Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ook weer terug van een lang weekend 'eifel'routes. Wat blijft het toch een geweldige machine zeg!!! Zo ondergewaardeerd nog denk ik zo. Oké, er zijn veel sportievere naked bike's die makkelijker om te leggen zijn, maar met de juiste banden (rij zelf S21) en wat geduld en oefening (circuit) rij je ook de shiver aan de grond en anders je knie wel :) tot verbazing van de sportieve 1000cc haha. Mooi zo'n pk beest als je hem weet te bedwingen, maar daarvoor zijn er nog zoveel motoren die meer plezier geven aan menig motorrijder denk ik.

Heerlijk, alleen de snelweg erheen blijft wat lastig. Volgende keer op de aanhanger erheen, ik ben het snelweg zitten wel beu. Eenmaal van de snelweg af heb je toch een heerlijke machine tot je beschikking.

Oké, nieuwe KTM 790 schakelt zoals ik nog nooit heb gevoeld maar toch, met een beetje geduld en gevoel schakelt de Shiver ook zonder koppeling heerlijk op door alle versnellingen... alleen terug wel de koppeling gebruiken ;P
We hebben geen last van een controle's gehad, hebben ook bijna geen N wegen gereden. Bijna alleen maar de binnendoor wegen.

Super! dat klinkt als een geslaagd weekendje.

Moet je heel het land door om naar de Eifel te komen?
Ik woon zelf in Noord-Limburg en ben met 50 minuutjes (doorrijden) in de Eifel.
Wij gaan meestal een ochtend of middag rijden.
 
Niet iedereen heeft dat geluk. Voor mij uit Zwolle is ook geen doen om even een dagje eifel te gaan rijden
 
Ja, helaas ben ik 2,5 a 3 uur onderweg voordat ik Maastricht aantik.... :( daarna ben je indd in een redelijke zucht in de Eifel. Heerlijk om er zo dichtbij te kunnen wonen. Dan zou ik er ook zeker vaker vertoeven.
 
Ja, helaas ben ik 2,5 a 3 uur onderweg voordat ik Maastricht aantik.... :( daarna ben je indd in een redelijke zucht in de Eifel. Heerlijk om er zo dichtbij te kunnen wonen. Dan zou ik er ook zeker vaker vertoeven.
Voor mij geld precies hetzelfde.
Die uren rij ik liever op de dijken hier.
Die zijn er in mijn omgeving genoeg.
 
Voor mij zelfs bijna 3 uur -O-


Ik zag van het weekend een Shiver in Heemskerk, Tolweg/snelwegafrit, rood/zwart, akra's en zwart leren pak
 
Heeft iemand van jullie ook al eens een ratelende waterpomp gehad? Schijnt een bekend issue te zijn bij de eerste series. Die hebben een kunststof tandwiel wat kapot draait. Met een geluid alsof er knikkers in je carter liggen. Zie ook dit draadje van ander forum.
Water pump broke - Repaired myself

Ga het deksel er van weekend even af halen voor een inspectie. Zoals het nu klinkt ga ik er niet mee rijden...
 
Heeft iemand van jullie ook al eens een ratelende waterpomp gehad? Schijnt een bekend issue te zijn bij de eerste series. Die hebben een kunststof tandwiel wat kapot draait. Met een geluid alsof er knikkers in je carter liggen. Zie ook dit draadje van ander forum.
Water pump broke - Repaired myself

Ga het deksel er van weekend even af halen voor een inspectie. Zoals het nu klinkt ga ik er niet mee rijden...

Al wat wijzer geworden over het ratelend motorgeluid?
 
Yep hulp tandwiel lager uitgelopen. Gelukkig nog geen kaal tandwiel. Zaterdag onderdelen ophalen. Tandwieltje kost gelukkig maar 300 euro.....
 
'(
full
 
Yep hulp tandwiel lager uitgelopen. Gelukkig nog geen kaal tandwiel. Zaterdag onderdelen ophalen. Tandwieltje kost gelukkig maar 300 euro.....
Het is te hopen dat het een typfout is maar ik weet haast zeker dat hij echt zo duur is. Krijg je alleen dat onderdeel of volledige unit met alles erbij.
 
Alles bij elkaar ben ik 450 euro armer. Olie/koelvloeistof/pakking/o ring/ tandwiel en de btw natuurlijk...
 
Heb ook wat gezocht op het internet maar kc heeft gelijk, het ding is kei duur.

Artikelnummer: 8743975
Overal in de range van 300 euro, schandalig, niet te hopen dat het nog een keer gebeurt.
 
Heb ook wat gezocht op het internet maar kc heeft gelijk, het ding is kei duur.

Artikelnummer: 8743975
Overal in de range van 300 euro, schandalig, niet te hopen dat het nog een keer gebeurt.

Ik ziet het, 295. Heftig. Hoop ik maar dat ik daarvan gevrijwaard blijf (2008). Heb al sensor gehad was geloof ik ook rond de 300 met montage.
 
geluid is niet te missen. Ratelt echt hard. Gewoon stationair al. Ik heb een heel kort filmpje waarin de speling te zien is maar die kan ik hier niet rechtstreek uploaden.

Ik heb nog de oude versie erin zitten. Als je die bestel dan word het een nieuwere versie. Dat zal een rede hebben. En vanaf 2010 is het helemaal veranderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan