Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Messchien doordat het een nieuwe is verbeterd het nog, maar denk eerder dat ze het droog gemonteerd hebben, of gewoon niet. Normaal moet een waterpomp nat gemaakt worden zodat de o ring nat is alvoor hij rond draaid bij de opstart en ontluchting , zelfs draai je met uw handen als hij nog droog is aan de pomp voor de montage kan de o ring beschadigd worden. Is een beetje zelvde als bij waterpompen van bij de auto.
Oke dankjewel. Zal het ze meegeven.... ;-)
 
Heb op de Shiver 750 standaard Dunlop qualifiers gehad, dit zijn geen dual compound banden, hebben het maar naar hun zin bij warm weer, en duurt ook lang tegen dat ze opgewarmd zijn, vanzodra ik naar Pirelli angel GT ging begon ik pas te genieten van de Shiver op sportieve wijze. Erna heb ik rosso 3 gemonteerd en is nog een tikje beter. Op mijn ex Tuono zater er Corsa 2 onder, dat is een magneet band. Direct warm en plakt aan de weg. Nu op mijn Shiver 900 zitten de angel St, dit is de eerste generatie angel band, ook geen dual compound, ook niet mijn ding. Iets beter of die dunlops geweest. Zou zeggen alle merk banden zijn goed, met elk hun betere en minder betere eigenschappen. Zolang ze maar de recentste in hun versie zijn. Maar ik ben een Pirelli man geworden 😜
 
Zowel onder de shiver 750, als de superduke pilot power van michelin...

Ik wil niet anders meer, geen ervaring met regen, dan blijf ik binnen :}
 
Heb op de Shiver 750 standaard Dunlop qualifiers gehad, dit zijn geen dual compound banden, hebben het maar naar hun zin bij warm weer, en duurt ook lang tegen dat ze opgewarmd zijn, vanzodra ik naar Pirelli angel GT ging begon ik pas te genieten van de Shiver op sportieve wijze. Erna heb ik rosso 3 gemonteerd en is nog een tikje beter. Op mijn ex Tuono zater er Corsa 2 onder, dat is een magneet band. Direct warm en plakt aan de weg. Nu op mijn Shiver 900 zitten de angel St, dit is de eerste generatie angel band, ook geen dual compound, ook niet mijn ding. Iets beter of die dunlops geweest. Zou zeggen alle merk banden zijn goed, met elk hun betere en minder betere eigenschappen. Zolang ze maar de recentste in hun versie zijn. Maar ik ben een Pirelli man geworden 😜
Je hebt wel gelijk dat de qualifiers bij koud weer wat minder grip hebben.
Voorzijde gaat nog wel.
Maar achter wil hij wel eens met koude banden wat driften.
Maar niets verontrustend ,vind ik.
 
Ik rij met Michelin Pilot Road 4, bevalt wel goed ... weet niet of ik ze weer zou nemen ... vind de voorband echt oerlelijk (in hoeverre een band lelijk kan zijn maar ach ... ), als deze op zijn wil ik weer wat anders proberen.
Toen ik de Shiver vorig jaar kocht zaten de originele fabrieks Dunlop Qualifer banden er nog onder, daar was ik niet tevreden over, vaak grip verlies en slecht opwarmen.
 
Zowel onder de shiver 750, als de superduke pilot power van michelin...

Ik wil niet anders meer, geen ervaring met regen, dan blijf ik binnen :}

ok die had ik ook op mijn zx6r maar dacht dat het karkas daar mogelijk te zacht voor de shiver is.
Ik zit te kijken naar andere banden en ik neig heel erg naar de nieuwe POWER 5
 
Heb op de Shiver 750 standaard Dunlop qualifiers gehad, dit zijn geen dual compound banden, hebben het maar naar hun zin bij warm weer, en duurt ook lang tegen dat ze opgewarmd zijn, vanzodra ik naar Pirelli angel GT ging begon ik pas te genieten van de Shiver op sportieve wijze. Erna heb ik rosso 3 gemonteerd en is nog een tikje beter. Op mijn ex Tuono zater er Corsa 2 onder, dat is een magneet band. Direct warm en plakt aan de weg. Nu op mijn Shiver 900 zitten de angel St, dit is de eerste generatie angel band, ook geen dual compound, ook niet mijn ding. Iets beter of die dunlops geweest. Zou zeggen alle merk banden zijn goed, met elk hun betere en minder betere eigenschappen. Zolang ze maar de recentste in hun versie zijn. Maar ik ben een Pirelli man geworden 😜

mijn huidige band op de Shiver is de ST maar weet nou niet of ik deze echt zo fijn vind,
En dan wil ik naar de GT of de Road 5 en of Power 5 die gooit net wat makkelijker om wat ik in de st mis
 
Mijn voetsteun is afgebroken. K**. Met uit de schuur halen bleef die rechts achter de deurpost hangen. Nu zijn die dingen nogal duur bij Apriliaparts maar ik zie dat er ook andere mogelijkheden zijn. En dat lijkt me wel aardig. Dan kan ik er een nemen die bij kleur van mijn stuur e.d. past.
Dit leek me wel wat. Maar vraag me af of ik niet beter de ronde versie (racing) kan nemen. Ik rij redelijk rustig, ga niet superplat door de bocht enzo.

Of hebben jullie nog andere suggesties voor goede voetsteunen voor.

footpegs.png
 
Dat zijn al oude type bandjes, als de mpr4 of 5 probeert, heb je veel meer grip. Zowel bij droog als nat heel stabiel.

Heb er voor net 2 jaar nieuwe onder zitten. 3K of zo. Achterband is op dus denk dat ik nu nog ff bij dezelfde moet blijven. Zal ik volgende keer eens proberen gelijk te wisselen en wat nieuwers proberen. Moet eerst weer eens meer gaan rijden. Sta al ruim een jaar praktisch stil. Dit jaar grote plannen en toen kwam daar opeens dat virus tussen.
 
Oostenrijk kunnen we niet meer in:

Sinds afgelopen woensdag 10 juni zijn motorfietsen met een geluidsniveau van meer dan 95 dB verboden op vijf wegvakken in de Oostenrijkse Ausserfern-regio. Een opmerkelijke beslissing, want nogal wat motoren maken standaard al meer geluid, terwijl ze daarmee volledig goedgekeurd en Europees gehomologeerd zijn. Volgend op de inwerkingtreding stelden de deelstaat Tirol en de Tiroler politie na vier dagen testen een eerste tussentijdse evaluatie op.
 
Oostenrijk kunnen we niet meer in:

Sinds afgelopen woensdag 10 juni zijn motorfietsen met een geluidsniveau van meer dan 95 dB verboden op vijf wegvakken in de Oostenrijkse Ausserfern-regio. Een opmerkelijke beslissing, want nogal wat motoren maken standaard al meer geluid, terwijl ze daarmee volledig goedgekeurd en Europees gehomologeerd zijn. Volgend op de inwerkingtreding stelden de deelstaat Tirol en de Tiroler politie na vier dagen testen een eerste tussentijdse evaluatie op.
Wat produceert een Shiver met standaard pijpen eigenlijk ?
 
98db volgens RDW.
Het staat niet op het balhoofd in ieder geval.
Gelukkig is het niet heel Oostenrijk.
Als ik op vakantie ga rij ik op de 179 vanaf Reutte naar Telfs de Fernpass.
En daar kom je echt honderden motorijders tegen.
voor 95% rijdend op een BMW GS 1250
Die rijden daar dus een rondje over de genoemde wegen en de 179 weer terug.
Volgens RDW maakt een BMW GS1250 stationair 88 DB(A) _O- _O- _O- _O-
Slim aangepakt daar.

Kut dacht dat de grens op 85 lag ipv 95.
 
Laatst bewerkt:
Mensen ik heb mijn Shiver 750 nu paar maanden en hij is nu op de 10k km en gaat het sleuteltje branden.
Ik heb hem tweedehands gekocht en ziet er nog helemaal top uit.

Maar hoe belagrijk is de 10K beurt of kan je daar nog mee wachten ik zie namelijk geen enkele reden om te moeten Olie nog schoon ketting heel goed.
Enige wat ik wil doen is andere banden.

Weet iemand als het wel een belangrijke beurt is wat er er moet gebeuren en wat de kosten gemiddeld zijn voor zo n beurt zonder extra dingen .
Want stel dat de wielen er namelijk af moeten wil ik mogelijk gelijk mijn banden daar laten doen ipv mijn adres in Berschenhoek.

Tevens is er een code om de sleutel weg te halen als het dingen zijn die je zelf kan doen zoals olie en filters etc.

Dank je

Roy
 
Mensen ik heb mijn Shiver 750 nu paar maanden en hij is nu op de 10k km en gaat het sleuteltje branden.
Ik heb hem tweedehands gekocht en ziet er nog helemaal top uit.

Maar hoe belagrijk is de 10K beurt of kan je daar nog mee wachten ik zie namelijk geen enkele reden om te moeten Olie nog schoon ketting heel goed.
Enige wat ik wil doen is andere banden.

Weet iemand als het wel een belangrijke beurt is wat er er moet gebeuren en wat de kosten gemiddeld zijn voor zo n beurt zonder extra dingen .
Want stel dat de wielen er namelijk af moeten wil ik mogelijk gelijk mijn banden daar laten doen ipv mijn adres in Berschenhoek.

Tevens is er een code om de sleutel weg te halen als het dingen zijn die je zelf kan doen zoals olie en filters etc.

Dank je

Roy
Nog nooit getest.
Maar dit heb ik uit de manual

Schermafdruk van 2020-06-18 11-22-32.png
 
Bizar dat je met type goedkeuring niet overal meer mag komen...

mij heb elke keer Pirelli Angel GT onder de shiver
Bevalt me goed, vorig jaar de nieuwe GT II eronder gedaan.


maar een vraag:
Welke remblokken hebben jullie?
Voor moet vervangen worden...
Zit nogal een prijsverschil in. En de maat is niet heel duidelijk
Woon/werk en flink doorrijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan