Ik vind deze vraag nét iets te atechnisch om in techniek te plaatsen...
Vorige week heb ik m'n nieuwe aanwinst opgehaald; 'n NC750X. Voor de vakantiepret heb ik 'm door de beste mensen van de lokale motoboer laten voorzien van ca. 25 kilo extra aluminium, waardoor ik hopelijk alle toiletspullen kan meezeulen die m'n vrouw niet op haar karig uitgeruste Harley gepropt krijgt.
Anyway, omdat er ook 'n middenbokje op zit, en ik daar dankbaar gebruik van maak, viel m'n oog vrijwel gelijk op het volgende. Die topkoffer zit scheef.
Omdat ik best wel wat centjes heb neergeteld om de boel te monteren (ik ben zelf enigszins ongeduldig en lomp met dit soort zaken), heb ik de mensen die 'm hebben gemonteerd gecontact, en die hebben er vanochtend even aan gerommeld. Volgens hun was de beste oplossing om een paar sluitringetjes toe te voegen onder de plaat, waardoor de linkerkant van het plaatje iets hoger komt en het een beetje compenseert.
Als ik daarmee tevreden zou zijn had ik hier niet gepost; de koffer zit maar ietsje minder scheef als voorheen (maar nog steeds best scheef). De beste man leek iets beledigd toen ik de motor ter plekke op z'n bok zette en opmerkte dat ik weinig verschil zag; hij zei nog iets over "aftermarket spul" en "mallen die gaan afwijken".
De boosdoener lijkt de ongelijkheid tussen de twee poten waar de plaat op rust. De linker poot komt ongeveer een centimeter lager uit dan de rechter.
Een wat kundigere kennis heeft me afgeraden om eraan te gaan buigen; als de buizen ook van aluminium zijn (EDIT: Dit is dus onzin, de buizen zijn van staal... logisch eigenlijk.) kan dat de boel slopen. Heeft iemand hier misschien een idee, zodat als ik eraan zou gaan rommelen, ik de boel misschien niet direct sloop?
Mocht het echt niet te doen zijn, dan is't ook geen ramp. Dan neem ik m'n bochten voortaan wat schuiner, niemand die 't ziet.
Vorige week heb ik m'n nieuwe aanwinst opgehaald; 'n NC750X. Voor de vakantiepret heb ik 'm door de beste mensen van de lokale motoboer laten voorzien van ca. 25 kilo extra aluminium, waardoor ik hopelijk alle toiletspullen kan meezeulen die m'n vrouw niet op haar karig uitgeruste Harley gepropt krijgt.
Anyway, omdat er ook 'n middenbokje op zit, en ik daar dankbaar gebruik van maak, viel m'n oog vrijwel gelijk op het volgende. Die topkoffer zit scheef.
Omdat ik best wel wat centjes heb neergeteld om de boel te monteren (ik ben zelf enigszins ongeduldig en lomp met dit soort zaken), heb ik de mensen die 'm hebben gemonteerd gecontact, en die hebben er vanochtend even aan gerommeld. Volgens hun was de beste oplossing om een paar sluitringetjes toe te voegen onder de plaat, waardoor de linkerkant van het plaatje iets hoger komt en het een beetje compenseert.
Als ik daarmee tevreden zou zijn had ik hier niet gepost; de koffer zit maar ietsje minder scheef als voorheen (maar nog steeds best scheef). De beste man leek iets beledigd toen ik de motor ter plekke op z'n bok zette en opmerkte dat ik weinig verschil zag; hij zei nog iets over "aftermarket spul" en "mallen die gaan afwijken".
De boosdoener lijkt de ongelijkheid tussen de twee poten waar de plaat op rust. De linker poot komt ongeveer een centimeter lager uit dan de rechter.
Een wat kundigere kennis heeft me afgeraden om eraan te gaan buigen; als de buizen ook van aluminium zijn (EDIT: Dit is dus onzin, de buizen zijn van staal... logisch eigenlijk.) kan dat de boel slopen. Heeft iemand hier misschien een idee, zodat als ik eraan zou gaan rommelen, ik de boel misschien niet direct sloop?
Mocht het echt niet te doen zijn, dan is't ook geen ramp. Dan neem ik m'n bochten voortaan wat schuiner, niemand die 't ziet.
Bijlagen
Laatst bewerkt: