seatpipes zx6r ????

de red

MF veteraan
30 sep 2002
1.125
0
Oisterwijk
Ik ben van plan om een keer seatpipes te maken op m'n zx6r uit '95.
ik vind het zeer mooi staan.

hoe is dit te maken en heeft er iemand voorbeelden van?
en wat is het mooiste volgens jullie.
- 1 BOS pijp
- 2 andere pijpjes
Ik wou het zelf proberen te maken, en ik heb een BOS demper dus met een paar aanpassingen zou ik het daar mee willen proberen.
 
Seatpipes lijken mij ook erg mooi ja.
Maar je wilt dus zelf een pijp lassen? Ik neem aan vanaf de collector naar boven, zodat het ongeveer zo komt te zitten als bij een ducati 916. Je moet wel rekening houden met de tegendruk, anders verlies je een paar (of een heleboel) pk. Je moet dus even uitrekenen hoeveel langer de pijp wordt en hoeveel dikker/dunner hij dus moet zijn (ik weet niet precies hoe dit werkt maar dan weet je dat het bestaat :) )

Met zo'n Bos demper zou het dus een enkele demper worden? A la CBR600RR?

Je moet sowieso ook het kontje aanpassen denkik, en houdt er rekening mee dat de dempers nogal warm worden.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.
 
Gberuik een carbon pijp onder je zadel! Die wordt niet zo heel erg warm.
En als je zelf een pijp gaat lassen, doe dit dan wel van RVS!!! en niet van die strontlelijke zwarte stalen pijp. En neem van mij aan, hem daarna behandelen met hittebstendige lak is leuk voor de verkoop, maar niet om er mee rond te rijden.
Let ook op dat als de pijp die omhoog gaat iets te dicht bij je benen zit, dat je er een paar hitteschildjes op last.
Mijn zwager heeft laatst een seatpipe voor zijn VFR750 gemaakt. Volgens mij heb ik nog wel een paar piccies.
NB: wist u dat de bushokjes gemaakt zijn van hele mooie RVS buizen... 8-)
full
 
ik zal er nog eens hard over nadenken.
met de hitte had ik wel rekening mee gehouden, maar met de tegendruk nog niet helemaal.
en inderdaad als je het maakt moet je het ook goed en mooi maken, en niet met zo'n zwarte kachelpijp :r want dan kun je beter niks doen.
in ieder geval bedankt voor jullie tips :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan