Ik heb nu een paar keer op een Shiver 909 gezeten en dat zit echt ontzettend fijn voor mij. Weet iemand of de zit op een 750 vergelijkbaar is? Er staat hier in de buurt nergens een gebruikte waar ik eens kan testen.
Twijfel tussen een nieuwe of gebruikte..
Ik heb nu een paar keer op een Shiver 909 gezeten en dat zit echt ontzettend fijn voor mij. Weet iemand of de zit op een 750 vergelijkbaar is? Er staat hier in de buurt nergens een gebruikte waar ik eens kan testen.
Twijfel tussen een nieuwe of gebruikte..
hoe bevalt dat ruitje ik heb de standaard denk ik die is heel kort en houd niet al te veel tegem.Ik woon in Oss en je mag hier met alle plezier komen "passen"......
Heb een Shiver 750
Bekijk bijlage 1427942
Hoe werkt dit eigenlijk? Bij de euro 4 dempers zitten de killers toch vast in de pijp?...
Vanzodra ik tijd heb en er buiten wat lange regendagen zijn komen de,
-euro 4 Akraprovic dempers er op, met euro 3 db killers
....
Hoe werkt dit eigenlijk? Bij de euro 4 dempers zitten de killers toch vast in de pijp?
hoe bevalt dat ruitje ik heb de standaard denk ik die is heel kort en houd niet al te veel tegem.
dank.
Verder exact de zelfde alllleen dan met ABS. en een puig hugger
Ik woon in Oss en je mag hier met alle plezier komen "passen"......
Heb een Shiver 750
Bekijk bijlage 1427942
@Dierick,
Hoe lang heb je moeten wachten op de Shiver?
Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat je de Shiver toch ergens afgelopen voorjaar zou krijgen.
Ja inderdaad, de wet van Europa zegt dat de db killers niet uithaalbaar mogen zijn, maar die wet zegt niet hoe.
Mijn Akras van de Shiver 750 zijn zo goed als identiek, dus ik wist en had al even gegoogeld dat het uithaal baat moest zijn.
Even meten en foto's vergelijken waar ik een gat kon boren door de carbon eind kap om zo het schroefje te zoeken die er achter verborgen zit, die op dezelfde plaats van de euro 3 pijpen zit, logisch waarom zouden ze een nieuwe pijp ontwikkelen. Die schroef zit dan gepuntlast vast, maar even goed kracht zetten en jawel klik las kapot en schroef kan er uit evenals de db killers, schroef kan zelfs hergebruikt worden, en ik heb dezelvde diameter geboord door de carbon zodat de rubberen akra dopjes er mooi in passen.
Ziehier verschil db killers:
boven euro 4 en onder euro 3
Bekijk bijlage 1428251
Links euro 4 , rechts de euro 3
-euro 3 dB killers geeft de eindpijp een doorgang van 30,2 mm en 100 mm diep in de geluiddemper (gemeten met een schroef).
en de
-euro 4 db killers geeft een dubbele eindpijp, de grootste pijp is 33,9 mm en gaat dieper in de geluiddemper. 113,5 mm (minder geluid)
binnenste buis is buis van 28,4 mm (minder geluid) en 0,9 mm dik en is 87 mm lang gemeten vanaf de schroef.
Ik denk dat de spleet tussen de 2 buizen van de euro 4 db killers dient om het top vermogen verlies te beperken van de kleinere diameter kleinste buis tegenover de euro 3, door die spleet kan dan bijna geen geluid door, wel wat overdruk.
Bekijk bijlage 1428252
Ziehier het bijgeleverde rubberen dopje:
Bekijk bijlage 1428254
Ik heb vanzodra ik hoorde (december) van een kleine update van de Shiver 900 met de navi met nieuwe kleuren geïnformeerd naar de leverbaarheid, maar mijn dealer wist het zelf ook niet. Hij dacht toen ergens voor April. Dus ik heb in januari besteld. Maar toen de dealer de besteling wilde doen in zijn computer zag hij dat enkel de oude kleuren besteld konden worden (2018 modellen ). Dus dit deed hij niet omdat ik zei dat het moest een navi 2019 model zijn en ik wel wilde wachten en hij besteld dus via een mail naar Aprilia Breda hoofdkantoor Benelux. Dus ik wacht. Vanaf maart hoorde ik dat productie nog niet begonnen was. In April hoorde ik dat productie in Mei zou starten. Vanaf de 6e Mei werd mijn bestelling officieel en dus in productie. Omdat vanaf dan pas de 2019 modellen bestelbaar was. Uiteindelijk werd de Shiver eind juli geleverd, dit is dus een grote 7 weken wachten als je het van de 6 mei vergelijkt. Daarvoor was hij niet bestelbaar dus dit is geen referentie.
Ik denk dus als er nu een Shiver besteld word het zelfs sneller gaat dan 7 weken omdat ondertussen nu de productie al voor zal staan op de verkoop.
In de afgelopen 2 uitgaven van de Motoplus is men in 5 verschillende categorieën op zoek gegaan naar de beste motor voor in de Dolomieten. In de categorie Lichte Nakeds (geschikt voor A2) deed de Shiver 900 ook mee. Concurrenten waren oa de Street Tripple 660, CB650 en de Z900. Geheel onverwacht (van de journalisten) won de Shiver het in deze groep.
Voornaamste Pluspunten:
- Fijn draaiend blok.
- Gaat grettig naar boven
- Stuurt makkelijk door de haarspelden
- Best wel goed remmen
- Als enige in het stel fatsoenlijk geschikt voor een passagier of voldoende bagage
MotoPort Rotterdam (vlakbij Schiedam) heeft lang een Shiver 900 demo gehad. Laatst had iemand hier die fiets nog mee toen zijn Tuono daar voor service was.Weet iemand waar je een Shiver 900 kan proefrijden? Ergens midden in de randstad. Ik woon vlak bij Goedhart, maar daar hadden ze geen demo toen een vriend van me wilde rijden paar weken terug.
In de afgelopen 2 uitgaven van de Motoplus is men in 5 verschillende categorieën op zoek gegaan naar de beste motor voor in de Dolomieten. In de categorie Lichte Nakeds (geschikt voor A2) deed de Shiver 900 ook mee. Concurrenten waren oa de Street Tripple 660, CB650 en de Z900. Geheel onverwacht (van de journalisten) won de Shiver het in deze groep.
Voornaamste Pluspunten:
- Fijn draaiend blok.
- Gaat grettig naar boven
- Stuurt makkelijk door de haarspelden
- Best wel goed remmen
- Als enige in het stel fatsoenlijk geschikt voor een passagier of voldoende bagage
hoe bevalt dat ruitje ik heb de standaard denk ik die is heel kort en houd niet al te veel tegem.
Op vakantie een keer leeg een dorpje in gereden....239km en aan de kant gezet om een jerrycan te kopen....Hier net zo! Rond de 180km gaat ie definitief branden. 20km ervoor begint ie al een beetje met knipperen bij accelereren.
Gaat dan idd 11 liter in. Dus je zou best nog wat verder moeten kunnen, maar voelt gewoon niet zo vertrouwd.
In Italië 1x keer 210km op de tank gereden, toch altijd even spannend, ging er nog maar 12 liter in. Ik probeer zodra die gaat branden altijd wel een tankstation te gaan zoeken, dat is echter in het buitenland soms nog wel een eindje!
IK heb de mail ook ontvangen.Er zijn niet veel specifieke Shiver-bijeenkomsten valt me op. Lijkt me best leuk om eens wat te organiseren.
Aanstaande zaterdag 12/10 ga ik een toertje rijden in Midden NL met wat "Aprilia-lotgenoten". Dit wordt georganiseerd door Aprilia Riders Association waar ik zelf ook lid van ben. Verzamelen is om 9.30 uur in Druten. Deelname is kosteloos en iedereen met een Aprilia is welkom!
Vallende Bladerenrit - Aprilia Riders
Zoals de titel het al zegt is dit de vallende bladerenrit en ook alweer de laatste rit van 2019. Han heeft een leuke route gemaakt voor deze rit.Deze...aprilia-riders.nl