Seriously; Wat is nou wel en geen brik???

tis een brik tot:

  • 1980

    Stemmen: 12 41,4%
  • 1981

    Stemmen: 1 3,4%
  • 1982

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1983

    Stemmen: 3 10,3%
  • 1984

    Stemmen: 2 6,9%
  • 1985

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1986

    Stemmen: 7 24,1%
  • 1987

    Stemmen: 4 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Zit me ff af te vragen wat jullie nu wel en geen brik vinden. Zie hier af en toe gewoon in mijn ogen "jonge" fietsen met "tupperware" die als brik gezien worden. Ik dacht dat brikken meer de seventies fietsen waren, misschien early eighties fietsen indien van dezelfde familie. de CB's en de Z's zeg maar. Hoe lang gaat het nog duren voor een fiets van 5 jaar oud met een kras erop bestempeld wordt als ratbike? Zou het niet makkelijk zijn wat grondregels te verschaffen zodat het grijze brikgebied niet tot in 2001 reikt?
just my 2 cents :P
 
Het gaat vooral om de instelling van de eigenaar.

Op een brik rijden is een "way of life.."

:+
 
nee, serieus, ik vind dat alles na 1982-83 eigenlijk niet meer onder de noemer brik valt....
Zal ff polletje maken
 
Ik zou me niet zoveel zorgen maken over het hokje waar een motor wel of niet in past..
 
nee, serieus, ik vind dat alles na 1982-83 eigenlijk niet meer onder de noemer brik valt....
Zal ff polletje maken
Dan moet je toch voor de grap ns in mijn motorblok kijken ;)

Ik denk dat het niet zozeer bouwjaar is, maar ook de looks, niets uit besteden, nachtelijke scheldpartijen (of dikke pret) op de vluchtstrook, ga zo maar door :)

edit: :^ dus eigenlijk :z
 
Een 20 jaar oude motor kan al best een BRIK zijn!

Wat ik hier een beetje proef is dat een watergekoeld blok eigenlijk geen brik meer is,...of het moet weer een brikkege VF van Honda zij ofzo :+
 
Och, ik zou een soes waterbuffel toch wel onder de brikken scharen, eigenlijk meer een klassieker zelfs. Ik maak me geen zorgen over in welk hokje welke fiets hoort, maar als je het onderscheid niet maakt, waarom zou ik dan op MF in brikken en klassiekers kijken? Ik kan dan ook met mijn K1100LT in sport gaan posten zeg maar :P .
Kortom rest nog steeds de vraag, wat is de definitie van een brik?
 
Ik vind dit een behoorlijk brik en toch pas 12 jaar jong

full
 
Een 20 jaar oude motor kan al best een BRIK zijn!

Wat ik hier een beetje proef is dat een watergekoeld blok eigenlijk geen brik meer is,...of het moet weer een brikkege VF van Honda zij ofzo :+

Waarom zou een watergekoeld blok geen brik zijn :?

sprak hij met een brikkige CX op de oprit :+
 
Geen brik maar een barrel... Jaaaaja. :?

Oude machientjes waar je trots op bent zijn in mijn ogen een klassieker, de rest is brik, ongeacht hoe oud het is.. Denk meer dat het te maken heeft met de hoeveelheid aan roest en olielekkages en schades en andere gebreken, en niet zozeer het bouwjaar.
 
Blijft altijd een onderwerp van gesprek 8-) iedereen heeft er een andere mening over. Zelfde was er ook al bij topic ratbikes. Leuk is ook dat al die zogenaamde hokjes ook mooi in elkaar overlopen, klassiekers,brikken,ratbikes,caferacers en laatste tijd ook streetfighters. Denk dat het gewoon ook een gevoel is wat je er zelf bij hebt. Wel toevallig dat ik al die types wel erg leuk vind :9 mis alleen nog de supermotards..hoewel je van een ouwe XT of XR ook een leuke supermotard kan maken. Mijn mening is dus..heeft weinig met bouwjaar te maken..ik voel me wel een brikker in elk geval..kijk maar in mijn onderschrift wat voor zooi ik allemaal heb :+ ,mzzzls,Rob.
 
Waarom zou een watergekoeld blok geen brik zijn :?

sprak hij met een brikkige CX op de oprit :+

Herstel,...hoogtoerige watergekoelde 4 cilinderlijnmotor,..alhoewel een CB 1 tje ook best brikkig kan worden,.....en zo zie je maar,..je blijft bijstellen kwa mening!! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan