Shiver, Aprilia più bella, deel 5

En let op dat als je stuur aan de voorkant te ver naar beneden gaat en de achterkant te weinig dat het risico op een tankslapper vermeerderd. Probeer om ze beide een beetje gelijk te houden. De mijn is 3 mm aan de voorkant naar beneden gegaan doordat ik hoofdzakelijk met een duo rij. Maar dat verschil merk je heel goed als je er alleen op rijdt.
 
Vandaag eindelijk weer gereden!

na 3 maanden stil staan in 1 klik starten (wel nieuwe accu erin)

Heerlijk gereden, alleen wel wat frisjes met zomerhandschoenen
Hoop dat ze morgen en overmorgen niet gaan strooien..
 
Even een shiver vraagje.

Reed vanochtend even op de shiver, schakelde op bij een inhaal actie en merkte dat de koppeling slipte. Vorig jaar ook al een paar keer het idee gehad dat hij niet helemaal slip vrij was bij hard optrekken.

Type:Shiver
Bouwjaar:2010
Km stand: +/- 10.000

Nu lees ik verhalen over ontluchten etc. maar lijkt mij dat dit alleen nodig is als hij juist niet meer goed ontkoppeld. Of bekijk ik het verkeerd om?

Kan het zijn dat de koppeling slipt wanneer de koppelingsolie ontlucht moet worden? (voor mijn idee niet)
 
Tijd voor bezoekje aan de dealer. Koppeling kan versleten zijn, veren van de drukgroep gebroken. Van alles..
 
Nee geen olie wissel gedaan. Ook nog nooit verkeerde olie gebruikt:t ondertussen al heel wat beurtjes mogen doen.

Ik verdenk lichtelijk de verkorte koppelingshendel, heb zonet snel even bij de motor gekeken.
Volgens mij drukt hij lichtelijk tegen de plunjer aan......

De vorige eigenaar heeft deze erop gezet. Misschien kan ik deze nog wat verstellen.
 
Goeden dag, even vraagje: kan je de onderhoudsmelding (Engelse sleutel) zelf uit het dashbord verwijderen of kan alleen de dealer dat?
De shiver van mijn vrouw heeft onlangs een grote beurt gehad, maar omdat de tellerstand de 20.000km is gepasseerd verschijnt dat sleuteltje.
Ik hoor het graag.
gr. Maurice
 
Ja dat kan in service menu. Pincode 12398 volgens mij. Anders ff google doen.

Dan reset coupon kiezen.
 
Ja dat kan in service menu. Pincode 12398 volgens mij. Anders ff google doen.

Dan reset coupon kiezen.
Dank je. Achteraf bleek het meer dan alleen de onderhoudsmelding....het was een storing...na veel zoeken bleek een stekker achter de koplamp niet goed aangesloten te zitten...
 
Dat was die van mij. Stond bij de garage voor wat checks, ze moesten hem (uiteraard) testrijden. De monteur is gelukkig oke.

Ik had hem 12 dagen. Maar: ik ben er gisteren geweest en ze hebben het heel netjes opgelost. Eind komende week krijg ik een andere Shiver!

Wat een verhaal joh....
 
Nog een ander vraagje betreffende de Shiver van 2016: hoeveel km's rijden jullie op een tank voordat het lampje gaat branden bij een beetje normale rijstijl?
 
Tja, als je om valt en nog even geen nieuwe zij panelen kan vinden gt probleem XD
 

Bijlagen

  • IMG_20200329_152302.jpg
    IMG_20200329_152302.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200329_153933.jpg
    IMG_20200329_153933.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
Dat was die van mij. Stond bij de garage voor wat checks, ze moesten hem (uiteraard) testrijden. De monteur is gelukkig oke.

Ik had hem 12 dagen. Maar: ik ben er gisteren geweest en ze hebben het heel netjes opgelost. Eind komende week krijg ik een andere Shiver!
Jeetje man, ik vond deze witte van je juist een mooi fris exemplaar. Hoop dat ze het mooi oplossen voor je.
en goed dat er niets met de bestuurder aan de hand was.
ik ben benieuwd naar je volgende!
 
190km? Bij mijn vrouw ging die gisteren na 133km al branden :? Toen zijn we gaan tanken en ging er 10 liter in.

In het boekje stond 15 liter, waarvan 3 liter reserve.
Dus dan zou je 190:12 bijna 1 op 16 rijden. Dat zou niet verkeerd zijn voor een aprilia volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan