schade aan de moter van wheelie's ?

redgixxer

Die hard MF'er
20 apr 2003
268
42
wetteren
hey ik rij met een gsxr 1000 en durf in zijn 2de wel eens een wheelie te trekken dit doe ik zoo van af 5000rpm tot zijn 12000rpm zonder de koppeling te bezigen het lukt me ook steeds om hem zacht tegen de grond te zetten kan dit nou echt veel kwaad voor de moter of zou ik er beter mee stoppen zou nog graag een tijdje met de moter willen bollen veele moter groetjes redgixxer :]
 
Lijkt me totaal onschadelijk voor je fiets, denk je niet?! :?

Als je hem nooit in het rode toerental draait, inderdaad altijd netjes laat neerkomen zal het in vergelijking met gewoon aan de grond loeihard wegtrekken niet veel uitmaken. Allebei even veeleisend voor je motor. Denk dat als je altijd netjes bij 8000 toeren opschakeld je blok langer meegaat dan dat je hem altijd raced. Maar ik weet waar wij :] het meeste lol in hebben... toch? :}

Wel altijd je motor goed warmrijden voordat je haar op dr donder geeft! })

Ik wacht overigens nog ff met wheelies proberen, heb nu 1x zo ambiteus het gas opengedraaid dat mijn voowiel enigzins los kwam. Vond ik voorlopig mooi zat *D

Heb nu een dikke maand mijn rijbewijs en al wel zo'n 3500 kilometer gereden maar voel me nog steeds een groentje.

Ik heb diep :} voor een hoop :] -kunsten die ik uitgehaald zie worden, maar weet niet of ik ze zelf ook ga proberen. Zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik op mn smoel zou gaan tijdens het proberen van zo'n kunstje. Heb misschien teveel filmpjes van internet geplukt waar de wheelie nou net ff niet lekker ging...
 
Laatst bewerkt:
ach je ruilt hem toch in , wat kan jouw het schelen..


persoonlijk zou ik anders denken maargoed ;)
 
Who gives a shit ? IS gewoon superlol :P :P :P :P
Doe het constant met men Fizzer }) ,moet je wel niet komen wenen als je iets stuk rijdt natuurlijk :P :P ;)
 
Als je het goed beheerst....zijn het alleen de keerringen die (uiteindelijk) gaan lekken.
Die zijn niet zo duur. (prijs :? )
De meeste motoren hebben daar geen moeite mee,wel belangrijk is het totale gewicht v/d motor.
Ik bedoel,bij een zware motor BMW,Guzzie,Honda-Goldwing e.d. ram je hem heel snel door je keerringen heen.
Maar je hebt motorfietsen die daar beter op berekend zijn.

En?...als je zo met je motor omgaat,is het wel belangrijk dat je hem zéér regelmatig (helemaal) na loopt.

Groet 8-)
 
Van horen zeggen is een kromme achterbrug ook niet ondenkbaar en als je lange wheelies gaat maken kan je wel eens een olie pick-up probleem hebben als het blok er niet op gebouwd is met alle gevolgen van dien voor je blok.
 
Tja, mijn zx6-r met 15000 km had een minder goed werkend balhoofdlager.
mag van de dealer geen wheelies meer maken.

Ik zei, maken dat ding en gaaaaaaassssssssss :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan