Schandalige snelheidsovertreding in Hoogvliet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoort bij het spelletje...
moet je niet te hard rijden.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de uitdrukking: "harder rijden dan toegestaan."
.
Net als die borden die oplichten naast de weg, "U rijdt te hard"...
Hoe weet zo'n ding nou hoe laat ik ergens moet zijn?
 
Laatst bewerkt:
Lezen, ik zeg nergens dat ik de snelheidscontrole terecht vind. Ik vind dat gezeik erover niet terecht, en het feit dat iemand uit Almere die niet bekend is daar (ga ik vanuit dan he) maar gewoon verzint dat er geen ongelukken gebeuren terwijl de agent (de enige referentie) zegt dat dit wel zo is.

Dat ik het idee heb dat het wel meevalt met het aantal ongelukken is natuurlijk tegenstrijdig, maar heeft met bovenstaand niks te maken verder.

En ik zeg 'niet het idee dat er zo veel ongelukken gebeuren' wat jij vervolgens als feit presenteert dat er nooit/zelden ongelukken gebeuren. Of je dat nou bewust doet of niet, het verdraait wel weer het beeld compleet.


Fijn dat je zelf ervanuit gaat dat ik aannames doe over deze weg.. zelf doe je dus een aanname over het feit dat ik de weg niet ken..

Inderdaad ik ken die weg niet, en ik vind discussieren over die boete ook niet echt zinvol. Maar mij gaat het meer om het feit dat ze soms zo zinloos controleren om de staatskas te spekken, en dat dan doen onder het mom van verkeers veiligheid.

Ipv gewoon aangeven dat er geld nodig is...

Achja, einde discussie :Z
 
Alsof agenten zichzelf zouden moeten indekken ;)


Voor de rest wordt het weer een onzinnige discussie. Ik begrijp zoiezo het doel van het topic niet helemaal, ff je ei kwijt?
Indekken misschien niet het beste woord ervoor, maar het is wat ze standaard zeggen :Z lekker makkelijk om te zeggen. (zou wat zijn als agent gewoon zegt we staan hier om geld binnen te harken :+ )
 
Hoe langer ik er over nadenk hoe minder ik het snap. Waarom zou een agent zich moeten verantwoorden dat hij staat te controleren?
 
Wie heeft het over verantwoorden?

Vaak gaat het zo dat de agent vraagt "waarom reed u zo hard meneer?" waarop je antwoord dat de weg prima in orde is voor die snelheid en er geen gevaar is. Dan komt vaak vanzelf wel de zin dat ze staan te controleren omdat die weg zo gevaarlijk is. (wat 9 van de 10 keer gewoon onzin is, dus zeg het dan ook niet)
 
Fijn dat je zelf ervanuit gaat dat ik aannames doe over deze weg.. zelf doe je dus een aanname over het feit dat ik de weg niet ken..

Inderdaad ik ken die weg niet, en ik vind discussieren over die boete ook niet echt zinvol.
Het verschil is dat ik erbij zeg dat het een aanname is, en jij niet. Wel fijn om te horen dat mijn aanname correct was.

En weer woorden door elkaar halen: eerst ga ik ervanuit, daarna is het toch weer een aanname. Subtiel verschil, doch cruciaal.
 
Dan nog. wanneer de snelheid van 50 naar 80 zou gaan blijven mensen toch de grens opzoeken. Ook daar zullen mensen gaan rijden die 14 kmpu harder rijden dan toegestaan.
Snelheidslimiten zijn nu eenmaal nodig ter zelfbescherming van mensen die denken dat ze de beste piloot op het westelijk halfrond zijn.
Geloof me, dat zijn er echt veel die dat denken.
:^
vooral als ze lompweg hun voertuig voor dat van jezelf gooien...
 
Je hebt te hard gereden, klaar.

Dat gezegd hebbende, ben ik het geheel met je eens dat het geldklopperij is. Mnr de agent zelf kan hier niets aan doen, echter het systeem wel.

Ik weet zeker dat hier weinigen het onterecht vinden als ze echt te snel worden geflitst, echter waar ik mij ook aan stoor zijn juist die bekeuringen van 5 km te hard of 10 km te hard. Op zich nog steeds geen probleem, ik reed te hard! Echter, de redenatie erachter is vaak tenenkrommend.

In 2008 een charmeoffensief van politie:
Ja, ook zij vonden dat die hele lichte overtredingen minder zwaar bestraft moesten worden. (is letterlijk gezegd.) Daarbij ging tot 10 km/u er 10% vanaf. Dus van € 30,- naar € 27,- Aan de andere kant werd direct de gelegenheid gebruikt om zwaardere overtredingen met 50 tot 100% te verhogen.

Nu is het bedrag nog steeds hetzelfde, maar justitie heeft besloten € 6,- administratiekosten in rekening te brengen. Netto is dus het bedrag met 10% verhoogd.
Daarnaast zijn die administratiekosten ook volledig kolder, aangezien juist vroeger alles met de hand overgetypt moest worden terwijl tegenwoordig alles direct wordt uitgelezen en automatisch wordt verstuurd.
 
Het verschil is dat ik erbij zeg dat het een aanname is, en jij niet. Wel fijn om te horen dat mijn aanname correct was.

En weer woorden door elkaar halen: eerst ga ik ervanuit, daarna is het toch weer een aanname. Subtiel verschil, doch cruciaal.

Bij mijn weten is ergens vanuit gaan en aannames doen nagenoeg hetzelfde.. Vergeet je dan niet al mijn punten comma's en spelfouten??

Misschien moeten we die in dit topic ook even belichten :r
 
Nu is het bedrag nog steeds hetzelfde, maar justitie heeft besloten € 6,- administratiekosten in rekening te brengen. Netto is dus het bedrag met 10% verhoogd.
Daarnaast zijn die administratiekosten ook volledig kolder, aangezien juist vroeger alles met de hand overgetypt moest worden terwijl tegenwoordig alles direct wordt uitgelezen en automatisch wordt verstuurd.
Dat is nog wel het meest tenenkrommend inderdaad!! :X zij willen ons een boete opleggen en dan moeten wij hun administratiekosten betalen :? (terwijl het steeds meer digitaal gaat :') )
 
Ik zal nooit een agent nooit persoonlijk aanvallen. Ik wens ze zelfs altijd een fijne dag nog, zelfs nadat ze en een imposante rekening achterlaten. Werk is werk en inderdaad, als je geen boete wil moet je gewoon nooit wat fout doen.
Maar we missen het punt dat waar het om gaat. Namelijk, vind jij de locatie van TS eentje waar het nuttig genoeg is om een controle uit te voeren. Met het oog op de verkeersveiligheid dan. Bijvoorbeeld, welke plek verdient het meer om gecontroleerd te worden. Een gevaarlijke blinde bocht waar meermalen per jaar een ongeluk gebeurd, of een 8 baans weg waar je 100 mag? Dat is de vraag nu een beetje.
 
67km/h waar je 50 mag!!! Ze zouden je de doodstraf ervoor moeten geven. Idioot!


:+
 
Maar we missen het punt dat waar het om gaat. Namelijk, vind jij de locatie van TS eentje waar het nuttig genoeg is om een controle uit te voeren. Met het oog op de verkeersveiligheid dan.
Nuttig punt ja, maar niet voor snelheid, maar voor kijktechniek en richtingaanwijzer. Als er ongelukken gebeuren op die plek, zal dát de oorzaak meestal zijn. Hoe vaak ik daar, op de fiets, al niet in de ankers kon voor een afslaande auto.

Maar ja, voor die 1e is geen sanctie (niet direct althans), en die 2e wordt nooit gecontroleerd.
 
Sorry hoor, maar je krijgt gewoon een boete omdat je te hard hebt gereden. Verder niet zo gek bijzonder toch? Politieagent viel je niet aan ofzo, hij zal er ook vast niet trots op zijn dat 'ie dat moest doen van z'n baas.

En ik ken de weg, rij er zelf ook (woonwerk) meestal tegen of over de 80. Daar ga ik ook ooit een boete voor krijgen. Ga denk ik verder geen topic openen dan.

zal wel een wout als vriend hebben of is er zelf 1 ;) :+

ach die dingen zijn en blijven vervelend, en de staatskas zal toch gespekt moeten worden.

lang leve de eindejaars quotum die ze moeten halen.

mij hebben ze ook genoeg gepakt voor te snel rijden en heb nooit erover geklaagt ,maar het gebeurt maar alte vaak dat ze op plekken staan te controleren met de achterliggende gedachte dat het om veiligheid zou gaan ,terwijl je op een 4 km langrecht stuk rijd waar je niemand in gevaar brengt.
bij mij hebben ze een jaar geleden gelogen in mijn process voorbaal .
ik was met mijn bekeuring niet eens ,omdat hun vonden dat ik mijn raam nietvoldoende ijsvrij zou hebben gemaakt.
ik mijn vriend gebeld die advocaat is ,belt 5 minuten later terug dat volgens de rwd keuring voor het zicht van een voorruit ,het zicht wat ik ijsvrij had gemaakt voldeed aan deze keuring.
protest in gediend en kreeg de stukken thuis gestuurd.
heeft mr de agent geschreven dat ik maar een vlak van 30 bij 30 had schoongemaakt terwijl dit toch echt helemaal ijsvrij was op een vlak van 10 cm bij 40 cm aan de passagiers kant.
dus een leugentje om quotum vinden ze bij de korps ook niet erg.

nee mijn respect hebben ze niet meer.
ik zelf vind de korps een lachertje , een winkel waar je verplicht bent dingen te betalen die je niet altijd wil maar verplicht word ze te hebben.

ik vraag me af waar het gaat eindigen.

cheers
 
Jij begint kansloos spelfouten erbij te halen, wie kaatst kan de bal verwachten.

Ik kan me herinneren dat jij begon over aannames en ergens vanuit gaan..

toen vroeg ik of je verder nog dingen kon ontdekken, aangezien je ook bij het verhaal van ts de strekking niet kon ontdekken :W
 
Ik kan me herinneren dat jij begon over aannames en ergens vanuit gaan..

toen vroeg ik of je verder nog dingen kon ontdekken, aangezien je ook bij het verhaal van ts de strekking niet kon ontdekken :W
Oh dan begreep ik het verkeerd. Dus jij wijst mij op een taalfout, waarna ik vervolgens de overige spelfouten moet vinden van jou, en als ik er dan 1 corrigeer, dan ben ik een mierenneuker omdat ik jou op een taalfout wijs.

God, dat ik er zo naast kon zitten zeg.

Oh, nog even zwaaien en kotsen om de post af te sluiten :W :r
 
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de uitdrukking: "harder rijden dan toegestaan."
.
Net als die borden die oplichten naast de weg, "U rijdt te hard"...
Hoe weet zo'n ding nou hoe laat ik ergens moet zijn?

Als je te hard rijdt, dan heb je teveel lucht in je banden... :)
Ik rij nooit te hard, wel te snel... of sneller dan toegestaan... want als ik te snel rij, dan ga ik brokken maken... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan