1 van deze punten moet het wel zijn anders weet ik het ook niet.a) Lekke keerring = ongelijke demping bij inveren
b) kromme remschijven
c) speling in het balhoofd
a) Lekke keerring = ongelijke demping bij inveren
b) kromme remschijven
c) speling in het balhoofd
Loop deze punten maar eens na, moet het al een stuk beter worden.
Het zou kunnen dat er een zogenaamde harde plek in je schijf zit.Dit is te controleren door de hardheid van je schijf te laten meten.Heb het zelf ook eens gehad,waarschijnlijk door een hete schijf te snel te laten afkoelen.(Door door een diepe plas te rijden bijvoorbeeld)Gebeurd niet vaak...maar toch wie weet...
Groetjes
zover ik weet moet er speling op zitten, dus juist het vaste rembroertje is stout.
[edit]
Met de hand de vaste remklauw stevig richting schijf duwen. (Dan wordt 't zuigertje in de klauw ingedrukt.) Als er dan ineens wel speling is, loopt je rem aan. Dwz. dat ie continu een beetje blijft remmen. De zuiger is dan waarschijnlijk wat geroest, waardoor die stroef gaat.
[/edit]
Ligt er dus aan of je zwevende schijven of zwevende klauwen hebt...Ik bedacht me net dat dat ligt aan het soort klauw dat je hebt... Nou weet ik nix van cb 700 sc.
Maar als je een zuiger aan beide kanten van de remschijf in je klauw hebt zitten hoort de klauw vast. Heb je alleen enkelzijdige zuigers dan moet ie los zijn zodat ie zichzelf kan centreren.
Ligt er dus aan of je zwevende schijven of zwevende klauwen hebt...
Ja, je hebt vaste en zwevende schijven:
Dus of je UFO's of losse handjes hebt?
[ff serieus]
bestaan zweefschijven echt?
[/ff serieus]
Ligt er dus aan of je zwevende schijven of zwevende klauwen hebt...
Op dinsdag 26 maart 2002 22:03 schreef Raging R6 het volgende:Volgens mij is harheidscontrole altijd destructief-materiaalonderzoek (mooi woord he).
nee hoor. gewoon hardheidsmeter op de schijf, knopje indrukken, en plingggg, je kunt digitaal de hardheid aflezen.