Show hier je motor

Sinds een week of 3....
20210403_113754.jpg
20210319_132515.jpg
 
IMG_20180725_122809_resize.jpg


Mijn vierde motor, dwz ik heb er nu vier. 66 jaar oud, loopt als nieuw en eenzelfde als waar ik 60 jaar geleden mee reed. Alleen zijn de onderdelen wat duur geworden, carburateurtje 590 euro, zadel 349 euro, achterlichtje 115 euro. Een origineel achterlicht voor de 64 jaar oude Norton kost geen 20 euro.


Beter duur dan niet te koop, maar dit is wel erg aan de prijs inderdaad. Maar jouw motorfiets is gelukkig compleet.
 
Beter duur dan niet te koop, maar dit is wel erg aan de prijs inderdaad. Maar jouw motorfiets is gelukkig compleet.
Zelfs overcompleet, ik heb een compleet gedemonteerd motorblok en twee kratten vol met allerlei onderdelen er bij gekocht.

Deze motoren stijgen behoorlijk in waarde en terecht want het is een fijn motortje.
 
NSU motorbike production restarted, in a completely destroyed plant, with prewar designs like the Quick, OSL, and Konsul motorbikes; furthermore, the HK101 continued to be sold by NSU as an all-terrain vehicle in a civilian version. The first postwar model was the NSU Fox in 1949, available in 2-stroke and 4-stroke versions. In 1953, the NSU Max followed, a 250 cc motorbike with a unique overhead camdrive driven by reciprocating rods. All these new models had an innovative monocoque frame of pressed steel and a central rear suspension unit. Albert Roder, the chief engineer behind the success story, made it possible that in 1955, NSU became the biggest motorcycle producer in the world. NSU also holds four world records for speed: 1951, 1953, 1954, and 1955. In August 1956, Wilhelm Herz at the Bonneville Salt Flats, Utah, became the first man to ride a motorcycle faster than 200 mph (322 km/h).
 
Ik heb een moeilijke beslissing gemaakt gisteren.
Het idee spookt al een tijdje door mijn hoofd.
De mt09 2017 en pan European ST1300 verkopen en 1 motor in de plaats.
3 motoren (circuit motor ook nog) onderhouden en netjes houden is te veel werk vind ik.
Dus eens goed rondgekeken en een heel mooi deal gemaakt.
De mt09 ingeruild op een KTM 1290 super adventure uit 2015 met 3 originele koffers, handvat en zadel verwarming (ook voor de passagier, apart instelbaar!), cruise control, cornering ABS, Tractie controle, elektronische vering, valbeugels, 30L tank, middenbok, dikke 2 cilinder,....
1 jaar garantie, volledige onderhoudshistorie, van eerste eigenaar
Foto's zeggen meer dan woorden, de motor is in geweldige staat.

Als er iemand kan raden wat de kilometerstand is met een marge van 4000kilometer dan mag hij tot MF'er van het jaar gekroond worden.
 

Bijlagen

  • 20210427_183101.jpg
    20210427_183101.jpg
    279,1 KB · Weergaven: 69
  • 20210427_133339.jpg
    20210427_133339.jpg
    438,1 KB · Weergaven: 67
  • 20210427_153734.jpg
    20210427_153734.jpg
    343,2 KB · Weergaven: 62
  • 20210427_153728.jpg
    20210427_153728.jpg
    315,2 KB · Weergaven: 63
  • 20210427_153739.jpg
    20210427_153739.jpg
    237,7 KB · Weergaven: 66
  • 20210427_152614.jpg
    20210427_152614.jpg
    384,7 KB · Weergaven: 71
Ik heb een moeilijke beslissing gemaakt gisteren.
Het idee spookt al een tijdje door mijn hoofd.
De mt09 2017 en pan European ST1300 verkopen en 1 motor in de plaats.
3 motoren (circuit motor ook nog) onderhouden en netjes houden is te veel werk vind ik.
Dus eens goed rondgekeken en een heel mooi deal gemaakt.
De mt09 ingeruild op een KTM 1290 super adventure uit 2015 met 3 originele koffers, handvat en zadel verwarming (ook voor de passagier, apart instelbaar!), cruise control, cornering ABS, Tractie controle, elektronische vering, valbeugels, 30L tank, middenbok, dikke 2 cilinder,....
1 jaar garantie, volledige onderhoudshistorie, van eerste eigenaar
Foto's zeggen meer dan woorden, de motor is in geweldige staat.

Als er iemand kan raden wat de kilometerstand is met een marge van 4000kilometer dan mag hij tot MF'er van het jaar gekroond worden.
7000km
 
Mooie fiets! ik ben ook grote voorstander van "1 motor voor alle toepassingen" en ben zo ook op een ADV uitgekomen.
Ik ben er normaal gezien geen voorstander van maar omdat 3 motoren meer plaats in nemen dan 2 en qua onderhoud en bandenwissel bespaar ik nu redelijk wat tijd. (wat ik tekort heb)
En het is goedkoper per jaar ook, maar 1 keer verkeersbelasting en 1 keer verzekering ipv 2.

De 1290 super adventure doet ook echt wel bijna alles heel goed.
Ik ga nog 1 iemand laten raden en dan verklap ik de kilometerstand. (je zit er een stuk onder)
 
Terug
Bovenaan Onderaan