Schandalige snelheidsovertreding in Hoogvliet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Was ik gisteren lekker aan het toeren, werd ik op de Aveling door twee bromsnorren (1x 4 strepen, 1x 1 streep) met laser van de weg gehaald.

1-streep: mijnheer, u reed wel 67 km/uur op deze weg waar 50 is toegestaan.
ik: nou dat valt dan wel mee toch?
1-streep: Dat wordt een overtreding, met correctie, van 14 km in de bebouwde kom
ik: tsja, stel je voor dat er een school met kinderen hier overstak ...... Waarom staan jullie niet te controleren waar wel kinderen oversteken? Deze weg heeft gescheiden rijbanen, geen kruising en geen oversteekplaats (die was er wel, maar daar moest ik wachten voor het stoplicht)
4-streep (geïrriteerd): er is wel een oversteekplaats en er gebeuren hier veel ongelukken!
ik (rustig): daar stond ik stil voor het stoplicht en de weg voor me was vrij
4-streep (nog geirriteerder): er is hier wel een oversteekplaats!
ik: ik zei al: daar stond ik stil, maar u reageert wel snel geirriteerd

4-streep gaat met gezicht op wervelstorm intussen verder met laser op zoek naar slachtoffers.

1-streep: ondanks de bekeuring, prettige dag verder
ik: dat gaat wel lukken met dit weer, veel sterkte met jullie werk.

Voor de duidelijkheid: dit is de weg:

Google Maps

Zo maakt de politie in ieder geval geen vrienden.
 
Calimero!

Te snel en gepakt = betalen. Risico van het vak. Dokken en verderrijden.

Of zoals ik wel eens zeg: shut up and swallow.
 
Calimero!

Te snel en gepakt = betalen. Risico van het vak. Dokken en verderrijden.

Of zoals ik wel eens zeg: shut up and swallow.

Die bekeuring betaal ik wel, heb ook gezegd dat ik inderdaad volgens de wet een overtreding heb begaan, maar dit is duidelijk een geval van geldklopperij, heeft niets met veiligheid te maken.
 
Laatst bewerkt:
Typisch de logica van de politie, ik ben ook gelaserd op een weg na een gevaarlijke kruising, nee ze gaan niet op de kruising controleren, maar op de weg die erna komt waar niks meer kan gebeuren! (lees: weg zonder fietspaden ernaast, middenberm, geen oversteekplaatsen, sterker nog geen huizen in de buurt)

In plaats dat ze gewoon toegeven dat het puur om het geld te doen is, :N krijg je van die nonsense redeneringen over verkeersveiligheid B|
 
Was ik gisteren lekker aan het toeren, werd ik op de Aveling door twee bromsnorren (1x 4 strepen, 1x 1 streep) met laser van de weg gehaald.
Sorry hoor, maar je krijgt gewoon een boete omdat je te hard hebt gereden. Verder niet zo gek bijzonder toch? Politieagent viel je niet aan ofzo, hij zal er ook vast niet trots op zijn dat 'ie dat moest doen van z'n baas.

En ik ken de weg, rij er zelf ook (woonwerk) meestal tegen of over de 80. Daar ga ik ook ooit een boete voor krijgen. Ga denk ik verder geen topic openen dan.
 
Sorry hoor, maar je krijgt gewoon een boete omdat je te hard hebt gereden. Verder niet zo gek bijzonder toch? Politieagent viel je niet aan ofzo, hij zal er ook vast niet trots op zijn dat 'ie dat moest doen van z'n baas.

En ik ken de weg, rij er zelf ook (woonwerk) meestal tegen of over de 80. Daar ga ik ook ooit een boete voor krijgen. Ga denk ik verder geen topic openen dan.

Je snapt de intentie van mijn verhaal niet
 
Tja, het mag niet hé. Of het ter plaatse wel of niet kan is niet aan oom agent.
Wees een vent, je rijd te hard en je weet het zelf ook, dokken en weer verder, punt .
 
Ze gaan natuurlijk daar staan, waar de kans op een te hoge snelheid het grootst is... :z...

Maar goed, jij geeft gas... zij niet... dus jij moet hier niet gaan miepen over de klantvriendelijkheid van oom agent (met veel of weinig strepen). Ze hoeven geen vrienden te maken, jij behoort jezelf aan de snelheid te houden... klaar! Take it like a man... })

Neemt niet weg dat ik mezelf daar wellicht ook niet zou inhouden... ;)
 
Die bekeuring betaal ik wel, heb ook gezegd dat ik inderdaad volgens de wet een overtreding heb begaan, maar dit is duidelijk een geval van geldklopperij, heeft niets met veiligheid te maken.
Als je bijna 70 rijdt waar je 50 mag, is dat vast niet de eerste keer en rijd je vast ook op andere plaatsen te hard. Regels zijn heel simpel, het is een maximum. Dat jij het nodig vindt om in discussie te gaan is volledig irrelevant, je weet zelf ook wel dat je fout zat.
Als je geen boetes wilt, rijd dan niet te hard! Doe ik ook, bevalt prima:)
 
Laatst bewerkt:
Eens, maar het belerende geleuter van een agent is waarschijnlijk wat hier het meest dwars zit.
Het is niet de agent die daarmee begon, TS begon met:
ik: tsja, stel je voor dat er een school met kinderen hier overstak ...... Waarom staan jullie niet te controleren waar wel kinderen oversteken? Deze weg heeft gescheiden rijbanen, geen kruising en geen oversteekplaats (die was er wel, maar daar moest ik wachten voor het stoplicht)
 
Eens, maar het belerende geleuter van een agent is waarschijnlijk wat hier het meest dwars zit.
Volkomen niet waar, lees de conversatie nog eens. TS begon belerend tegenover de agent te doen, waarop de agent hapt.
 
Hoog tijd om dan de snelheidsregels aan te pakken, zodat die wat hoger komen te liggen.

Het schijnt dat wij [BE] en [NL] voor de invoering van snelheidsbeperkingen gestemd hebben, opnieuw stemmen dus en laten aanpassen.
 
Hoog tijd om dan de snelheidsregels aan te pakken, zodat die wat hoger komen te liggen.

Het schijnt dat wij [BE] en [NL] voor de invoering van snelheidsbeperkingen gestemd hebben, opnieuw stemmen dus en laten aanpassen.
Denk je dat een hogere maximumsnelheid ook zorgt voor minder overtredingen? Wellicht als het maximum op 250 km/h komt te liggen... De gemiddelde Nederlander wil om wat voor reden dan ook in ieder geval harder rijden dan het maximum.
 
Op zich is 50 gewoon een goede snelheid daar, het is een weg met elke paar honderd meter een rotonde, tussen die rotondes kan je veilig naar 80, maar om nou 80/70 over de gehele lengte toe te staan is weer net te snel. Zeker ook omdat het altijd druk is en mensen dan nog langer blijven wachten of ze wel/niet voorrang krijgen.
 
Dat gelul over jij rijd te hard dus enz enz enz word een beetje oud en afgezaagd. Als er nou eens gecontroleerd word op gevaarlijke punten dan krijg je vanzelf ook minder reacties/irritaties zoals die van de TS.
 
Als je de agent in kwestie op een terrasje of in een kroeg tegenkomt, dan zal hij waarschijnlijk ook ruiterlijk toegeven dat het "zinloos geweld" is. En dat hij OOK liever ergens anders had gaan staan laseren. Maar hij handelt ook maar in opdracht van de baas en dat is lastig discussieren.
(is mij overigens een keer overkomen, dat ik de agent in kwestie in een kroeg tegenkwam... :) praat een stuk gemakkelijker/realistischer )

Ben het met de TS eens dat het geld-klopperij is, maar zo werkt dat nu eenmaal in dit land. Je kunt je er druk om maken... of het zien als extra motorrijtuigenbelasting.

(ik ken de Aveling ook, reed er vroeger ook te vaak te hard, maar had je die laserende knaapjes niet gezien? Het uitzicht op de Aveling is ENORM! :+ )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan