Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey Bakvis,
Wat kostte die kleppen? Ben ook aan de beurt. Nu op 20.000km!
Tikken heb ik geen last van. Zal vragen of ze de gasklepsensoren kunnen synchroniseren, schijnt te helpen bij de motorloop ook.
Vanmiddag ff bellen voor afspraak!
Thanks Voor de info.
Bandje voor wordt er nu omgelegd as we speak!
Pilot road 4, zoals de vorige. Beviel zeer goed.
Verder nog mensen die morgen naar Vijfhuizen gaan? Ik ga met m'n meisje, broertje en vriend van me. Alle op hun eigen motor. Misschien zie ik nog een Shiver?
Heren, het volgende; gisteren wilde ik gaan touren, maar voordat het zover kwam zag ik een druppel of 10 koelvloeistof onder de motor liggen. Het heeft gelekt bij de vuldop van de radiator zelf. Als de motor heeft stilstaat lekt deze verder niet meer, enkel bij het lopen van de motor. Ik denk dat de koppakking kapot is, maar dat weet ik niet zeker, iemand soortgelijks meegemaakt?
Zodra het weglekt langs de vuldop betekend dat dat er teveel druk op staat (bij het juiste koelvloeistof pijl). Dit kan komen idd komen door een lekke koppakking, maar ook als bijv, de waterpomp het niet goed doet. Blijft de motor wel goed op temperatuur? zoja dan kan je het koelsysteem eigenlijk uitsluiten.
Bedankt voor de snelle reactie, de temperatuur loopt netjes op en blijft op 3 streepjes. Het pijl staat net boven minimum, dus dat zou het niet mogen zijn. Denk dat ik dinsdag maar beter even contact op kan nemen met motoport Echt..
Ik weet dat MV Agusta's met wat hogere buitentemperaturen ook wat koelvloeistof via de overloop er uit kan gooien. Volgooien boven het min teken op het reservoir heeft geen zin want alles daarboven gooit hij er uit. Ik zou het gewoon even aankijken, misschien stabiliseert het en als hij verder geen rare dingen doet geen zorgen maken.
Verwacht ook niet dat de buiten temperatuur hier invloed op heeft. Heb een jaar of 4 geleden een weekend bij temperaturen ver boven de 30 graden gereden (een paar uur dicht tegen de 40 graden). De Shiver heeft hier totaal geen problemen mee gehad. Geen extra verlies via de overdruk en ook geen hogere temperaturen. De koeling kan dit prima aanIk weet dat MV Agusta's met wat hogere buitentemperaturen ook wat koelvloeistof via de overloop er uit kan gooien. Volgooien boven het min teken op het reservoir heeft geen zin want alles daarboven gooit hij er uit. Ik zou het gewoon even aankijken, misschien stabiliseert het en als hij verder geen rare dingen doet geen zorgen maken.
Verwacht ook niet dat de buiten temperatuur hier invloed op heeft. Heb een jaar of 4 geleden een weekend bij temperaturen ver boven de 30 graden gereden (een paar uur dicht tegen de 40 graden). De Shiver heeft hier totaal geen problemen mee gehad. Geen extra verlies via de overdruk en ook geen hogere temperaturen. De koeling kan dit prima aan
Bedankt allemaal voor de antwoorden, heb gisteravond toch nog even wat rondjes om huis gereden om te kijken of de temperatuur constant blijf en of de koelvloeistof weer lekt. Na 25KM rondjes gereden te hebben bleef de temperatuur netjes constant, ook na een aantal keren doortrekken.
Vanmorgen lagen er geen druppels koelvloeistof meer onder de motor, hij heeft ook niet gezweet (heb het zijkapje losgedraaid zodat dit gemakkelijk te zien was).
Vanavond even kijken of het oliepijl niet gestegen is en of mijn koelvloeistof niet verder gezakt is. (staat op minimum)
Heren, gebaseerd op dit verhaal, toch even na laten kijken? Of als alle waardes gelijk zijn, gewoon doorrijden, maar na iedere rit de komende 500KM even alles controleren(Kleine ritjes, 40-80KM per keer)? Of toch even laten controleren, want het is tenslotte wel vreemd dat hij sporadisch een druppel of 10 lekt.
Alvast bedankt voor de moeite.