Shell V-power benzine

Van het weekend in Dld vpower 100 octaan getankt. Hij reed er iig beter op zeker laag in de toeren onder deellast. Maar het prijsverschil met normale benzine is met te hoog. Dus in het vervolg wer eeuro 91 of 95 (woon aan de grens).
 
Weet je wat ik grappig apart vind? Heb voor de gein één keer V-power getankt en net als met pura, gaat het verbruik omhoog :X :( Je betaalt meer en je genereert meer omzet |( Shell helpt... je portemonee leger te maken :(
 
Weet je wat ik grappig apart vind? Heb voor de gein één keer V-power getankt en net als met pura, gaat het verbruik omhoog :X :( Je betaalt meer en je genereert meer omzet |( Shell helpt... je portemonee leger te maken :(

Curieus. Dat zou betekenen dat de motor met pura danwel met v-power te rijk of te arm gaat lopen, anders zou het verbruik toch niet veranderen? Zal met een injectie-motor met de sensoren die dat kunnen corrigeren, efficienter zijn?
 
95 en niks anders....hebben ze geen 92-93 nog voor een dubbie goedkoper, dan zou dat erin gaan
:^ Idd, volgens mij bestaan er nergens zoveel misverstanden over als over het verschil tussen octaangetal 95/98.

En dat Pura of V-Power (en wie weet welke marketingkreet ze nog meer gaan verzinnen) m'n blok schoner houdt interesseert me totaal niets. Dat beetje afzetting op de kleppen zie je misschien na 10.000km wel, maar merk je 't ook?
Wanneer ik 't bij 100.000 km pas ga merken, is 't niet relevant. Ik ga niet bij 10.000 of 20.000 m'n blok opentrekken om te kijken of m'n kleppen en zuigertjes nog wel mooi glimmen. :)
 
:^ Idd, volgens mij bestaan er nergens zoveel misverstanden over als over het verschil tussen octaangetal 95/98.

En dat Pura of V-Power (en wie weet welke marketingkreet ze nog meer gaan verzinnen) m'n blok schoner houdt interesseert me totaal niets. Dat beetje afzetting op de kleppen zie je misschien na 10.000km wel, maar merk je 't ook?
Wanneer ik 't bij 100.000 km pas ga merken, is 't niet relevant. Ik ga niet bij 10.000 of 20.000 m'n blok opentrekken om te kijken of m'n kleppen en zuigertjes nog wel mooi glimmen. :)
Kom kom... Als je een beetje poetsfreak bent, poets je ook regelmatig je kleppen. :P
 
Het enige wat mij altijd opvalt is dat als ik in Duitsland tankt de benzine standaard al anders is.

Rijd mijn auto en motor ineens zuiniger en stiller.

de verklaring dat mijn motor dan lekker schoon gebrand is gaat niet op, want zodra ik in Nl tankt stijgt het verbruik en rijdt ie toch minder.
En dan heb je een schoon gereden blok.

Ik blijf erbij dat de samenstelling anders is als de benzine hier.
 
Het Duitse Motorrad heeft die benzine getest. Ik heb dat nummer hier niet liggen, maar de uitkomst was dat het geen prestatieverschil opleverde. Kul, marketing, dus, ofzo.
 
Curieus. Dat zou betekenen dat de motor met pura danwel met v-power te rijk of te arm gaat lopen, anders zou het verbruik toch niet veranderen? Zal met een injectie-motor met de sensoren die dat kunnen corrigeren, efficienter zijn?

Idd curieus... Mijn auto (een peugeot 306 met injectie), gaf met pura hetzelfde beeld over een aantal tankbeurten, daar was het verschil marginaal, maar licht in het nadeel van Pura. Bij mijn motor (BMW F650 met caburateur) merkte ik hetzelfde: een marginaal hoger verbruik (Pura getankt om de motor, die in 9 jaar slechts 9300km had gedraaid even een intern opfris beurt te geven; ondertussen staat ie door de 15000).

Het verschil was met V-power niet misselijk: Bij 250 km op de dagteller gaat er normaal tussen de 12,5 en 13 liter in. Nu na een tankje v-power: *slik* 14,2 liter :o :( en ik tank 'm toch elke keer tot hetzelfde randje... kan een paar tiende liter uitmaken, maar geen liter!
 
:^ Idd, volgens mij bestaan er nergens zoveel misverstanden over als over het verschil tussen octaangetal 95/98.

En dat Pura of V-Power (en wie weet welke marketingkreet ze nog meer gaan verzinnen) m'n blok schoner houdt interesseert me totaal niets. Dat beetje afzetting op de kleppen zie je misschien na 10.000km wel, maar merk je 't ook?
Wanneer ik 't bij 100.000 km pas ga merken, is 't niet relevant. Ik ga niet bij 10.000 of 20.000 m'n blok opentrekken om te kijken of m'n kleppen en zuigertjes nog wel mooi glimmen. :)

Als je regelmatig lange ritten maakt dan brand de motor vanzelf binnen schoon, bij korte ritjes krijg je allerlei koolafzettingen op de kleppen. Bij een lange rit wordt de motor zo heet dat de afzetting verbrand.
 
ik weet 't niet.. ik hoop dat er één of ander blad hier eens een objectieve test over gaat houden.

Met mijn auto lijkt het wel te schelen.. ik reed eerst altijd op 95, toen haalde ik gemiddeld 480km op een tank, en nu rijd ik 98 en haal ik 510 gemiddeld. Dan is het prijsverschil al zowat verdwenen.

Maargoed.. zoiets kun je jezelf ook vrij makkelijk wijs maken.. wie zegt mij niet dat ik ietsje minder hard heb opgetrokken of whatever. Ik zou graag een test op een rollerbank zien ofzo.
 
Ik zou het gek vinden als je er iets van merkt. Maar ja, misschien werkt het ook wel, ik ga het niet proberen in ieder geval.

Lekker simpel. Je vindt het gek als het zou werken, maar ook niet even proberen. Nee, totdat iedereen laaiend enthousiast is, dan staan mensen zoals jij wel aan de pomp om het toch ook maar even te proberen.
 
ja en water brandt...

wat een kutverhaal...commercieel gelul...simpel...
ik kom hier van terug...ik heb die zooi getankt omdat ik een uitspraak deed hierboven die ik niet kon onderbouwen...

je motor rijdt inderdaad beter!!...
trekt beter op, en loopt makkelijker door je toeren heen....t rijdt gewoon soepeler...
t verbruik was gelijk...(vpower kost wel in alkmaar €1,22 p lit.

tis raar maar echt waar.!
 
ik kom hier van terug...ik heb die zooi getankt omdat ik een uitspraak deed hierboven die ik niet kon onderbouwen...

je motor rijdt inderdaad beter!!...
trekt beter op, en loopt makkelijker door je toeren heen....t rijdt gewoon soepeler...
t verbruik was gelijk...(vpower kost wel in alkmaar €1,22 p lit.

tis raar maar echt waar.!

:^

ik heb ook het gevoel dat-ie wat, hoe zal ik het noemen "smeuïger" loopt.
Stationair was ie wat onrustig (carbs out-of sync :? na 2500 km :? ) nu loopt-ie iig weer mooi rond . . .
Straks maar weer eens goedkope (tango)meuk tanken, kijken wat-ie dan doet.

Ik moet zeggen dat ik nu "gematigd positief" ben :P
 
ik heb nu ook weer texaco meuk getankt..euro 95..en hij rijdt toch echt minder...dat merk je...met vpower is sterker onderin en aan het begin van hetmidden gebied...
 
Ik ben nu met m'n 2e tank V-Power bezig en ik kan niet anders zeggen dat dat m'n motor beter loopt! Vooral bij constante snelheid op laag toerental (file rijden), maar ook trekt ie soepeler door (voor zover dat bij een BMW kan :z ).
Voor het verbruik wil ik het nog even wat langer aankijken, maar voorlopig ziet het er best wel goed uit.
 
Mag dit Topic op slot aub???? waarom zal je zeggen , nou om het simpele feit dat ik erin ben getrapt en toch ook maar V-power heb getankt, dit is pure spam, want je merkt geen fuck, niets nada niente noppes, behalve dat je weer teveel hebt betaald
 
is gewoon gelul...het werkt wel...
althans mijn motor reed er beter op...

hoef je toch niet een topic op slot?
 
Leuk om al die reacties te lezen. Als het echt zou werken, kan je dat via een test aantonen.

Het feit dat Shell geen onderbouwing geven van haar beweringen (toetsing door wetenschappelijk instituut o.i.d.) betekent dat het puur marketing is.

De brandstof is wel iets anders van samenstelling, maar leidt niet tot meer prestaties, beter milieu of wereldvrede :Z . Net als Pura is het alleen interessant door de extra spaarzegels (voor leaserijders met tankpas :+ ).

Als je meer prestaties uit brandstof wil, koop dat een hoogoctaan gehalte en gooi er wat NITRO bij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan