Even de shell pura en v-power marketing ter zijde, dit is een mythe die eindelijk eens uit de wereld geholpen moet worden. Zoek eens in dit forum naar posts over 95 versus 98;Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.
En nog steeds ben ik op zoek naar degeen die dit bewijs eens in de vorm van een of ander onderzoek levert. Ik geloof er helemaal niks van. Ben lang niet de enige, er zijn hier op het MF al meerdere discussies over geweest met meestal als uitkomst dat het geen fl*kker uitmaakt of je 95 of 98 tankt[...] Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.
v power is zooo goed...
oke.. daarom hoor je ook verhalen dat door v power hun blok is opgeblazen (in duitsland is het octaangetal 100 / 110 dacht ik)
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Shell V Power in Duitsland in specifiek afgetemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt.
In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Compleet marketing dus.De Nederlandse V-Power krijgt een lager octaangehalte. Shell wil niet zeggen hoeveel, maar deelt mee dat het geschikt is voor alle benzinemotoren die Euro 95 gebruiken. Toch leidt ook de Nederlandse V-Power volgens Shell tot betere prestaties. Onder meer door een vlottere en directere reactie op het gaspedaal. Maar een praktijktest van deze krant met een Alfa Romeo 147 1.6 wees deze week uit dat van betere prestaties of een vlottere reactie op het gaspedaal met V-Power niets te merken is.
Over minder brandstofverbruik wordt niet gerept. Blijft over de moeilijk te controleren reinigende werking op de motor en het lage zwavelgehalte. V-Power is 'zwavelvrij'. Dat betekent in dit geval minder dan tien milligram zwavel per liter, terwijl de meeste andere brandstoffen nu tot vijftig milligram zwavel bevatten. Dat is beter voor de katalysator en dus voor het milieu. Maar vanaf 1 januari volgend jaar hebben vrijwel alle brandstofmaatschappijen zwavelvrije benzine in hun programma.
Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.
s4s
edit/
je bent uiteindelijk ook nog eens goedkoper uit met dit soort brandstof, omdat er een betere ontbranding plaatsvindt....echter geef je vaak ook meer gas omdat het blok mooier doorloopt
/
Wat vind jij een boel? Euro 95 kost iets van 1.15. Daarvan gaat ca 0.85 naar de staat. Blijft er dus ca 0.30 over voor de pomphouder en de maatschappij. Denk dat als de maatschappij een euro kwartje per liter binnenhaalt dat het veel is. Dat is mijn ogen dus bijna niks. Het is tenslotte niet zo dat het als kantenklare benzine uit de grond gepompt kan worden.niet alleen de staat hoor!!!
er gaat wel veel naar toe... maar de e$$o en de rest neemt ook een boel voor hun rekening!