Schandalige snelheidsovertreding in Hoogvliet

Status
Niet open voor verdere reacties.
goh, poepoe, nounou, je rijdt te hard en krijgt een boete en vind dat zo onterecht dat je dat aan ons wilt delen :')


Get a life :W
 
Iedereen met die gare reacties dat hij het onterecht vinden snappen zeker de strekking van het verhaal niet.

Dat hij 67 rijd en een boete krijgt heeft hij allang geaccepteerd.

het gaat erom dat de politie het nodig vind om op bepaalde punten te controleren die niet direct voor de hand liggen, en de manier waarop er tijdens het uitschrijven word gecommuniceerd.

Ipv dat ze controleren op een plek waar bekend is dat er veel te hard word gereden en dan ook de mensen pakken die echt te hard rijden.. en dus niet mieren neuken op een paar km te hard... Terwijl de ts nog netjes de snelheid aanpast daar waar dat nodig is..

Maar goed.. gelukkig is het 14 te hard, die is nog goed te doen...
 
Laatst bewerkt:
full



Boehoe, ik heb een bekeuring gehad en het is niet eerlijk B|
 
het gaat erom dat de politie het nodig vind om op bepaalde punten te controleren die niet direct voor de hand liggen, en de manier waarop er tijdens het uitschrijven word gecommuniceerd.
Lees nou gewoon eens de openingspost fatsoenlijk door! De agenten blijven gewoon beleefd tot TS opmerkingen over kinderen gaat maken. En de agenten geven aan dat er veel ongelukken gebeuren, dus deze plek ligt wel voor de hand. Aangezien je zelf uit Almere komt, ga ik er maar vanuit dat je er niet zo vaak komt en je dus zelf maar verzonnen hebt dat de agent ongelijk heeft?
Overigens ben ik er wel bekend, en heb niet het idee dat er zo veel ongelukken gebeuren, dat terzijde.

Ipv dat ze controleren op een plek waar bekend is dat er veel te hard word gereden en dan ook de mensen pakken die echt te hard rijden.. en dus niet mieren neuken op een paar km te hard...
Het ís een plek waar altijd te hard wordt gereden, en 67 ipv 50 is gewoon significant te hard, 33% overschrijding.

Sorry hoor, maar hebt echt geen punt gewoon. Gewoon een gevalletje politie altijd maar ongelijk willen geven. Kan ik slecht tegen, die mensen doen echt hun best wel. En ik ben verdomme een keer onterecht (persoonsverwisseling) een nacht de cel ingegooid, dus denk nou niet dat ik reden heb om hun kont te likken. Je moet gewoon realistisch blijven.
 
Laatst bewerkt:
Lees nou gewoon eens de openingspost fatsoenlijk door! De agenten blijven gewoon beleefd tot TS opmerkingen over kinderen gaat maken. En de agenten geven aan dat er veel ongelukken gebeuren, dus deze plek ligt wel voor de hand. Aangezien je zelf uit Almere komt, ga ik er maar vanuit dat je er niet zo vaak komt en je dus zelf maar verzonnen hebt dat de agent ongelijk heeft?
Overigens ben ik er wel bekend, en heb niet het idee dat er zo veel ongelukken gebeuren, dat terzijde.Het ís een plek waar altijd te hard wordt gereden, en 67 ipv 50 is gewoon significant te hard, 33% overschrijding.

Sorry hoor, maar hebt echt geen punt gewoon. Gewoon een gevalletje politie altijd maar ongelijk willen geven. Kan ik slecht tegen, die mensen doen echt hun best wel. En ik ben verdomme een keer onterecht (persoonsverwisseling) een nacht de cel ingegooid, dus denk nou niet dat ik reden heb om hun kont te likken. Je moet gewoon realistisch blijven.
Of jij hebt geen punt, je zegt er wordt altijd wel te hard gereden daar EN er gebeuren nooit/zelden ongelukken. Blijkbaar is het dus geen onveilige weg en is een snelheidscontrole behoorlijk overbodig daar :W
 
Lees nou gewoon eens de openingspost fatsoenlijk door! De agenten blijven gewoon beleefd tot TS opmerkingen over kinderen gaat maken. En de agenten geven aan dat er veel ongelukken gebeuren, dus deze plek ligt wel voor de hand. Aangezien je zelf uit Almere komt, ga ik er maar vanuit dat je er niet zo vaak komt en je dus zelf maar verzonnen hebt dat de agent ongelijk heeft?
Overigens ben ik er wel bekend, en heb niet het idee dat er zo veel ongelukken gebeuren, dat terzijde.Het ís een plek waar altijd te hard wordt gereden, en 67 ipv 50 is gewoon significant te hard, 33% overschrijding.

Sorry hoor, maar hebt echt geen punt gewoon. Gewoon een gevalletje politie altijd maar ongelijk willen geven. Kan ik slecht tegen, die mensen doen echt hun best wel. En ik ben verdomme een keer onterecht (persoonsverwisseling) een nacht de cel ingegooid, dus denk nou niet dat ik reden heb om hun kont te likken. Je moet gewoon realistisch blijven.

jaja dat zeggen ze allemaal! :+ ;)
 
Ik ben hem op deze manier een keer kwijtgeraakt bijna met het inhalen van een bus. Gescheiden stukken asfalt, vierbaans in totaal en verlaagd met hekken. Was tussen twee rotondes in. 50kmh en ik haalde in met 111 volgens de laser. De agent vond het zelf ook te smerig voor woorden en matste me. Pijnlijke boete, maar mocht wel verder rijden.

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Of jij hebt geen punt, je zegt er wordt altijd wel te hard gereden daar EN er gebeuren nooit/zelden ongelukken. Blijkbaar is het dus geen onveilige weg en is een snelheidscontrole behoorlijk overbodig daar :W
Lezen, ik zeg nergens dat ik de snelheidscontrole terecht vind. Ik vind dat gezeik erover niet terecht, en het feit dat iemand uit Almere die niet bekend is daar (ga ik vanuit dan he) maar gewoon verzint dat er geen ongelukken gebeuren terwijl de agent (de enige referentie) zegt dat dit wel zo is.

Dat ik het idee heb dat het wel meevalt met het aantal ongelukken is natuurlijk tegenstrijdig, maar heeft met bovenstaand niks te maken verder.

En ik zeg 'niet het idee dat er zo veel ongelukken gebeuren' wat jij vervolgens als feit presenteert dat er nooit/zelden ongelukken gebeuren. Of je dat nou bewust doet of niet, het verdraait wel weer het beeld compleet.
 
Laatst bewerkt:
waarom moet men altijd z'n verhaal doen als ze weer eens een "geeltje" hebben opgelopen? Je reed te hard, jouw verantwoordelijkheid... deal with it. Lijkt het Libelle forum wel...
 
Laatst bewerkt:
@ ThijsVR, waarom moet je op zo'n weg in godsnaam 111 rijden om een bus in te halen :? De enige reden die ik kan bedenken om het gas zover open te trekken is dat er tegenliggers aankomen en je er snel voorbij wil zijn, maar dat is op die weg onmogelijk.

tenzij de bus 110 reed maar waarom zou je die dan willen inhalen op een 50km weg.
 
Je vindt de snelheidscontrole onterecht, maar je mag er niet over zeiken :?
Overal maar ja en amen op zeggen? :?

En volgens mij zeggen agenten standaard dat er ongelukken gebeuren om zichzelf in te dekken, alle controles in mijn omgeving zijn altijd op plaatsen waar ze zelf makkelijk kunnen staan, maar waar nog nooit een ongeluk is gebeurd (of dat moet 10 jaar geleden zijn geweest). En op de dodenweg waar wel doden vallen, daar staan ze nooit :? (want tja daar kunnen ze niet makkelijk staan, want dat valt heel erg op)
 
Laatst bewerkt:
Je vindt de snelheidscontrole onterecht, maar je mag er niet over zeiken :?
Overal maar ja en amen op zeggen? :?

En volgens mij zeggen agenten standaard dat er ongelukken gebeuren om zichzelf in te dekken, alle controles in mijn omgeving zijn altijd op plaatsen waar ze zelf makkelijk kunnen staan, maar waar nog nooit een ongeluk is gebeurd (of dat moet 10 jaar geleden zijn geweest). En op de dodenweg waar wel doden vallen, daar staan ze nooit :? (want tja daar kunnen ze niet makkelijk staan, want dat valt heel erg op)
Alsof agenten zichzelf zouden moeten indekken ;)


Voor de rest wordt het weer een onzinnige discussie. Ik begrijp zoiezo het doel van het topic niet helemaal, ff je ei kwijt?
 
Was ik gisteren lekker aan het toeren, werd ik op de Aveling door twee bromsnorren (1x 4 strepen, 1x 1 streep) met laser van de weg gehaald.

1-streep: mijnheer, u reed wel 67 km/uur op deze weg waar 50 is toegestaan.
ik: nou dat valt dan wel mee toch?
1-streep: Dat wordt een overtreding, met correctie, van 14 km in de bebouwde kom
ik: tsja, stel je voor dat er een school met kinderen hier overstak ...... Waarom staan jullie niet te controleren waar wel kinderen oversteken? Deze weg heeft gescheiden rijbanen, geen kruising en geen oversteekplaats (die was er wel, maar daar moest ik wachten voor het stoplicht)
4-streep (geïrriteerd): er is wel een oversteekplaats en er gebeuren hier veel ongelukken!
ik (rustig): daar stond ik stil voor het stoplicht en de weg voor me was vrij
4-streep (nog geirriteerder): er is hier wel een oversteekplaats!
ik: ik zei al: daar stond ik stil, maar u reageert wel snel geirriteerd

4-streep gaat met gezicht op wervelstorm intussen verder met laser op zoek naar slachtoffers.

1-streep: ondanks de bekeuring, prettige dag verder
ik: dat gaat wel lukken met dit weer, veel sterkte met jullie werk.

Voor de duidelijkheid: dit is de weg:

Google Maps

Zo maakt de politie in ieder geval geen vrienden.

Een zwerver vermoorden mag mag ook niet ook al heeft niemand er last van. En toch mag het niet! Toch?
 
waarom moet men altijd z'n verhaal doen als ze weer eens een "geeltje" hebben opgelopen? Je reed te hard, jouw verantwoordelijkheid... deal with it. Lijkt het Libelle forum wel...
:^
Maar soms moet je je hart ff luchten, mag best. Daarna ga je weer lekker verder met je werk ofzo.
 
Elke controle waarbij mensen gepakt worden op te hard rijden is toch terecht :? Pas op het moment dat er tijdens een controle niemand gepakt wordt kunnen er vraagtekens gezet worden bij het nut van de controle.

Op de een of andere verknipte manier wordt er hier van uit gegaan dat er geen maximum snelheid bestaat in NL, en als men met het tegendeel geconfronteerd wordt dan zijn de verbalisanten zeikerds. Jammer, maar zo werkt het niet, er zijn wèl maximumsnelheden en als wij ons daar niet vrijwillig aan houden dan zal dat op de een of andere manier afgedwongen moeten worden. Ben je het daar niet mee eens dan moet je niet gaan calimeroën dat je bekeurd bent maar dan moet je proberen de snelheidslimieten of in het algemeen, of op het desbetreffende stuk weg te veranderen.
 
Denk je dat een hogere maximumsnelheid ook zorgt voor minder overtredingen? Wellicht als het maximum op 250 km/h komt te liggen... De gemiddelde Nederlander wil om wat voor reden dan ook in ieder geval harder rijden dan het maximum.

Eerlijk verbaast het me nog steeds dat er, ook hier in Mokum smalle straten zijn
met aan weerszijden geparkeerde auto's waar 50 nog steeds de limiet is.
30 zou daar veel beter op zijn plaats zijn.
Aan de andere kant zijn er doorgaande wegen zoals Nieuw Sloten richting Schiphol
waar makkelijk en veilig 70 gereden zou kunnen worden, waar nu 50 de limiet is,
en waar dus ook volop wordt gelaserd.
En daarom verbaast het mij niet dat TS even aan de bel trekt.
(Vind ik zelfs ook je goed recht, je betaalt er tenslotte goed voor, nietwaar?)
 
Ben je het daar niet mee eens dan moet je niet gaan calimeroën dat je bekeurd bent maar dan moet je proberen de snelheidslimieten of in het algemeen, of op het desbetreffende stuk weg te veranderen.
Dan nog. wanneer de snelheid van 50 naar 80 zou gaan blijven mensen toch de grens opzoeken. Ook daar zullen mensen gaan rijden die 14 kmpu harder rijden dan toegestaan.
Snelheidslimiten zijn nu eenmaal nodig ter zelfbescherming van mensen die denken dat ze de beste piloot op het westelijk halfrond zijn.
Geloof me, dat zijn er echt veel die dat denken.
 
En daarom verbaast het mij niet dat TS even aan de bel trekt.
(Vind ik zelfs ook je goed recht, je betaalt er tenslotte goed voor, nietwaar?)
Alleen is dit niet de juiste plek daarvoor, wel om je hart te luchten, maar het lost niets op. Leg het voor bij de gemeente en toon aan dat het onzinnig is. Maar dat is voor vele teveel werk en dan hou je enkel het klagen over.
 
@ ThijsVR, waarom moet je op zo'n weg in godsnaam 111 rijden om een bus in te halen :? De enige reden die ik kan bedenken om het gas zover open te trekken is dat er tegenliggers aankomen en je er snel voorbij wil zijn, maar dat is op die weg onmogelijk.

tenzij de bus 110 reed maar waarom zou je die dan willen inhalen op een 50km weg.

Owh ja ik zeur er niet over verder hoor. Ik ben gepakt en ik moet op de blaren zitten. Het enige wat ik me afvraag is wat de toegevoegde waarde is van daar controleren. Behalve dus geld ophalen.
De reden dat ik die snelheid reed was omdat de afstand tussen de twee rotondes vrij klein is. Bovendien, vanaf 50 in z'n twee even gas geven en je zit al vrij snel op die snelheid.
Maar goed nogmaals, ik speelde het spelletje en verloor, maar dat neemt niet weg dat ik toch kritisch mag zijn naar het nut van een controle? Voor de eerlijkheid zeg ik er bij dat ik aangehouden ben, als ik dat niet was had ik net zo hard aan het nut van de controle getwijfeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan