Misschien de nokkenasspanner.
Dat was bij mij in iedergeval aan de hand.
Soms hoorde ik hem ratelen en soms niet.
Vooral bij stationair draaien hoorde ik hem goed.
Ze hebben hem vervangen in 2,5 uur.
Viel gelukkig onder de garantie
Ik denk dat het niet om euro's gaat maar om belgische franksOp dinsdag 12 maart 2002 22:48 schreef JK het volgende:En dan weer 'een paar duizend euro'.. tja, overdrijven is echt een vak hoor van monteurs en dealers..
Duurt bij de ene motor langer dan bij de ander.2,5 uur. Zeker met 30 bakken pleur tussendoor ofzo?! Op mijn GS is het binnen 5 minuten te doen (naja, dan heb ik de kuip er al wel afgehaald), als je maar tussen de carbs kan komen, en het irritante dopje erop kan proppen aan het einde. Maargoed, een GS is geen ZXR.
Naja goed, jij blij dat je geen ratel meer hoort, en je hoefde toch nix te lappen dus dan maakt het niet uit... maar als de dealer er 2,5 uur over doet, vraag ik me af wat voor personeel hij in dienst heeft..
Maar van die CB650 kan idd de nokkenaskettingspanner zijn. En mocht dat het niet zijn, dan misschien de ketting vervangen. En dan weer 'een paar duizend euro'.. tja, overdrijven is echt een vak hoor van monteurs en dealers..
Ben ik blij dat ik een motor niet bij een dealer onderhoud
edit : die ketting moet dan nokkenasketting(en) zijn. Niet de ketting van je aandrijving tussen het achterwiel/blok natuurlijk
Xiphias:
Ik denk dat het niet om euro's gaat maar om belgische franks
Althans , dat hoop ik ten zeerste
Duurt bij de ene motor langer dan bij de ander.
En so what 2,5 uur,was een garantiegeval.
Dus kawasaki betaalt wel.
Ik zou als bedrijf zijnde ook zoveel mogelijk uur opschrijven.
Zal best wel sneller kunnen.
Ik kan het in ieder geval niet.
PS : De carbs moesten erwel bij mijn af
Ik wil toch wel even weten waar de ketting voor je dynamo zit???
Of is dat model van jou zo raar dat die niet direct op de uitgaande kant van je krukas zit..........?
Gaat het hier niet om de primaire ketting, dus vanaf de krukas naar de versnellingsbak/koppeling? Om die ketting te vervangen moet idd heel het blok open.
De secundaire ketting is meestal tussen het blok en het achterwiel.
Ik zeg maar gewoon wat de monteur mij gezegd heeft. Ik heb zelf verder geen idee (vandaar ook dit topic). Dit houd du ook in dat ik niet weet waar de ketting van de dynamo zit. (als tie er uberhaupt al zit).
Sterker nog, ik weet niet eens waar de dynamo zit.
Of achter je cilinders boven op je blok, zoals bv gsx-en.pssst : meestal links van je blok in dat grote ronde huis, direct op de krukas ( je vliegwiel ook wel )