Schade deels zelf betalen in geval van speeding

jij gaat er vanuit dat je met 200 km/h op stilstaand object knalt. maar eigenlijk rij je maar met 70 op een stilstaand object :) af gezien van t voordeel dat de rijdende auto toch al de goede kant op gaat. (massatraagheid is dus al minder)

Ik weet niet hoe de kansen met 70 km.h zijn, maar toch aanzienlijk beter dan 200.

(en je mag er ook wel vanuit gaan dat je nog wel wat kan afremmen, voor je er boven op rijdt)

Dat klopt wel, en geef iemand die 130 rijdt een goeie tik met, zeg 15 km/h verschil, en je wilt niet weten wat dat voertuig gaat doen.
Ik weet het wel, dat wordt een bromtol.
 
Laatst bewerkt:
Echt heel grappig hoe sommige mensen de hele wereld denken te weten maar er totaal niks vanaf weten. Verzekering die niet betaalt boven de 130km/h ? En dan zelf alles moeten dokken ? Laat me niet lachen. Verzekeraars zijn verplicht uit te keren, ook al ben je ladderzat en rijd je 250km/h waar je 30km/h mag zonder rijbewijs en op een opgevoerde snorfiets bij wijze van spreken.
 
Laatst bewerkt:
Echt heel grappig hoe sommige mensen de hele wereld denken te weten maar er totaal niks vanaf weten. Verzekering die niet betaalt boven de 130km/h ? En dan zelf alles moeten dokken ? Laat me niet lachen. Verzekeraars zijn verplicht uit te keren, ook al ben je ladderzat en rijd je 250km/h waar je 30km/h mag zonder rijbewijs en op een opgevoerde snorfiets bij wijze van spreken.

Natuurlijk betaald de verzekering, alleen mag je het onder bepaalde omstandigheden terug betalen.

What do you think Al, sounds reasonable?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat als je boven 150km/h rijdt, dat de verzekering dan niet meer uitbetaald... (voor Duitsers)

Maar ik vind het niet zo'n slechte uitspraak van die rechter, want zelfs als het smoordruk op de weg is rijden die duitsers nog verschrikkelijk hard!

Geen snelheidslimiet is leuk, erg leuk, maar als je hard wilt rijden, doe het dan op een niet drukke weg..

Aan de ene kant logisch want als je mensen met zeer hoge snelheid in gaat halen dan kan je wachten op problemen, mensen die je snelheid niet goed inschatten of je sowieso niet gezien hebben zijn er genoeg. Aan de andere kant zet het de deur open voor vage verwoordingen over de gereden snelheid in verzekeringspolissen waardoor het voor verzekeraars makkelijker wordt om niet uit te keren in geval van een ongeluk. De tijd zal het leren en als ik een Duitser was zou ik de kleine letters van mijn polis er nog maar eens goed op nalezen.

... Daar heb ik het over
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk betaald de verzekering, alleen mag je het onder bepaalde omstandigheden terug betalen.

What do you think Al, sounds reasonable?

Je hebt helemaal gelijk.

Het ging alleen even om het feit dat sommige mensen nog steeds weten te verkondigen dat je als je een verzekering hebt afgesloten, het slachtoffer de lul is als je niet voldoet aan de polisvoorwaarden.

Als je iets doet wat niet mag, en het voor de verzekering een grond blijkt te zijn waarop je niet gedekt bent, zal de verzekering nog steeds de tegenpartij schadeloos moet stellen.

En dat is heel wat anders dan dat de tegenpartij 'met de gebakken peren zit', daar is namelijk geen sprake van (financieel gezien dan).
 
Laatst bewerkt:
Een aantal jaren geleden was er ook een Duitsland de discussie over het invoeren van een maximum snelheid op de autobanen. De reduktie van boeikasgassen, maar ook omdat er toen een aantal ernstige ongelukken waren gebeurd op de autobanen mede door de hoge snelheden . Vooral door de weerstand van de Duitse automobielindustrie is dat tegen gehouden. Zij verwachten dat hun marktaandeel drastisch zou dalen en dus ook de werkgelegenheid in de Duitse autoindustrie. Toen is het compromis gekomen waarbij de chauffeurs, die harder willen dan de adviessnelheid van 130 km/h zelf deels verantwoordelijk worden.
Omdat het lezen van de verkeerswetgeving niet altijd even gemakkelijk is, heb ik even gekeken op de Duitse versie van Wikipedia. Op deze pagina staat er wat over de snelheden :
Geschwindigkeit (Straßenverkehr) – Wikipedia

Außerhalb geschlossener Ortschaften gilt eine Geschwindigkeitsbeschränkung auf 100 km/h. Ausgenommen hiervon sind Autobahnen sowie Straßen, bei denen die Richtungsfahrbahnen durch bauliche Maßnahmen (z. B. ein Mittelstreifen) voneinander getrennt oder für jede Fahrtrichtung mindestens zwei Fahrstreifen markiert sind. Auf diesen Straßen gilt eine Richtgeschwindigkeit von 130 km/h. Diese haben lediglich Empfehlungscharakter. Wer hier den höchsten Wert ignoriert, begeht keinen Verstoß, kann aber bei einem Unfall unter dem Aspekt der Betriebsgefahr eine höhere Schadensmithaftung als Nachteil erleiden.

Daar staat dus vrij duidelijk dat er op autobanen (en wegen met gescheiden rijbanen) een adviessnelheid geldt van 130 km/h. Wie dit advies negeert moet rekening houden dat men voor een deel van de schuld aansprakelijk is.
Maar wie checkt wat de verschillen zijn tussen de verkeersregels in Nederland en het te bezoeken (buiten-)land?
 
Volgens mij is deze regeling niet nieuw, als je fors boven de adviessnelheid rijdt in Duitsland kan een deel van de schade die je veroorzaakt op je verhaald worden. Wel wordt dat per geval door de rechtbank bekeken.
Hoe het gaat als je als Nederlander (of andere buitenlander in Duitsland) behandeld wordt is me nog niet helemaal duidelijk.

En over slechte chauffeurs: Die heb je overal, dat is niet leeftijd, geslacht, huidskleur of nationaliteit afhankelijk volgens mij. Ik heb me deze week per automobiel verplaatst in Nederland, Belgie, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland en prutsers heb je overal. Behalve ikzelf natuurlijk. ;)
 
Echt heel grappig hoe sommige mensen de hele wereld denken te weten maar er totaal niks vanaf weten. Verzekering die niet betaalt boven de 130km/h ? En dan zelf alles moeten dokken ? Laat me niet lachen. Verzekeraars zijn verplicht uit te keren, ook al ben je ladderzat en rijd je 250km/h waar je 30km/h mag zonder rijbewijs en op een opgevoerde snorfiets bij wijze van spreken.


Kijk eens goed naar wat jij neer zet, en wat de titel van het topic is..

Het gaat om wie de schade betaald.
 
Volgens mij is deze regeling niet nieuw, als je fors boven de adviessnelheid rijdt in Duitsland kan een deel van de schade die je veroorzaakt op je verhaald worden. Wel wordt dat per geval door de rechtbank bekeken.
Hoe het gaat als je als Nederlander (of andere buitenlander in Duitsland) behandeld wordt is me nog niet helemaal duidelijk.

En over slechte chauffeurs: Die heb je overal, dat is niet leeftijd, geslacht, huidskleur of nationaliteit afhankelijk volgens mij. Ik heb me deze week per automobiel verplaatst in Nederland, Belgie, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland en prutsers heb je overal. Behalve ikzelf natuurlijk. ;)

Voor een buitenlander gelden dezelfde regels. Dus kun je ook veroordeeld worden tot het betalen van een deel van de schade als je veel harder rijdt dan de adviessnelheid van 130 Rechtsgelijkheid heet dat.
 
Hollywood reageert geschokt op overlijden Paul Walker
Privacy settings
Door: Redactie
1/12/13 - 04u57 Bron: AP © epa.
UPDATE Hollywood reageert geschokt op het overlijden van acteur Paul Walker, ster uit de 'Fast & Furious'-films. Walker is gistermiddag om het leven gekomen bij een verkeersongeluk. Hij was veertig jaar.
© reuters.


Het ongeluk gebeurde even ten noorden van Los Angeles, aldus Walkers publiciteitsmedewerker. De acteur was onderweg naar een bijeenkomst voor zijn hulporganisatie Reach Out Worldwide, een actie ten voordele van de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen. Walker was passagier in de auto van een vriend, die bij het ongeluk ook niet overleefde.

Tegen een boom
De twee mannen zaten in een rode Porsche Carrera GT uit 2005, die eerst tegen een lantaarnpaal aanreed, vervolgens tegen een boom belandde en in brand vloog. Politieagenten die op het ongeluk waren afgekomen, zagen de auto in brand staan. De inzittenden zijn volgens een politiewoordvoerder ter plaatse overleden.

TMZ heeft de laatste beelden in handen waarop de acteur nog levend te zien is. In de video is te zien hoe hij in de rode Porsche Carrera GT stapt, waarin hij 30 minuten later zou verongelukken. De Amerikaanse entertainmentsite bezit ook een foto waarop de Porsche is te zien na het ongeluk. De wagen, die geëxplodeerd zou zijn op het moment van impact, is volledig uitgebrand en ligt om een boom heen gekruld. Er is bijna niets meer over van de dure sportauto. Volgens de lokale sheriff is het duidelijk dat de vriend van Walker veel te hard reed.
...

Vanaf welke snelheid springen bomen in het midden van de weg?
 
Hollywood reageert geschokt op overlijden Paul Walker

Vanaf welke snelheid springen bomen in het midden van de weg?

Ligt eraan wat je even daarvoor raakt, en met welke snelheid dat is.
In dit geval lag die snelheid zo hoog dat de bestuurder niet genoeg tijd had om de vreemde krachten die vrijkomen bij hoge snelheden te bedwingen.
 
Een aantal jaren geleden was er ook een Duitsland de discussie over het invoeren van een maximum snelheid op de autobanen. De reduktie van boeikasgassen, maar ook omdat er toen een aantal ernstige ongelukken waren gebeurd op de autobanen mede door de hoge snelheden . Vooral door de weerstand van de Duitse automobielindustrie is dat tegen gehouden. Zij verwachten dat hun marktaandeel drastisch zou dalen en dus ook de werkgelegenheid in de Duitse autoindustrie. Toen is het compromis gekomen waarbij de chauffeurs, die harder willen dan de adviessnelheid van 130 km/h zelf deels verantwoordelijk worden.
Omdat het lezen van de verkeerswetgeving niet altijd even gemakkelijk is, heb ik even gekeken op de Duitse versie van Wikipedia. Op deze pagina staat er wat over de snelheden :
Geschwindigkeit (Straßenverkehr) – Wikipedia

Außerhalb geschlossener Ortschaften gilt eine Geschwindigkeitsbeschränkung auf 100 km/h. Ausgenommen hiervon sind Autobahnen sowie Straßen, bei denen die Richtungsfahrbahnen durch bauliche Maßnahmen (z. B. ein Mittelstreifen) voneinander getrennt oder für jede Fahrtrichtung mindestens zwei Fahrstreifen markiert sind. Auf diesen Straßen gilt eine Richtgeschwindigkeit von 130 km/h. Diese haben lediglich Empfehlungscharakter. Wer hier den höchsten Wert ignoriert, begeht keinen Verstoß, kann aber bei einem Unfall unter dem Aspekt der Betriebsgefahr eine höhere Schadensmithaftung als Nachteil erleiden.

Daar staat dus vrij duidelijk dat er op autobanen (en wegen met gescheiden rijbanen) een adviessnelheid geldt van 130 km/h. Wie dit advies negeert moet rekening houden dat men voor een deel van de schuld aansprakelijk is.
Maar wie checkt wat de verschillen zijn tussen de verkeersregels in Nederland en het te bezoeken (buiten-)land?

De minste mensen checken de regels van het buitenland, maar dat ontslaat je niet van de verplichting ze te kennen en je er aan te houden ;)
 
De minste mensen checken de regels van het buitenland, maar dat ontslaat je niet van de verplichting ze te kennen en je er aan te houden ;)

Dat betekend in Duitsland op sommige stukken waar de borden"80 bei Nässe" staan ook daadwerkelijk 80.

En niet 150 omdat je met winterbanden rijdt.
Er zijn nog heel wat mensen ( ook Duitsers )die denken dat winterbanden meer grip hebben tijdens regen, niets is minder waar.
 
Laatst bewerkt:
Dat betekend in Duitsland op sommige stukken waar de borden"80 bei Nässe" staan ook daadwerkelijk 80.

En niet 150 omdat je met winterbanden rijdt.
Er zijn nog heel wat mensen ( ook Duitsers )die denken dat winterbanden meer grip hebben tijdens regen, niets is minder waar.
Winterbanden hebben meer grip bij regen bij temperaturen minder dan 7°C
Zomerbanden hebben meer grip bij regen bij temperaturen hoger dan 7°C

Autobanden Online Belgie - banden online en winterbanden met korting
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is deze regeling niet nieuw, als je fors boven de adviessnelheid rijdt in Duitsland kan een deel van de schade die je veroorzaakt op je verhaald worden. Wel wordt dat per geval door de rechtbank bekeken.
Hoe het gaat als je als Nederlander (of andere buitenlander in Duitsland) behandeld wordt is me nog niet helemaal duidelijk.

Niet wezenlijk anders, en zo heel bijzonder is de situatie in Duitsland ook niet. Als je in Nederland een adviessnelheid negeert (het blauwe vierkante bord met witte cijfers) en vervolgens in een flink ongeluk verzeild raakt loop je ook grote kans dat jouw verzekeraar niet (volledig) gaat uitkeren omdat het ongeval (deels) aan jezelf is te wijten.

Gaat het om schade bij de tegenpartij dan zal de verzekeraar die uiteraard wel schadeloos stellen, maar het staat hem dan weer vrij om die schade vervolgens op jou te verhalen.
 
Aha, dus daarom staat er bij iedere bocht op een klaverblad tegenwoordig een adviessnelheid aangegeven (meestal 70) terwijl je er op de motor in de stromende regen nóg met 100 overheen kan...
 
Aha, dus daarom staat er bij iedere bocht op een klaverblad tegenwoordig een adviessnelheid aangegeven (meestal 70) terwijl je er op de motor in de stromende regen nóg met 100 overheen kan...

Neu, dat is omdat sommige klaverbladen beroerd van constructie zijn.
Het kedengedeng gehalte is hoog op sommige klaverbladen en een bord 70 plaatsen is goedkoper dan de boel eens grondig op te vijzelen.
 
Laatst bewerkt:
Winterbanden hebben meer grip bij regen bij temperaturen minder dan 7°C
Zomerbanden hebben meer grip bij regen bij temperaturen hoger dan 7°C

Autobanden Online Belgie - banden online en winterbanden met korting

Kijk eens goed naar de profieleigenschappen van een winterband en je weet al dat het hele verhaal niet opgaat.
Winterbanden zijn qua profiel gevoeliger voor aquaplaning dan zomerbanden.
Ruig profiel betekend niet automatisch ruige wegligging.

Daarnaast moet de eerste regel minder dan 2°C zijn.
Dit ligt echter marketingtechnisch niet zo handig....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan