Schuurdeur en je motor

Hmja dat kan maar dat is zo'n gehannis |(

Dan kan je iedere keer als je op de fiets stapt weer die spiegels gaan stellen... -O-
Zo gebeurt toch. En als je met schuur in duwen je spiegel raakt, moet je hem ook stellen.

En met van alles om af te plakken, maak je fiets breder of deur smaller, dus dat schiet ook niet op.

 
probleem ook gehad,tot wanhoop toch nog schuurtje (eigen woning)uitgebroken om zo de draai te kunnen maken.
uitbouwen was geen optie dus dan maar muur aan tuinzijde rolluik aangebracht,moet zeggen had dit eerder moeten doen.
deze week nog flinke grondankers aangebracht tegen diefstal.
slaap :z wat rustiger in de nacht uren.
 
ik heb precies het zelfde.. ik kom ook soms met mn kappen tegen de zijkanten, maar dat is gelukkig van hout.. maarja.. ik ben soms een 10 min bezig met mn 200 kilo zware motor te steken en door t poortje te manouvreren... het is echt cm werk en elke keer moet ik de motor weer naar links of rechts hellen.. maarja het is de moeite waard
 
ik had hezelfde probleem paste bij mij ook niet. ik heb er toen een andere deur in gezet. kost wel wat maar dan heb je ook wat :Y :Y
 
Standaard deur is vaak 80 cm, en mijn custom made schuur heeft een deur van 100 cm breed. Thanks to de vader van mijn vriendin (timmerman)
 
ik gebruik 2 garage deuren :P
via de linkerkant ga ik erin en via de rechterkant ga ik er altijd weer uit 8-)
 
Heb een deur van 70 cm, maar lukt best met de vtr

Iets schuis insturen dan naar rechts leunen en de linkerspiegel naar binnen en dan naar links om de rechter naar binnen te krijgen :Y
 
[me]P. IJsvogel kan (nog) niet z'n achtertuin in komen B|
[/me]


Ben nu bezig met het verbreden van de poort, tot dan staat ie warm bij m'n ouders in de garage 8-)
 


Veel steken en pielen. Heeft me mijn linker richtingaanwijzer gekost de allereerste keer.
Motormover geleend van motorzaak, geen succes door Cobblestones in mijn tuin.
Motor van bok afgedonderd, rechter richtingaanwijzer en remhendel naar de kloten.

Nu al weken geen remhendel, go-parts doet zijn best maar imitatie kawa hendel past niet ??? |( |(

Maar goed dat mijn eerst fiets niet meteen die mooie FZ6 is of een GSX. Ben benieuwd of die door de poort heen passen.
 
Ik heb een bredere deur er in laten zetten. Mijn overbuurman heeft een Harley en die heeft een stuk uit de deurkozijn laten halen dusdanig dat hij het ook weer terug kon plaatsen.
 
Mijn schuurdeur is effectief 75cm breed. En daar krijg ik ook een BMW GS door naar binnen. Bij de cylinders heb ik praktisch geen speling, en het stuur is ook veel breder dan de dueropening. Het moet dus exact kloppen met de aanrijroute, het indraaien van het stuur, en het kantelen. Te vroeg sturen: cylinder loopt vast tegen het kozijn. Te laat sturen: stuur kan er niet meer doorheen. Verkeerd aan komen rijden: of het stuur past niet, of de cylinder loopt vast tegen het kozijn.

De eerste keer is het vloeken, maar na 100x heb je er handigheid in.

Toch kost het me zo af en toe nog een knippertje, en soms blijft er wat witte verf van het kozijn op de kleppendekselbeschermer hangen. Achja, boeien..
 
Dan doe je toch gewoon washandjes om je spiegels, pik je even van je moeder en je gooit grote handdoeken over je motor heen zodat je nog gewoon kan zitten.
rijd je hem zo naar binnen

werkt prima :+ *O*
 
Mijn schuurdeur is groot genoeg. De draai is even steken, maar dan lukt het wel. Enig nadeel is dat ik de fiets door de voordeur, de gang de woonkamer en de schuifpui naar de achtertuin moet rijden. (zucht)

Die klote woningbouw-vereniging heeft op verzoek van een stel jankende bejaarden bedacht dat er een sluis in de gangpaden achter en om het huizenblok moest komen. "Dan is er minder overlast van brommer-rijders die als idioten door de gangpaden heen racen."
 
Schuur verbouwen en er een rolluik inzetten
Hebben wij thuis ook gedaan en er gaan 2 motoren doorheen
:^

aan de kopse kant (straatkant 8-) ) hebben wij een garagedeur erin laten zetten... dus na :] hops naar binnen + de motor staat in de langsrichting in de schuur en blokkeert dus niks meer :)

:X had achteraf een elektrieke versie moeten nemen, kon ik direct bij aankomst naar binnen rijden ;)
 
Gisteren bij m'n maat de poort incl muurtje eruit gesloopt, en een op-maat-gemaakte- garagekanteldeur erin gezet van 2.10 breed(1.94 binnenwerk).

Nu kan z'n TL gemakkelijk achterom, en een kanteldeur is meestal wel ergens gratis te vinden op marktplaats.

Totale schade incl bosje bloemen voor de oude eigenaar: +/- 50 euro.

;)
 
Je kan toch heel makkelijk eerst de rechter spiegel naar binnen prikken, stuur slagje draaien en dan de linker spiegel (motor beetje naar je toe kantelen ook)? Als ik een R1100GS door een schuurdeur kan krijgen dan moet het jou met je thundercat zekers lukken.
 
Voordeel van de R1100GS is dat-ie zijn spiegels op het stuur heeft zitten. Da's makkelijker dan kuip-spiegels.
 
Ik heb een zogenaamde "ziekenhuisdeur" in de berging.
Die is 110 cm binnen de sponningen, kan er nu met gemak, met de motor aan de hand
doorheen, ideale oplossing! :}
zie foto (de deur zie je op de achtergrond)

Kontje.jpg
 
Onze schuurdeur bestaat uit 2 openklapbare deuren van elk 1,5 meter, dus als ik wil rijd ik mijn auto er in. Geen last van smalheid dus. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan