Shell V-power benzine

Hmm V power benzine..

Ben ik blij dat ik een 4-in-lijn heb, kan ik tenminste gewoon euro 95 tanken.
 
Natuurlijk is dit een marketing verhaal.
Toch gooi ik elke keer mn tank vol met dit duurdere goedje.
Slecht zal het in ieder geval niet zijn.
Dus baat het niet ... dan schaadt het alleen mn duitenzak ;)
 
kwam laatst bij een tankstation waar je TNT-power kon tanken ,werd ook verteld dat je daarmee betere prestaties uit je motor kon toveren.
maar ik geloof niet zo in die aparte mengsels :P
 
whoehahaha V-power. :}
knap gevonden van die maatschappij om de arme doorsnee mens
zijn dure benzine nog duurder te verkopen.

enkel de bloemetjes en de plantjes zullen gelukkig zijn met je benzinekeuze.

enkele voorbeelden wat wel kan schelen :

het enige wat eventueel kan helpen is bij welke maatschappij je tankt.
de ene maatschappij werkt op de minimum spec. omdat deze slechte benzine kan blenden met een betere component, en andere maatschappijen werken boven de minimum spec omdat deze niet over deze mindere goedkopere (lees: gekraakte, e.d.) benzine beschikt.
 
Als ik het goed heb, moeten we binnen een paar jaar aan de zwavelvrije benzine. Een Europese richtlijn schrijft voor dat we er in 2005 aan moeten geloven en uiterlijk 2009 moet alle benzine zwavelvrij zijn, wat zo veel betekent als minder dan 10 milligram per liter.

Edit voor meer info: artikel AD op Belgische website
 
Laatst bewerkt:
Kom ik vandaag vanuit Breda en haal ik net de Belgische grens niet om te tanken staat er een jochie te zwaaien met pamfletten en had ie net een pakkie aan gelijk schumacher :) Ons (Belgische) motorrijders laat ie ongemoeid maar oudjes en dametjes valt ie wel lastig met zn foldertje!
Nou dat zei me al genoeg B|
Vorig jaar in het Zwarte woud had ik me es laten verleiden en die sprit erin gekieperd en rijden dat ik deed ik vloog over de baan ik zou gezworen hebben dat op een gegeven moment mn banden loskwamen van de grond O-) *niet dus*
Rij nu een konstant jaar met 95 en ie rijdt even goed hoor.
Ik laat me niet meer in de zeik zetten :)
Bij heel warm weer zou ik wel eens 98 durven tanken maar voor de rest...
 
Ik zou eigenlijk wel een test willen zie op een testbank tussen 2 volledig identieke motoren, maar met verschillende brandstof in de leidingen, ik ben benieuwd of je verschil kan zien. Dan moet het wel een hoog vermogens motorfiets zijn, want daar is het verschil waarschijnlijk het grootste (als er verschil is). Het enige probleem is, hoe krijg je 2 volledig identieke motoren.

Toch ben ik benieuwd, want als het werkelijk klopt dat de samenstelling van de V-power benzine anders is op de punten waar ik over heb gehoord is het inderdaad mogelijk dat er een beter verbranding mogelijk is, zeker bij zelfregelde injectie, ontsteking en dergelijk.

Het is inder geval niet slechter voor het motorblok.
 
Die nieuwe benzine zal zeker niet slechter zijn voor een motorblok, maar ik tank meestal de goedkoopste (merkloze) benzine, en mijn Bandit heeft daar na 120.000km nog altijd geen problemen mee :]
Hier vlakbij (+/- 1km)is een pomp waar ze altijd een grote korting geven.
Onderweg tank ik gewoon bij de pomp die ik tegenkom.
 
Vandaag lekker teruggereden van mijn werk en bij de Shell in het dorp even gestopt om te tanken. Ik was eigenlijk van plan om de tank weer eens vol te gooien met de "blauwe" benzine, alleen die hadden ze niet meer. Nu zag ik opeens een rood hengsel hangen met daarop de tekst "V-power". Langs de kant van de weg zag ik een levensgrote Michael Schumacher staan die de nieuwe benzine aanprees. Nieuwsgierig als ik ben de tank maar volgedaan met deze benzine. Kost effe wat meer maar goed! Eenmaal binnen krijg ik een vriendelijke dame te zien die zweert bij het spul en mij weet te verzekeren dat mijn R1 na enkele tankbeurten sneller zal optrekken en meer power zal hebben. Met een scheve glimlach luister ik naar haar verhaal en rij naar huis. Op de website van Shell lees ik nu net het volgende stukje :

"Shell V-Power zorgt voor betere prestaties en een sneller reactievermogen. Eigenschappen waar juist motorrijders veel plezier aan zullen beleven.

In samenwerking met Shell is Ducati uitgegroeid tot een team dat in de internationale motorsport succes op succes boekt. Niemand kent motorfietsen zo goed als wij en voortaan kunt ook u profiteren van de voordelen die Shell het Ducati-team brengt.

Shell V-Power is een nieuwe zwavelvrije benzine die uw motor beter laat reageren in vergelijking met Euro 95 en bovendien vuilafzetting tegengaat. Door zijn unieke samenstelling reageert uw motor sneller, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw motorfiets te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen. Zodat u prettiger rijdt. Shell V-Power is geschikt voor alle motorfietsen die op Euro 95 benzine rijden.

Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor"

Als ik dit moet geloven heb ik dus binnenkort een nog sneller reagerende motor! Ook denk ik, wat een gelul, het gaat om de marketing....

Iemand ervaring met dit spul?
ja en water brandt...

wat een kutverhaal...commercieel gelul...simpel...
 
Enige wat ik er van weet is dat wanneer het zwavelgehalte zakt het octaangehalte stijgt en dan kom je dus terug op een andere welbekende discussie : 95 of 98...

Zo kunnen we nog wel even doorgaan, zeker.
 
Van de Shell-site:
Shell V Power in Duitsland in specifiek afgetemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt.
Moet wel erg heftig spul zijn dan! Als ze het hebben moeten temmen voor de Duitse markt ;)
 
Ik ben benieuwd wat het volgende is. Speciale benzine voor choppers die nog lekkerder ploft in je uitlaat?


Ik denk dat Pura en V-Power wel degelijk sneller ontbranden. Mijn uitlaat ploft namelijk niet meer als ik dat tank.. er komt dus geen niet-ontbrande brandstof meer in mn uitlaat... (mooie zin he)
 
Je kunt overigens beter op 98 rijden, zit niet alleen tussen de oren, het rijdt gewoon beter.

mee eens, ik weet niet waarom, maar hij loopt er beter op, hij kan hoogtoeriger rijden zonder dat je het gevoel hebt dat ie zonder puf loopt.
 
Hmmm dat lijkt me dan weer een reden om het VOORAL niet te tanken. ploffen in uitlaten heersen!! :9
 
Die V-Power bezine is in Frankrijk al een jaar of twee te koop. Wij hadden al die tijd Pura, maar dat is het dus blijkbaar niet meer volgens de marketing-boys!

Onzin als je het mij vraagt.
 
Ik heb dat spul vorig jaar getankt toen ik op weg was naar oostenrijk.
Bepaalde pompen naast de snelweg haden het gewoon aan de pomp, en ja hoor ik kon het niet laten.

Het was net alsof mijn 5de een 4de was geworden, zonder problemen in 5de de begrenzer in tegen 247km/h op de gps.
Dit met volle tanktas, rugzak, zadeltassen en een tent dwars over en een grote sportzak dwars over.
Normaal verbruikte ik tussen de 12 en de 14liter op 100km, nu was het met die snelheid 7,9 liter per 100 km


Op 5h tijd van Antwerpen naar Passau das 980km tank beurten inbegrepen. Zalig toch

Ok leg dit maar eens uit techneuten :P
 
nu jullie hier dan toch bezig zijn over benzine, ik tank met mijn gsxr (2003) altijd 98, is het nu beter voor mijn motor om 95 te gaan tanken of blijf ik gewoon 98 tanken??

greetzz
 
Sorry maar een gemiddelde snelheid van 196 km/u???? Dat lijkt me bijna een broodje aap of op zijn minst een appie verhaal.

Het was een gemiddelde snelheid van 186km/h op de GPS en iets meer dan 5h rij tijd.
Het enige stuk dat ik traag heb gereden is in belgië, vanaf duitsland konstant meer dan 200km/h gereden, meestal 225 een snelheid die me komfortabel leek op dat moment, na 2h voel je het zelfs niet meer.
 
Als brandstof voor meer vermogen moet zorgen moet het explosiever verbranden dan de standaard brandstof zonder daarbij een lager octaangetal te krijgen..dus meer shit in de benzine gooien om dat te bewerken = meer afvalstof na de verbranding..kan dus in ieder geval nooit voor een langere levensduur van je motor zorgen aangezien de boel meer op zijn lazer krijgt en er meer troep door je uitlaat moet.
Shell staat zoiezo al niet bekend als beste brandstofleverenacier..volgens mij komt hun Pura en V-power meer overeen met de normale brandstof van de concurent..tis juist de normale brandstof van Shell die voor lagere prestaties zorgt lijkt mij meer ;)

ben overigens geen deskundige hoor, dus neem me niet al te serieus :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan