Schuberth (concept) passen in Rotterdam, waar?

Appeltje

MF veteraan
3 jul 2005
2.164
0
Enkhuizen
Dag,

Veel motorzaken verkopen veel merken helmen, maar Schubert zit er niet altijd bij. Zal wel wat duur zijn en daarom niet veel verkocht, maar ik hoor veel positieve verhalen over genoemde helm.

Nu ga ik a.s. zaterdag richting Rotterdam en ik ben dus opzoek naar een knappe 'tent' die deze helm op de plank heeft liggen zodat ik even kan passen. Ik heb Martijn's motorkleding al een mailtje gestuurd, maar op de site zie ik geen schuberth. Heeft iemand suggesties?
 
ik heb de concept bij Safe gepast en volgensmij lag ie ook bij van kekem motoren
 
Super, bedankt voor jullie reacties, dit soort info is altijd moeilijk op internet te vinden.
 
Passen is één. aangezien ik aanneem dat je die helm niet gebruikt om de krant te lezen op de bank, lijkt het mij nog veel handiger dat je óók nog een zaak zoekt waar je de helm mag "voelen" terwijl je rijdt.
Zo'n ding kost niet nix nl, toch?
Ik heb ook een Schuberth. Ging voor de C2 en ben thuis gekomen met de S1 (S5 had ik al :+ ). Mijn Schuberth komt bij Louis Duitsland vandaan. Ff karren, lekker ritje, goed voor je motor. Rugzak mee voor de oude helm en koersen naar Osnabrück, Essen, Aachen of welk filiaal dan ook. Essen is nu weer even mijn favoriet ..... vrijdag ga ik naar die in Trier.
Je kan natuurlijk ook met de oude helm op, achter de pc, pilsje binnen handbereik, surfen naar louis.de. Dan wordt de C2 thuisbezorgd en kan je 'm mooi in de doos houden en op de eetkamertafel zetten :+

Nog een tip. Schuberth werkt met twee maten tegelijk. Als bijvoorbeeld de 58/59 (ik noem maar wat want de combi's ken ik niet) lekker zit, is het aan te raden ook de 56/57 nog ff te passen. Je staat er versteld van hoe snel een helm in gebruik ruimer gaat zitten. Ik ken iig één niet nader te omschrijven persoon hier die veel geld heeft uitgegeven voor een helm maat badkuip en dat ding binnen een jaar tijd (en met nog geen 1000 km op de teller of zo) niet meer draagt omdat die helm (Osbe) zelfs als hij zijn afro-pruik op heeft, te ruim zit.
 
En dat is om alleen te passen.....en dan ook te kopen of om te passen en dan via internet te kopen :?

Dat laatste blijkt nogal eens te gebeuren. Lekker goedkoop, maar wel :r tegenover de winkel waar je past B|

Hiermee zeg ik natuurlijlk niets over jouw voornemen, aangezien ik daar niets van weet !! ;)
 
Dag,

Veel motorzaken verkopen veel merken helmen, maar Schubert zit er niet altijd bij. Zal wel wat duur zijn en daarom niet veel verkocht, maar ik hoor veel positieve verhalen over genoemde helm.

Ik heb drie maanden geleden een "Schuberth Concept" gekocht waar ik niet zo gelukkig mee ben.... Het gaat om een z.g. systeemhelm (voorkant opklapbaar). Helaas blijkt dit type zeer lawaai gevoelig te zijn (windruis)!
m.i. is de prijs die voor DIT type moet worden neergelegd véél te hoog
(prijs -> kwaliteit). Zie ook: Tourmotoren Honda CBF600S pagina 41,42,43 en 44

Mijn conclusie: Zo'n helm is wél gemakkelijk voor bril dragers maar je moet er niet aan beginnen indien je zonder bril door het leven gaat. In dat geval kun je beter voor een ander type Schuberth kiezen O-)
 
Laatst bewerkt:
En dat is om alleen te passen.....en dan ook te kopen of om te passen en dan via internet te kopen :?

Dat laatste blijkt nogal eens te gebeuren. Lekker goedkoop, maar wel :r tegenover de winkel waar je past B|

Hiermee zeg ik natuurlijlk niets over jouw voornemen, aangezien ik daar niets van weet !! ;)


:+ Nix aan de hand, gewoon FF een onderpand(je) achterlaten hé? (paspoort of zo)
 
En dat is om alleen te passen.....en dan ook te kopen of om te passen en dan via internet te kopen :?

Dat laatste blijkt nogal eens te gebeuren. Lekker goedkoop, maar wel :r tegenover de winkel waar je past B|

Hiermee zeg ik natuurlijlk niets over jouw voornemen, aangezien ik daar niets van weet !! ;)

Heel simpel: bij louis.de is deze helm zo rond de 270. Met verzendkosten misschien 280? Stel dat ik hem dan in zo'n winkel voor 320/330 kan halen, dan koop ik hem voor die 30/40 meer wel in de winkel. Ik koop liever in Nederland. Maar als het echt serieus scheelt...

Er is echter een groter probleem dat al wordt aangekaart door een aantal mensen: ik heb (nog) geen rijbewijs en kan dus niet testen met zo'n helm. Als iemand dus zegt dat deze genoemde helm een hoop lawaai maakt dan ben ik toch wel wat huiverig. Kip + ei, want om een helm te kunnen testen heb ik een motor nodig, en om een motor te testen heb ik een helm nodig.....

Een motorzaak in de buurt (geen verzendkosten) heeft de caberg justissimo en die kost dan 'maar' 270, niet veel duurder dan bij louis.de

Lastig, maar ik ga gewoon even kijken. Die caberg zat eigenlijk ook niet slecht, maar heb nog weinig referentie.

Over het in de winkel passen en op internet bestellen: good boys go to heaven.... bad boys go everywhere...
 
ik heb ook de Schubert Concept bij Louis vandaan. Scheelde destijds wel meer dan 30-40 euro. En als je nu een zilvergrijze van een bepaalde maat neemt is ie zelfs maar 159 bij Louis zie ik zojuist.

kijk, als je ergens past, uitvoerig geholpen wordt en een proefrit met helm mag doen, gewoon daar kopen.

als de enige begeleiding is, ja hij hoort zo strak te zitten en merk A is heel goed of de koffie is belangrijker dan de klant, lekker passen en bij Louis bestellen

en ik vind hem ook vrij gehorig. volgende keer een S1. Maar ben er verder heel tevreden mee (zeker na inbouwen pinlock).
 
SCHUBERTH C2 KLAPPHELM
Neue Klapphelm-Dimension
Aeroakustik-Konzept
Integriertes Sonnenvisier
ab € 399.00
De Concept is het vorige model. Dit is het courante stillere model en wel goedkoper dan hier maar let wel goed op dat je deze twee niet door elkaar haalt. De c2 is veel stiller dan de c. Maar de S is weer stiller dan de C2
 
Ik heb best geld over voor een helm, maar 400 euro wordt mij eigenlijk een beetje te gortig.

Is een Caberg Justissimo nog een redelijk alternatief (prijs in winkel 279)? Geluid is wel een issue (naast comfort natuurlijk).

Ik ga iig de Schuberth concept even passen ergens. Maar die prijzen zijn allemaal niet mals.
 
Ik heb bij Motoport in Rotjeknor even de halve Schuberth lijn gepast en het beviel niet. Blijkbaar heb ik een verotte kop want geen van de Schuberts zat lekker (ook de grotere maten niet), in tegenstelling tot de caberg justissimo die ik bij een winkel bij enkhuizen had gepast. De keuze is duidelijk, ik ga voor de caberg.

Bedankt voor de tips.
 
SCHUBERTH C2 KLAPPHELM
Neue Klapphelm-Dimension
Aeroakustik-Konzept
Integriertes Sonnenvisier
ab € 399.00
De Concept is het vorige model. Dit is het courante stillere model en wel goedkoper dan hier maar let wel goed op dat je deze twee niet door elkaar haalt. De c2 is veel stiller dan de c. Maar de S is weer stiller dan de C2

Dat de C2 meer herrie maakt dan de S1 lijkt me logisch. Het blijft natuurlijk een systeemhelm. Maar ook ik ga tzt voor een c2 kijken, juist omdat ik overal hoor dat het één van de stillere helmen is. Vind ik behoorlijk belangrijk.

Weet iemand trouwens hoe het komt dat die helmen in dit land van schrapers zoveel duurder zijn dan elders? Het lijkt me dat je dit niet alleen aan BTW kunt wijten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vrij eenvoudige helm. gekocht bij elsware http://www.elsware.nl/

Was stiller dan de shoei van de rijschool.....
Maar is me toch wat te luidruchtig ...
En de oordoppen , heb maat gemaakte van het werk.......
Die zijn wel goed maar als ik ze in heb druk de helm ze aan....

Maar om er € 400 aan uit te geven ,, nee dan word moeders boos -O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ook ik kan Martijn's in Rotterdam aanraden. Ik kocht in '99 daar een komplete winterset en ik gebruik het nu nog (ok de laarzen zien er niet meer uit). Over die korting bij Louis; mijn ervaring is dat ze bij Martijn's toch altijd onder de adviesprijs zitten, dus van het prijsverschil blijft maar weinig over.
Het verschil tussen een internetwinkel en een motor(kleding)zaak merk je als je garantie nodig hebt of er iets gerepareerd moet worden. Dan zit je bij Martijn's in ieder geval goed, ik praat uit recente ervaring.
 
Die schubert concept hadden ze anders voor een prijs die ver boven de prijs van louis.de zat, dus louis.de blijft wat dat betreft nog wel interessant...
 
Ik heb een vrij eenvoudige helm. gekocht bij elsware http://www.elsware.nl/

Was stiller dan de shoei van de rijschool.....
Maar is me toch wat te luidruchtig ...
En de oordoppen , heb maat gemaakte van het werk.......
Die zijn wel goed maar als ik ze in heb druk de helm ze aan....

Maar om er € 400 aan uit te geven ,, nee dan word moeders boos -O-

(Afbeelding)

Op maat gemaakt oordoppen van je werk ...... welke filter zit erin dan? Voor motorrijders heb je db-dempers voor in je oren (dempen alles en kosten weinig maar je bent dan enigszins doof) en oordopjes specifiek voor motorrijders. Daaraan ontbreekt bijvoorbeeld het handeltje/uitsteeksteltje wat bij jou zorgt voor druk op de oren ...... én er zit een speciale filter in die rijwind dempt en de rest niet. Hoor je bijvoorbeeld die ambulance alsnog aankomen.
 
Ook ik kan Martijn's in Rotterdam aanraden. Ik kocht in '99 daar een komplete winterset en ik gebruik het nu nog (ok de laarzen zien er niet meer uit). Over die korting bij Louis; mijn ervaring is dat ze bij Martijn's toch altijd onder de adviesprijs zitten, dus van het prijsverschil blijft maar weinig over.
Het verschil tussen een internetwinkel en een motor(kleding)zaak merk je als je garantie nodig hebt of er iets gerepareerd moet worden. Dan zit je bij Martijn's in ieder geval goed, ik praat uit recente ervaring.

Garantie bij LOUIS is zondermeer uitstekend. Nadeel is de afstand, als je bij een willekeurig filiaal langs wilt gaan. Die filialeren zitten namelijk allemaal in Duitsland. Koop je ehcter een niet duiste helm (zoals de Schuberth) dán loont het de moeite eens op bezoek te gaan bij één van de open dagen bij de Nederlandse motordealers. Bij alle vrij grote dealers staan de helmenleveranciers klaar om je helm te servicen. Klaar terwijl je wacht :-)
En het zal hun een rotzorg zijn waar je helm vandaan komt :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan