Show hier je tent naast de motor

@Frazer Alleen een fleece slaapzak valt me reuze mee! (Het scheelt natuurlijk ook wel dat jij in de basis al een goede mat en slaapzak hebt)
Leuk om te horen waarom die 660 mag blijven :] Begrijpelijk verhaal!
 
Nog net aan, camping Grensheuvel in Noorbeek. Die heuvels waar je op uitkijkt is België.
Een van de weinige daar die het hele jaar open is, met de camper ook regelmatig geweest in dit seizoen.
Camping Rozenhof in Epen is ook heel het jaar open, voordeel is dat die ook een restaurant op de camping hebben.
Nu natuurlijk gesloten maar normaal in de winter periode wel fijn om zo uit je tent een hapje te kunnen eten.
 
Een van de weinige daar die het hele jaar open is, met de camper ook regelmatig geweest in dit seizoen.
Camping Rozenhof in Epen is ook heel het jaar open, voordeel is dat die ook een restaurant op de camping hebben.
Nu natuurlijk gesloten maar normaal in de winter periode wel fijn om zo uit je tent een hapje te kunnen eten.
Rozenhof heb ik een aantal jaar terug wel eens gestaan, maar ik vond het niks. Veel te duur, zelfs in de winter betaalde ik nog de hoofdprijs en dan ook nog moeten betalen voor de douche, sanitair was sowieso al matig en het personeel niet vriendelijk. Dat was gelijk de laatste keer.

Grensheuvel heeft sinds 2 jaar ook een restaurantje, wel van andere uitbater. Nu uiteraard gesloten, maar normaal gesproken in de winter volgens mij ook.
 
Apart dat Grensheuvel geen receptie heeft. Dus je kan er elk moment op en af komen rijden, ook 's nachts? Lijkt me niet bevorderlijk voor de nachtrust.
 
Apart dat Grensheuvel geen receptie heeft. Dus je kan er elk moment op en af komen rijden, ook 's nachts? Lijkt me niet bevorderlijk voor de nachtrust.
Er staat een computer waar je op kan inchecken als je aankomt, een soortgelijk systeem als de natuurkampeerterrein van Sbb ook hebben. De slagboom werkt met een camera die kentekens leest, als je bent ingecheckt gaat de boom open als je er voor staat. Werkt niet bij motoren, maar daarmee kan je gewoon langs de slagboom rijden. Inrijden kan alleen tussen 07:00 en 22:00, 's nachts gaat de boom niet open. Uitrijden kan wel altijd, bv voor noodgevallen, dan kan je er alleen niet terug in.
 
Er staat een computer waar je op kan inchecken als je aankomt, een soortgelijk systeem als de natuurkampeerterrein van Sbb ook hebben. De slagboom werkt met een camera die kentekens leest, als je bent ingecheckt gaat de boom open als je er voor staat. Werkt niet bij motoren, maar daarmee kan je gewoon langs de slagboom rijden. Inrijden kan alleen tussen 07:00 en 22:00, 's nachts gaat de boom niet open. Uitrijden kan wel altijd, bv voor noodgevallen, dan kan je er alleen niet terug in.
Goed om te weten. Dankjewel :t
 
Rozenhof heb ik een aantal jaar terug wel eens gestaan, maar ik vond het niks. Veel te duur, zelfs in de winter betaalde ik nog de hoofdprijs en dan ook nog moeten betalen voor de douche, sanitair was sowieso al matig en het personeel niet vriendelijk. Dat was gelijk de laatste keer.

Grensheuvel heeft sinds 2 jaar ook een restaurantje, wel van andere uitbater. Nu uiteraard gesloten, maar normaal gesproken in de winter volgens mij ook.
Wat grappig dat jij de zelfde ervaring hebt bij Rozenhof, wij (mijn ex en ik) vonden het ook niets daar.
De tofste camping daar vind ik Oosteberg maar die is nu dicht.
Zeker als ik de hond bij had, je loopt daar zo de (er mooie) bossen in.
 
1606643908970-b8eef8ed-c382-4e0f-9da9-2e28dd538f5a.jpg


Het mooie van zo'n Triumph T140 is dat je nooit een moment van verveling hebt, ook niet als je op vakantie bent.
 
IMG-20200731-WA0000.jpeg


Daar heb je met zo'n BMW dan weer veel minder last van. Hoewel twee dagen na deze foto de startmotor de geest gaf.

IMG-20200804-WA0000.jpeg
 
Ik vind 't wel allemaal stoer hoor.
Het trotseren van veel nattigheid, lage temp, korte dagen en dan ook nog gesloten horeca.

Niks erg in het voorjaar kamperen met een paar graden vorst.
Maar dan is het iig overdag vaak nog wel prima.

Nee, deze periode blijft mijn tentje wel gewoon opgeborgen liggen.
Komend voorjaar weer nieuwe kansen. (hoop ik)
 
@halflive , blijft toch een bijzonder gezicht om iemand aan zijn motor te zien sleutelen met een mondkapje op... Hopelijk ist volgend jaar niet meer nodig!😇
 
Ach, als je een week in Frankrijk bent weet je niet beter, dan vergeet je hem weer af te doen. Nog gekker wordt het als je terug bent in Nederland en iedereen loopt je weer in je gezicht te hijgen, dat is heel onaangenaam.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Oosterberg is mooi inderdaad!
In september 2020 ben ik er nog geweest. Het tentenveld is leuk, maar je mag er niet staan met een motor! Dat werd mij bij het inchecken tot 3x toe ingepeperd. Gevolg was dat ik tussen campers stond met een trekkerstentje. Geen leuke ervaring dus. Grensheuvel lijkt mij nu een beter alternatief. Ik ben er nog niet geweest, maar de camping staat op mijn to-do lijstje.
 
In september 2020 ben ik er nog geweest. Het tentenveld is leuk, maar je mag er niet staan met een motor! Dat werd mij bij het inchecken tot 3x toe ingepeperd. Gevolg was dat ik tussen campers stond met een trekkerstentje. Geen leuke ervaring dus. Grensheuvel lijkt mij nu een beter alternatief. Ik ben er nog niet geweest, maar de camping staat op mijn to-do lijstje.

Tentenveld is wel mooi maar ook erg schuin, er zijn maar weinig vlakke stukken, dus op de stukken die er zijn klit iedereen samen. Daar zit ik ook niet zo op te wachten. De laatste keer dat ik er was ben ik een nachtje op bezoek geweest bij mijn ouders die er met de sleurhut stonden, daar ben ik gewoon bij gaan staan. Ik heb daar niet zo'n moeite mee, er zijn genoeg campings die niet eens meer een apart tentenveld hebben, dan sta je ook tussen het witgoed. Andere campings met een autovrij tentenveld maken nog wel eens uitzonderingen voor motoren, de een is daar blijkbaar wat strikter in dan de ander.

De laatste jaren valt me wel op dat je als tentkampeerder steeds vaker in het verdomhoekje terecht komt en dat de mooiste plekken van die verharde camperplaatsen worden. Ook zie je steeds meer campings waarbij je een vast tarief per plaats betaald, of je er nou met een klein tentje of met een camper van 8m lang staat.
 
Blijkbaar valt er meer te verdienen aan de lui met caravans en campers. Toch vind ik het wel jammer dat bij veel campings de nadruk daar zo erg op ligt en de simpele kampeerder vergeten wordt. Het viel mij dit jaar op dat in Scandinavië de nadruk bij de campings heel erg lag op luxe kampeerders met enorme sleurhutten. Daar waren dan ook veel uitgebreide keukens en andere luxe voorzieningen waar je gebruik van kan maken. Helaas betaal je daar ook voor, ook als je er niet gebruik van maakt. Dus heb ik toen ook maar veel wild gekampeerd, erg leuk. Al vind ik de simpele ongeorganiseerde tentveldjes voor een betaalbare prijs toch ook wel wat hebben. Voornamelijk om de gezelligheid en dat je schoon je bed in kan (en t uitzicht is beter dan bij de campings met witte huizen op wieltjes, maar niet zo goed als in t wild).
 
@Frazer dat uni tarief is ook voor de eigenaar van de 8 meter camper niet zaligmakend.
Ik ben jaren met de camper op vakantie geweest, koelkast op gas, de (led) verlichting uit de accu's.
Waarom dan toch een standaard tarief inclusief stroom?
Ook maakte ik gebruik van mijn eigen WC in de camper en poetste ik mijn tanden in de eigen badkamer, en deed ik ons afwasje met ons zelf gemaakte warm water in onze eigen keuken.
Toch betaalde ik mee aan het sanitair en die voorzieningen.

Soms kwam ik om 10 uur in de avond aan om de volgende ochtend weer vroeg door te gaan en betaalde ik toch de volle mep.

Om nog maar niet beginnen over de soms wel 5 euro per nacht voor een hond.
Die niks mag op de camping, wat ik logisch vind maar ik betaalde er wel dik voor. Terwijl die krijsende buur kleuter gratis en voor niks het zwembad vol zat te zeiken.

Die eenheidsprijzen werken dus ook voor andere niet altijd de goede kant op.

En komt er dan een keer een initiatief voor een camperplaats staan de campingeigenaren op hun achterste benen "omdat ze inkomsten mis lopen"
Wat nou, bied gewoon een plekje voor een paar euro per nacht in plaats van die "all in" meuk.
 
Laatst bewerkt:
En de volgende trend is stacaravans. Ik zie steeds meer kampeerplekken opgeofferd worden aan stacaravans. Die schijnen voor campinghouders nog lucratiever te zijn. Ik kom op campings waar je vroeger 100 kampeerplekken had en nu nog maar 10. De rest zijn stacaravans. Voor mijn sleurhut waarin ik ook volledig self supporting ben, is meestal nog wel plek, voor een tentje steeds minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan