shoei neotec 2

sneeuwitje

MF'er
13 okt 2018
163
51
Wie heeft ervaringen met Shoei neotec 2.
Is hij net zo wind stil als een intregaal, wat wordt beweerd?
 
Aardige helm maar wel erg prijzig. Ventilatie is ondermaats gedurende de zomerse dagen. Dat is de prijs die je betaalt voor alle geluidsisolatie.
 
Ik ging van een NXR (integraal) naar een Neotec II, ik vind het geluid enorm tegenvallen. Op zich aardige helm, maar zijn geld niet geheel waard. Ik heb er ook de communicatieset bij gekocht, ook daar blijken bij dagelijks intensief gebruik wat nadelen aan te zitten die ik niet vooraf ingeschat had (misschien ook mijn fout).

Al met al zou ik deze keuze geen 2e keer maken en als dit het beste op systeemhelm gebied is weet ik 100% zeker dat ik hierna weer voor een integraal ga.
 
Ik gebruik ‘m ook en ben er erg tevreden over. Klep opent en sluit makkelijk en het vizier geeft een prettig breed gezichtsveld. Stabiliteit op hoge snelheid is ook top. Geluid valt me wel iets tegen, maar ik heb tests gelezen waaruit bleek dat dit wel een van de stilste systeemhelmen is.
 
Vind het hele fijne helm. En als hij je niet lekker zit kan je hem bij je motorzaak naar persoonlijke wensen en pasvorm aan laten passen. Is voor zover ik weet voorbereid voor Sena blue tooth headset. Maar mijn Cardo werkt ook prima.
 
Ben er erg tevreden over mn passing maar dat is persoonlijk. Comm set netjes in weggewerkt. En wat is stil, met oordoppen in icm hogere kuipruit uitstekend....muziekje erbij aan is leuk en aangenaam. Zonder oordoppen heeft elke helm het moeilijk volgens mij....

Echter mijn shark integraal helm is stiller.....



BF34CA31-CB72-4703-8648-0680F7001A34.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Passend bij de groene Kawa 🐸
 

Bijlagen

  • IMG_20181231_103208.jpg
    IMG_20181231_103208.jpg
    436,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20181231_071147.jpg
    IMG_20181231_071147.jpg
    445,3 KB · Weergaven: 11
Ik heb nu een neotec 2. Hiervoor had ik een Schuberth c3 (zo'n 7jr oud).

Meest opvallende vond ik dat mijn nieuwe neotec2 luidruchtiger was dan mijn versleten c3.

Hoe dan ook zal een systeemhelm nooit zo stil worden als een integraal.
 
na een paar jaar worden alle klaphelmen een fluitketel
ook de dure
 
na een paar jaar worden alle klaphelmen een fluitketel
ook de dure
Mocht je je oude systeemhelm niet willen vervangen, en hij maakt merkbaar meer kabaal, kun je de sluiting en scharnieren van de helm laten afstellen of vervangen. Kost veel minder dan een nieuwe.
 
Ik heb nu een neotec 2. Hiervoor had ik een Schuberth c3 (zo'n 7jr oud).

Meest opvallende vond ik dat mijn nieuwe neotec2 luidruchtiger was dan mijn versleten c3.

Hoe dan ook zal een systeemhelm nooit zo stil worden als een integraal.

Nou heb ik een C3 BasicPro en overweeg over een paar jaar ook een Neotec2 te kopen. Misschien nog eens goed over nadenken dan. Wat mij vooral aanspreekt is het personal fitting gedeelte, daar zou de helm toch ook een stuk stiller van moeten worden?
 
Nou heb ik een C3 BasicPro en overweeg over een paar jaar ook een Neotec2 te kopen. Misschien nog eens goed over nadenken dan. Wat mij vooral aanspreekt is het personal fitting gedeelte, daar zou de helm toch ook een stuk stiller van moeten worden?
Pas kussentjes hebben geen invloed op de sluitmechanisme danwel vorm buitenzijde van de helm....
 
Stiller dan mijn oude shoei integraal.

Wel een warme helm idd.
 
Ik heb allang een shoei,maar de sluiting met 2 van die ringetjes is echt een ramp,de helm is prima
Ik heb het al eerder verteld,ik wilde hem iets aan laten passen( de sluiting) dus ik bel motoport want daar doen ze dit
Hoe oud is de helm meneer ik zeg een jaar of 10,weggooien meneer,ik zeg waarom weggooien en de telefoon werd er opgegooid
Waardeloos bedrijf dat motoport
 
Achja, die wil verkopen...en geen moeite insteken onder mom van veiligheid.

Had je eigenlijk met de helm onder je arm naar toe moeten gaan en daar bij de toonbank je vraag moeten stellen. En dan hun reactie afwachten en op reageren.
 
Ik heb allang een shoei,maar de sluiting met 2 van die ringetjes is echt een ramp,de helm is prima
Ik heb het al eerder verteld,ik wilde hem iets aan laten passen( de sluiting) dus ik bel motoport want daar doen ze dit
Hoe oud is de helm meneer ik zeg een jaar of 10,weggooien meneer,ik zeg waarom weggooien en de telefoon werd er opgegooid
Waardeloos bedrijf dat motoport
10 jaar :?
dat is langer dan de meeste relaties:+
 
Ik heb allang een shoei,maar de sluiting met 2 van die ringetjes is echt een ramp,de helm is prima
Ik heb het al eerder verteld,ik wilde hem iets aan laten passen( de sluiting) dus ik bel motoport want daar doen ze dit
Hoe oud is de helm meneer ik zeg een jaar of 10,weggooien meneer,ik zeg waarom weggooien en de telefoon werd er opgegooid
Waardeloos bedrijf dat motoport
Dubbel d sluiting en dat vindt je k*t ?
Dat is vreemd ,ik vind t 👍aantrekken en klaar
 
Nou mij zien ze er nooit meer,achterlijk bedrijf
En de motoport waar ik geweest ben is niet de enigste motoport waar ze vreemd doen.
 
Net als veters strikken, ook hier geen probleem met dubbel D van mijn shark. Het wel wel elke keer nadenken welke van de 2 ik draag....
 
Dubbel d sluiting en dat vindt je k*t ?
Dat is vreemd ,ik vind t 👍aantrekken en klaar
De neotec 2 heeft die niet. Dat is wel wennen.
Kreeg eerst een beetje het gevoel gewurgd te worden door de ' ski- sluiting' die erop zit.
 
De neotec 2 heeft die niet. Dat is wel wennen.
Kreeg eerst een beetje het gevoel gewurgd te worden door de ' ski- sluiting' die erop zit.
Daarom heb ik geen neotec ik vind dat weer een beroerde sluiting ,
 
Kuch...ik moest de werkplaats in omdat ik de sluiting vd schubert niet uit elkaar kreeg. Sta je met helm op monteur erbij met een tang in zijn handen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan