Zat zelf te kijken op sites als Tirendo en zag de BT021 daar voor ± €100,00 staan inderdaad. Dat een dealer iets extra rekent vind ik ik prima, maar 70% meer word mij te gortig. Voor de rempook rekent hij bijna het dubbele van de prijs die jij beschrijft Athome. Ik denk toch dat ik eens serieus ga overwegen om 'm ergens anders in onderhoud ga onderbrengen. Of zal het zin hebben om de dealer hierop aan te spreken?
Als dit de kosten inclusief montage waren, dan was het al redelijk aan de hoge kant. Ik zou dit meteen kenbaar maken bij je dealer dat dit niet de gang van zaken is en als hij je niet tegemoet komt (bijvoorbeeld met een tegoedbon van 100€, te besteden aan onderhoud), hij een goede klant gaat verliezen.Heren,
Ik lees al een tijdje (met veel plezier) mee. Sinds september vorig jaar ben ik eindelijk zelf de trotse bezitter van een Shiver uit 2009. Tot nu toe niks dan lof, het is een heerlijke fiets. Ik heb deze gekocht bij een dealer en heb 'm hier ook in onderhoud. Hier ben ik tot op heden ook tevreden over echter heb ik een beetje m'n twijfels bij de prijzen die worden gehanteerd. Zo heb ik een aantal weken geleden m'n rempook laten vervangen. Kosten: €105,00 exclusief montage. Vorige week m'n achterband vervangen (Bridgestone BT021 180/55). Kosten: €170,00 exclusief montage.
Wat denken jullie hiervan?
Heren,
Ik lees al een tijdje (met veel plezier) mee. Sinds september vorig jaar ben ik eindelijk zelf de trotse bezitter van een Shiver uit 2009. Tot nu toe niks dan lof, het is een heerlijke fiets. Ik heb deze gekocht bij een dealer en heb 'm hier ook in onderhoud. Hier ben ik tot op heden ook tevreden over echter heb ik een beetje m'n twijfels bij de prijzen die worden gehanteerd. Zo heb ik een aantal weken geleden m'n rempook laten vervangen. Kosten: €105,00 exclusief montage. Vorige week m'n achterband vervangen (Bridgestone BT021 180/55). Kosten: €170,00 exclusief montage.
Wat denken jullie hiervan?
Zat zelf te kijken op sites als Tirendo en zag de BT021 daar voor ± €100,00 staan inderdaad. Dat een dealer iets extra rekent vind ik ik prima, maar 70% meer word mij te gortig. Voor de rempook rekent hij bijna het dubbele van de prijs die jij beschrijft Athome. Ik denk toch dat ik eens serieus ga overwegen om 'm ergens anders in onderhoud ga onderbrengen. Of zal het zin hebben om de dealer hierop aan te spreken?
Heren,
Ik lees al een tijdje (met veel plezier) mee. Sinds september vorig jaar ben ik eindelijk zelf de trotse bezitter van een Shiver uit 2009. Tot nu toe niks dan lof, het is een heerlijke fiets. Ik heb deze gekocht bij een dealer en heb 'm hier ook in onderhoud. Hier ben ik tot op heden ook tevreden over echter heb ik een beetje m'n twijfels bij de prijzen die worden gehanteerd. Zo heb ik een aantal weken geleden m'n rempook laten vervangen. Kosten: €105,00 exclusief montage. Vorige week m'n achterband vervangen (Bridgestone BT021 180/55). Kosten: €170,00 exclusief montage.
Wat denken jullie hiervan?
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat Nielsdm een goed punt heeft door het voortaan vooraf te vragen. Tip voor de volgende keer!
Misschien heb ik een verkeerde woordkeuze gebruikt door 'dealer' te gebruiken, maar ik heb mijn motor gekocht en in onderhoud bij de lokale motorzaak. Dit is absoluut geen grote winkel. Ik zie vaker de optie voorbij komen om een band zelf op internet te kopen en te laten monteren, maar het lijkt mij dat de lokale motorzaak hier helemaal niet blij mee is en dit zelfs liever niet doet. Er word namelijk nauwelijks verdiend op arbeidloon volgens mij.
Allen, ik zou nog een reactie geven op de ECU mapping die ik heb laten doen.
Als bijlage heb ik een foto van de vermogens-uitdraai. Je ziet dat Appie op zich al goed draaide en de winst vooral op het laatste stuk gehaald is.
Met rijden voel je een groter verschil. De reactie op het gas is directer en hij loopt lekkerder en reageert sneller.
Hij is afgesteld zonder DB-killers en tijdens een rit met killers is ie 1x stationair draaiend afgeslagen, dat is meer omdat hij meer tegendruk heeft. (Killers er dus weer uit
Verbruik is bij mij ongeveer gelijk gebleven, iets verbeterd
Ofwel, wanneer ik de killers er in doe dan ga ik m in Tour rijden
En zonder killers in de herprogrammeerde S-stand
[afbeelding]
Ik had er een nodig maar heb vorige week al een nieuwe binnengekregen en gemonteerd.Zocht iemand nog een knipperlicht? Was de schuur aan het opruimen en kwam deze tegen. Nog nieuw in de verpakking. [afbeelding]
Poeh, een air/fuel ration van 25.3:1 is wel heel erg (schadelijk) rijk. Ik weet niet in hoeverre die waarde klopt?
Mooie grafiek verder. Kun je me nog vertellen waar de daling in de oranje lijn op 8000 toeren vandaan komt?
Gisteren even een paar noodstops gedaan:
Bijna vol in de remmen bij 60km/h: Achterwiel kwam elke keer de lucht in, een keer zelfs tot wel 40/50 cm
Vol in de remmen bij 30km/h: (dus echt zo hard mogelijk knijpen als mogelijk) ABS schiet er eindelijk in
Ook nog een paar keer vanaf iets van 130/140 km/h, maar dan durf ik niet tot de ABS in te knijpen. Vertragen ging al zo hard dat ik al echt op het randje van de ABS zat.
Wel weer even mooi getest hoe veel harder er geremd kan worden dan je zou verwachten.
Stoppie gebeurt eerder dan dat de ABS er in schiet(bij een geleidelijk verhogende vertraging)
Wat het voordeel van ABS is is dat als je in een onverwachte situatie vol moet remmen het ABS je opvangt en dat je voorwiel niet ineens stilstaat, wat gelijk staat aan op je plaat :p
Zeker!
Gelukkig nog nooit hoeven gebruiken (zoekt naar hout om af te kloppen)
Probeer nu wel eens even het remmen te oefenen. Merkte dat wanneer de ABS er in schiet het afremmen toch echt wel een stukje langzamer gaat (wat logisch is)
Bij de achterrem schiet de ABS er trouwens wel heel snel in, Zo weinig gevoel over het achterwiel en vertragen met de achterrem is ook echt nihil. Daar ben ik wel blij mee dat er dus ABS op zit.
Waar die dip bij 8000 rpm vandaan komt weet ik niet, maar hij is nu wegPoeh, een air/fuel ration van 25.3:1 is wel heel erg (schadelijk) rijk. Ik weet niet in hoeverre die waarde klopt?
Mooie grafiek verder. Kun je me nog vertellen waar de daling in de oranje lijn op 8000 toeren vandaan komt?
Volgens mij is het juist heel arm (25 delen lucht op 1 deel benzine) ideaal is 13 dacht ik en bij 15 wordt het schadelijk zei mark van mad-racing toen
Volgens mij gaat het niet om delen maar om gewicht. Anders zou je elke 25 omwentellingen 750cc benzine verbruiken
IK heb met de VRO-1 ook de ABS remproef gedaan (nog met de Shiver).
De achterkant komt inderdaad behoorlijk omhoog. Ik betwijfel of je echt over de kop slaat maar heb de gok niet gewaagd, was er namelijk wel bang voor. En volgens de instructeur zag het er ook zo uit.
Overigens was remweg vanaf 100 km/u nog net geen 30-meter. Volgens de VRO instructeur was dit een korte remweg. Het had nog wat korter kunnen zijn als ik meer lef had gehad (vanwege de omhoog komende achterwiel)
Kortom de remmen van de Shiver zijn echt wel oke. Overigens moet je niet vaak achter elkaar een ABS remproef doen. Dit schijnt er veel stroom te kosten.
Ik denk dat voorover slaan inderdaad wel moet lukken als je flink door remt tot de max.
Maar bij opeens vol in de voorrem zal dit niet gebeuren.
Een betere en stijvere voorvork (veer) voorkomt ook dat je achterwiel de lucht ingaat.