Show hier je motor

20200905_165341.jpg
 
Nou, er zitten ook nu best mooie fietsen tussen maar voor veel geld dat het een gemiste kans is om iets moois er van te maken.
Neem nu de nieuwe kawa retro z900RS, al hadden ze daar vier pijpen op gezet (zoals inmiddels in Duitsland verkrijgbaar) dan smoelde die motor best mooi.
 
Heb je het zijspan zelf gebouwd?

Deels, basis is een EZS Kompact, eigen bouw/ontwerp zijn de aanpassingen aan het remsysteem (dubbele klauw zijspanwiel, 1 gekoppeld aan achterrem en 1 aan de voorrem), een stabilisatie-systeem wat de achtervering van de motor met de vering van het zijspan verbindt en een forse openslaande deur zodat je in kunt stappen zonder op de stoel te moeten gaan staan.
Verder de nodige aanpassingen aan de motorfiets om deze beter geschikt te maken (andere wielen, voorvork, remmerij...... kleine dingen dus)
Voorvork is "ontwikkeld" in samenspraak met een forumlid en hij heeft ook het constructie en laswerk gedaan. spuitwerk frame, rijwieldeel en frame en ophanging zijspan zijn eigen werk, net als alle polyesterwerk aan de deur en de aanpassingen nodig aan de bodem van de bak voor het stabilisatie systeem.......
Meeste constructiewerk buiten het rijwielgedeelte doe ik ook zelf en alle onderdelen voor het stabilisatie systeem zijn van eigen hand en koper-gesoldeerd

Beetje langlopend project dus..... het hele ellenlange verhaal staat in het zijspan stukkie van ons forum;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan