NEEEEEEEE!!!
... want dan kan ik geen wheelies meer maken.
nee, da's waar, doen de racers ook nooit he?NEEEEEEEE!!!
... want dan kan ik geen wheelies meer maken.
Schakelen zonder koppeling kan in principe met elke motor, of het goed is ,dat niet, staat nl in Yamaha handleidingen dat daar geen garantie op wordt gegeven.
Oke, nieuwe argument...
ik ben niet handig, het setje moet dus door een dealer geinstalleerd worden a 400,-...
sorry dat ik het zo bot zeg...maar das bullshit
Wat is nou de bedoeling van een koppeling? het weglaten van vermogen op de aandrijving....dus als men gashoudt (dus niet gas erop of gas terug) heeft men ook geen vermogen op de aandrijving....als je dan je voet met kleine druk omhoog houdt...gas houdt, dan schakelt de motor zonder verdere consequenties op
een ander manier is dus het zeer tijdelijk weglaten van een vonk!?! heb je ook geen vermogen meer.
Op 2001-06-06 15:41, schreef BertV:
Oke, nieuwe argument...
ik ben niet handig, het setje moet dus door een dealer geinstalleerd worden a 400,-...
Helldesker doet't voort de helft
Hoe bedoel je ?
Voor de helft van de prijs of hij maakt het maar voor de helft af ? >
Setje kost gewoon 400 nogiets, inbouwen komt daar nog eens bovenop.
Maar het ziet er idd wel grappig uit.
Op 2001-06-06 15:51, schreef Rozz:
sorry dat ik het zo bot zeg...maar das bullshit
Wat is nou de bedoeling van een koppeling? het weglaten van vermogen op de aandrijving....dus als men gashoudt (dus niet gas erop of gas terug) heeft men ook geen vermogen op de aandrijving....als je dan je voet met kleine druk omhoog houdt...gas houdt, dan schakelt de motor zonder verdere consequenties op
een ander manier is dus het zeer tijdelijk weglaten van een vonk!?! heb je ook geen vermogen meer.
euhhm.. kan iemand mij het principe van schakelen uitleggen? Gebeurd dat mechanisch? Elektronisch?
Indien mechanisch lijkt't me niet echt verstandig om terwijl alles nog draait effe te gaan schakelen
Geen technische inzicht Poohbeer?
Schakelen gebeurt altijd mechanisch, het komt in principe overeen met schakelen op je fiets! gaat ook niet als je niet trapt!!!
Is wel moeilijk om zo 1-2-3 uitteleggen hoe het schakelen werkt...maar wat je met je voet bedient..is een vork die in allerlei groeven draait op een soort bus...deze bus trekt/duwt een of meer tandwiel(en) die dan voor de aandrijving zorgt. -netzoals bij je fiets- allerlei verschillende grootte tandwielen.
Snap je het nog?