Hallo Allemaal,
Ik heb een paar vragen over zijspanschokbrekers.
Wij hebben een BMW K1100LT + EML GT3e combinatie uit 1998.
Mijn vrouw klaagt al jaren over de stugge vering van de zijspanbak. Zij zegt dat ze de bak door stuitert. Het zijspan weegt leeg ca. 110 kg.
Nu weet ik dat de zijspanveer behoorlijk stug moet zijn, immers in een bocht naar links komt al het gewicht van de combinatie op het zijspanwiel te staan. Daarnaast komt een stugge veer de rijeigenschappen ten goede.
Op dit moment zit er een standaard zijspanveer + demperelement van EML bij het zijspanwiel gemonteerd.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Zou het uitmaken als ik een progressieve veer monteer?
- Zijn er mogelijkheden om de bak minder te laten stuiteren zonder dat rijeigenschappen
slechter worden?
- Welke schokbrekers / veren kun je vandaag de dag het beste op zo'n zware bak als ik heb monteren?
Ik heb een paar vragen over zijspanschokbrekers.
Wij hebben een BMW K1100LT + EML GT3e combinatie uit 1998.
Mijn vrouw klaagt al jaren over de stugge vering van de zijspanbak. Zij zegt dat ze de bak door stuitert. Het zijspan weegt leeg ca. 110 kg.
Nu weet ik dat de zijspanveer behoorlijk stug moet zijn, immers in een bocht naar links komt al het gewicht van de combinatie op het zijspanwiel te staan. Daarnaast komt een stugge veer de rijeigenschappen ten goede.
Op dit moment zit er een standaard zijspanveer + demperelement van EML bij het zijspanwiel gemonteerd.
Nu heb ik de volgende vragen:
- Zou het uitmaken als ik een progressieve veer monteer?
- Zijn er mogelijkheden om de bak minder te laten stuiteren zonder dat rijeigenschappen
slechter worden?
- Welke schokbrekers / veren kun je vandaag de dag het beste op zo'n zware bak als ik heb monteren?