Serveronderhoud as zaterdag [Update]

Nog even een korte update:
De ervaren traagheid had toch een oorzaak, behalve dat alles op maar 1 server draait. Na wat gepruts (zie mijn ondertitel ;) ) is dat verholpen en draait het forum naar behoren. Gewoon snel dus. :) Zodra web en database weer gescheiden zijn hopen we nog wat extra snelheid te verkrijgen.

Voor de geinteresseerden: Een van de log bestanden liep vol en dat ging zo hard dat 1) het forum zo traag als ..< vul maar in :P > werd en 2) de server crashte zodra dat bestand te groot werd.

Vond het ook al zo raar dat het ondanks de vele snelle nieuwe server toch nog traag was. moest ie best aankunnen. Wel grappig dat ie dan crashed ipv een error geeft.

Daarom was ie dus ook net offline weer ?
en al bekend waneer freaks weer up is ?
 
't is echt ongelofelijk snel nu. 't lijkt wel of ik lokaal zit te werken :}
 
Hartelijk dank voor de vrije tijd die jullie opofferen in het weekend, als je op een onderwerp klikt stáát ie er al, super :} .
 
Server is idd bij vlagen zeer traag. Er wordt zsm naar gekeken en met een beetje mazzel is vanavond de 2e server ook actief. Op het eerste gezicht gaat ie over de zeik met het geheugen, loopt als een gek te swappen. Maar komt wel goed. :)
 
motor-forum en motorfreaks draaien op het moment op twee servers. Vandaag was de site een beetje traag. De enkele server kon al die bezoekers toch niet zo goed behappen. Nu is het werk verdeeld over de twee servers, dus zou dat probleem ook verleden tijd moeten zijn. :)

 
Uitzondering bevestigt de regel :? .
Nee, want hij is niet down geweest. :) De MySQL server software verslikt zich af en toe in de queries die op de server worden losgelaten, maar dat komt vooral door een aantal niet zo efficiënte queries in de forum software. Daar komen af en toe de berichten vandaan 'Kan geen verbinding met database server maken'

Of bedoelde je dat niet. ;)
 
Nee, want hij is niet down geweest. :) De MySQL server software verslikt zich af en toe in de queries die op de server worden losgelaten, maar dat komt vooral door een aantal niet zo efficiënte queries in de forum software. Daar komen af en toe de berichten vandaan 'Kan geen verbinding met database server maken'

Of bedoelde je dat niet. ;)
O vandaar, ik schrok al.
Maarre bedankt :} voor de vlotte uitleg :}

Ik ga zo mijn brommertje maar eens inspuiten met wash & shine, heb straks een woonwerk :] regenritje :] te gaan en dan istie weer schoon, optisch dan.
 
Nee, want hij is niet down geweest. :) De MySQL server software verslikt zich af en toe in de queries die op de server worden losgelaten, maar dat komt vooral door een aantal niet zo efficiënte queries in de forum software. Daar komen af en toe de berichten vandaan 'Kan geen verbinding met database server maken'

Of bedoelde je dat niet. ;)
Jaaaaaaaa jaaa :?
Met andere woorden, dan krijg ik dus ook geen verbinding...
Wordt dat verslikken nog verholpen?
 
Jaaaaaaaa jaaa :?
Met andere woorden, dan krijg ik dus ook geen verbinding...
Wordt dat verslikken nog verholpen?
Idd, dan krijg je dus geen verbinding. Dat verslikken gaan we verhelpen, maar het heeft wel wat voeten in de aarde, omdat het grondige aanpassingen aan de software vereist. Tot die tijd doe ik er in ieder geval alles aan om het zo min mogelijk voor te laten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan