Kaper_
Rookie
- 5 dec 2021
- 10
- 6
Op die van mij zit een tail tidy van het merk R&G.Ja inderdaad! Heb nog 3 keer kunnen rijden voordat er gestrooid werd. Ga in de tussentijd de achterband laten vervangen en even een tail tidy zoeken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op die van mij zit een tail tidy van het merk R&G.Ja inderdaad! Heb nog 3 keer kunnen rijden voordat er gestrooid werd. Ga in de tussentijd de achterband laten vervangen en even een tail tidy zoeken.
Nice, ga ik daar eens naar kijken!Op die van mij zit een tail tidy van het merk R&G.
Niet een raar verbruik.Gefeliciteerd
Mooie fiets.
En van Ultimoto.nl had ik nog nooit gehoord.
Ze zouden die van mij iets minder dorstig mogen maken.
1:18 met de huidige 98 benzine prijzen wordt je niet vrolijk van.
Tsja, dikke 2 cilinders zijn niet al te zuinig. Mijn suzuki 4 cilinder 750 cc doet ook 1:18/1:20. Vrouwlief rijd nog on-zuiniger op haar Shiver.Weet ik.
En dat is met touren , geen racen.
Maar vergelijkbare motoren zijn zuiniger.
Nu heb ik hem voor mijn plezier en ik vind hem gewoon mooi.
Dan is het verbruik ondergeschikt.
Maar als je iedere dag woon /werk er mee moet doen.
Kan ik kwa gebruik net zo goed de auto nemen ,zeker als het toch alleen over de snelweg zou gaan.
Tenzij je veel in files moet rijden.
Voor mij is dat iets wat me vreemd overkomt, wat is jullie ervaring daarmee?We hebben meerdere elektrische storingen gehad tot spontane zelfontbranding toe. Toen waren we wel genezen.
Dan ga je wel inleveren qua fun "vermogen"Ik heb met veel plezier op mijn Shiver gereden de afgelopen 6 jaar maar wil gaan overstappen naar een toermotor. Ik denk zelf aan een V-strom 650.
Nu heb ik een paar leuke gezien maar één dealer wil niet inruilen omdat ze gestopt zijn met Shiver's omdat ze er slechte ervaringen mee hebben.
Dit is zijn opmerking:
Voor mij is dat iets wat me vreemd overkomt, wat is jullie ervaring daarmee?
Ik heb ooit weleens een sensor moeten vervangen maar verder zelf gelukkig geen issues gehad.
Inleveren is relatief. Elke motor heeft een 'functie'. Die Shiver 'moet' je uitdagen en is veel zenuwachtiger. Echt meer een sportmotor. Machtig hoor, maar ik wil meer gaan toeren. Ook leuk toch .Dan ga je wel inleveren qua fun "vermogen"
Stekker contacten zijn niet alles bij de shiver, die kunnen voor lastige storingen zorgen.
Dat was ook mijn gedachte. Maar iedereen heeft zo zijn eigen ideeën. Het is vaak wel zo dat lichtere motoren (zowel in gewicht als vermogen) wel makkelijker rijden.Dan ga je wel inleveren qua fun "vermogen"
Als het goed is voel je iets minder trekkracht bij lage toeren en wordt je kop door het hogere lucht/brandstof mengsel wat warmer.Wat een verschil… Ben benieuwd of het verschil te voelen is
Door het slechte weer helaas nog niet gereden dus heb het nog niet kunnen ervaren. Bedankt voor de tip! De juiste afstelling wil ik inderdaad nog gaan laten uitvoeren bij Ultimoto.Als het goed is voel je iets minder trekkracht bij lage toeren en wordt je kop door het hogere lucht/brandstof mengsel wat warmer.
Zonder afstellen van de motor hebben dit soort dingen, zelfde als met een lagere uitlaatgas druk, geen positief effect op het vermogen.
De proefrit was heerlijk. Meer een cruiser die ook wat offroad aankan dan een sportfiets. Ik vond/vind de zit op de Guzzi wel redelijk overeenkomen met de Shiver (oude versie 750cc). Je zit prima rechtop. Op de Aprilia net een tikje meer voorover, maar dat is het dan ook wel. Motorisch is het wel even anders. Max 8000 toeren op een luchtgekoeld blok. Vibratie bij starten en stationair draaien is duidelijk merkbaar en ook met gas geven merk je dat de motor anders beweegt. Ik vond het rijden super ontspannen en ondanks de 76Pk genoeg vermogen om goed vooruit te komen. Lekker geluidje ook wel trouwens met de standaard uitlaat, het geluid komt met name uit de inlaat. Ik ben er blij mee. Al druk aan het kijken waar mijn volgende trip in Europa naar toe moet. Gister een rondje uitgetekend via de Pyreneeën naar Bilbao en dan via de Alpen weer terug naar Nederland. Toch een kleine 5000 km. Maar is kijken of dat er nog inzit dit jaar.Veel plezier met je Guzzi. Ben wel benieuwd naar ervaring met de Guzzi