...shit motor laten vallen in showroom.

ik denk dat het vervelend is voor de eigenaar van de zaak. Maar jij bent met toestemming op de motor gaan zitten. Daar staan ze voor tenslotte. Volgens mij kan hij je niet aansprakelijk stellen.
 
:^

De meest linker van een stel exclusieve Ducati's en dan om donderen waardoor alles als domino stenen om flikkeren :o :X

heb ik bijna gedaan op de motorbeurs in utrecht paar jaar terug :P
FF op een duc zitten, *klak* en niet doorhebben wat die klak was, dat helt wel erg ver over dan :P
 
Ach noem het hoe je het noemen wil, dom of what ever, maar laten we wel wezen dat kan ons allemaal gebeuren als je ffkes niet oplet ;)

Dus gewoon vette pech, en voor de rest is het een verzekerings gevalletje lijkt me :)
 
ik denk dat het vervelend is voor de eigenaar van de zaak. Maar jij bent met toestemming op de motor gaan zitten. Daar staan ze voor tenslotte. Volgens mij kan hij je niet aansprakelijk stellen.

Aansprakelijk stellen kan altijd...het gaat erom of je het ook bent ;)
In dit geval duidelijk wel...je veroorzaakt schade aan het eigendom van een ander door foutief handelen/onoplettendheid > aansprakelijk. Dus als jij een vriend toestemming geeft op je motor te gaan zitten en hij laat hem vervolgens vallen, betaal jij zelf de schade omdat je toestemming gaf :? Wel heel aardig, maar ook een dief van je eigen beurs.
 
Aansprakelijk stellen kan altijd...het gaat erom of je het ook bent ;)
In dit geval duidelijk wel...je veroorzaakt schade aan het eigendom van een ander door foutief handelen/onoplettendheid > aansprakelijk. Dus als jij een vriend toestemming geeft op je motor te gaan zitten en hij laat hem vervolgens vallen, betaal jij zelf de schade omdat je toestemming gaf :? Wel heel aardig, maar ook een dief van je eigen beurs.
Ja absoluut 100% zeker dat geen verzekeringsmaatschappij de claim accepteerd.
Als hij hem (zogenaamd) zonder toestemming meeneemt dan wel. Dan valt het onder joyriding en kun je via de WA je doekoes vangen.
Erger nog, jij past op iemands hond voor een week. Deze sloopt je dure nieuwe schoenen van 200 +, ook dan zal de verzekerings maatschappij zeggen dat het jouw keuze was om op die hond te passen.

Echt, het is niet zo makkelijk hoor.
 
Aansprakelijk stellen kan altijd...het gaat erom of je het ook bent ;)
In dit geval duidelijk wel...je veroorzaakt schade aan het eigendom van een ander door foutief handelen/onoplettendheid > aansprakelijk. Dus als jij een vriend toestemming geeft op je motor te gaan zitten en hij laat hem vervolgens vallen, betaal jij zelf de schade omdat je toestemming gaf :? Wel heel aardig, maar ook een dief van je eigen beurs.


is dit niet precies wat er gebeurd is? alleen is het in dit geval niet een vriend maar een dealer die toestemming geeft om op de motor te zitten.
 
op de beurs gooide iemand ook een Duc 996 om omdat duc van die mooie inklap standaards heeft :X
de kuip was gescheurd en zo'n 500 mensen stonden te lachen en te wijzen, dus het kan altijd erger moet je maar denken. :P

:o Das lullig!

Tja als je het niet weet.. :X
 
Ja absoluut 100% zeker dat geen verzekeringsmaatschappij de claim accepteerd.
Als hij hem (zogenaamd) zonder toestemming meeneemt dan wel. Dan valt het onder joyriding en kun je via de WA je doekoes vangen.
Erger nog, jij past op iemands hond voor een week. Deze sloopt je dure nieuwe schoenen van 200 +, ook dan zal de verzekerings maatschappij zeggen dat het jouw keuze was om op die hond te passen.

Echt, het is niet zo makkelijk hoor.

Volgens mij haal je nu een paar dingen/verzekeringen door elkaar :?
Juist wanneer je hem mee had genomen is er geen dekking. Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren sluit ALTIJD opzet uit en het verkeersrisico ( rijden met een motor dus ) is ook ALTIJD uitgesloten van de aansprakelijkheidspolis. Hiervoor bestaan immers andere polissen e.d.

Dat een verzekeraar in jouw voorbeeld van de hond niet wil betalen, is omdat jij de hond onder je hoede hebt en er dus ook op dient te passen. Die hond valt overigens niet onder jouw polis, maar onder de polis van de eigenaar van het dier. Op eigenaren van dieren rust een z.g.n. risico-aansprakelijkheid. Maar ook die verzekeraar zal om eerder genoemde reden afwijzen.
 
Volgens mij haal je nu een paar dingen/verzekeringen door elkaar :?
Juist wanneer je hem mee had genomen is er geen dekking. Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren sluit ALTIJD opzet uit en het verkeersrisico ( rijden met een motor dus ) is ook ALTIJD uitgesloten van de aansprakelijkheidspolis. Hiervoor bestaan immers andere polissen e.d.

Dat een verzekeraar in jouw voorbeeld van de hond niet wil betalen, is omdat jij de hond onder je hoede hebt en er dus ook op dient te passen. Die hond valt overigens niet onder jouw polis, maar onder de polis van de eigenaar van het dier. Op eigenaren van dieren rust een z.g.n. risico-aansprakelijkheid. Maar ook die verzekeraar zal om eerder genoemde reden afwijzen.
Het is geen opzet als je hem laat vallen. Het was opzet om er mee te gaan rijden. Je kunt wel je wel keurig aan de snelheid gehouden hebben, al 10 jaar je rijbewijs. Alleen vergeten te vragen om hem mee te nemen. Vraag het maar na morgen hoor.

Met die hond, zo bedoelde ik het precies.
 
Het is geen opzet als je hem laat vallen. Het was opzet om er mee te gaan rijden. Je kunt wel je wel keurig aan de snelheid gehouden hebben, al 10 jaar je rijbewijs. Alleen vergeten te vragen om hem mee te nemen. Vraag het maar na morgen hoor.

Met die hond, zo bedoelde ik het precies.

Oké..maar joy-riding is wel opzettelijk een motorrijtuig van iemand meenemen zonder toestemming om er lol mee te beleven. Je veroorzaakt dan niet opzettelijk schade al is het er wel een gevolg van het opzettelijk "lenen". De verzekeraar wijst af op grond van het veroorzaken van een schade met of door een motorrijtuig. Dit is uitgesloten op de aansprakelijkheidspolis voor particulieren.

Met die hond...woef
 
is dit niet precies wat er gebeurd is? alleen is het in dit geval niet een vriend maar een dealer die toestemming geeft om op de motor te zitten.

Daarom noemde ik ook dit voorbeeld. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de schade dan door de eigenaar van de motor zelf wordt gedragen omdat ie toestemming gaf ;) Is een reactie op Stekman zijn eerdere post.
 
Erger nog, jij past op iemands hond voor een week. Deze sloopt je dure nieuwe schoenen van 200 +, ook dan zal de verzekerings maatschappij zeggen dat het jouw keuze was om op die hond te passen.

Echt, het is niet zo makkelijk hoor.
:^ Net als het kleinkind van oma dat haar parelketting sloopt. Is meestal niet gedekt want dan had ze het kind maar niet op schoot moeten nemen, dan neem je een risico. Verzekeringsmaatschapijen B|
 
ooohhhh dit is HEEL erg een Z laten vallen. :X :X
kielhalen moeten ze zo iemand.

























:+ :+ :+


da's balen maar volgens mij gewoon je eigen WA.
 
Oké..maar joy-riding is wel opzettelijk een motorrijtuig van iemand meenemen zonder toestemming om er lol mee te beleven. Je veroorzaakt dan niet opzettelijk schade al is het er wel een gevolg van het opzettelijk "lenen". De verzekeraar wijst af op grond van het veroorzaken van een schade met of door een motorrijtuig. Dit is uitgesloten op de aansprakelijkheidspolis voor particulieren.

Met die hond...woef
Bijna, als jij iemands voertuig meeneemt zonder vragen dan is dat joyriding. Ongeacht wat je ermee doet. Al neem je hem mee om je hoogzwangere vrouw naar een ziekenhuis te rijden. Het opzettelijk lenen geeft geen schade.
En om met het gevoel van Spider mee te gaan, het is inderdaad een beetje belachelijk maar zo werken ze nou eenmaal.
 
dat klinkt als een verplichting...

vond mezelf al heel sociaal om een uitvaartverzekering te nemen maar verder volgens mij nergens voor verzekerd :?

Die Wettelijke Aansprakelijk slaat niet op de verzekering want die is niet verplicht (behalve voor motorvoertuigen). Maar als je schade veroorzaakt dan ben je wettelijk gezien daarvoor aansprakelijk. Of jij je daarvoor al dan niet wilt verzekeren is echt je eigen beslissing.

Mike
 
full


sorry kan het niet laten...
 
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
omdat je ging proefzitten op een Zed

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
OMDAT JE HEM LAAT VALLEN!!!!!! Blijkbaar
ben je afgekeurd door de Zed, ik zou het niet nog eens proberen...

:+

Verder heb ik geen nuttige informatie. Alleen dat het je Wa aansprakelijkheidsverzekering is die dit dekt.
 
Bijna, als jij iemands voertuig meeneemt zonder vragen dan is dat joyriding. Ongeacht wat je ermee doet. Al neem je hem mee om je hoogzwangere vrouw naar een ziekenhuis te rijden. Het opzettelijk lenen geeft geen schade.
En om met het gevoel van Spider mee te gaan, het is inderdaad een beetje belachelijk maar zo werken ze nou eenmaal.

Ik begon ook met oké .....m.a.w. je hebt gelijk voor wat betreft je uitleg over joy riding. Het veroorzaken van de schade is ook maar een gevol van het opzettelijke lenen....dus ik gaf je al gelijk.
Volgens de Van Dale

joy·ri·ding (de ~)
1 een rit maken met een voor dat doel gestolen voertuig

Dat doel kan dus inderdaad zijn om een zwangere vrouw naar het ziekenhuis te brengen, al komt dat waarschijnlijk zelden voor :+
Maar hoe dan ook geen dekking op de AVP ;)

En hoe "ze" werken ......... geen idee.

TS is inmiddels afgehaakt....we dwalen te ver af .
 
Laatst bewerkt:
Er staat in een showroom ook helemaal geen bordje bij de motoren ,van ,ga maar lekker zitten.
De eigenaar geeft helemaal geen toestemming.
Dit is gewoon een geval voor je eigen WA verzekering ( nee niet je motor verzekering) Tenzij de handelaar dit met zijn eigen verzekering kan regelen.
En ieder normaal mens heeft een WA verzekering ,zeker als je kinderen of huisdieren hebt kun je niet zonder ,maar ook schaden die je met je trapfiets aan een ander toe kunt brengen valt onder de wa verekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan