Show hier je tent naast de motor

Mijnes heeft toch 2 daken? Binnentent en buitentent.

Heb al een behoorlijke onweersbui gehad maar prima droog gebleven, maar kweenie hoelang zo'n Decathlon tentje heel blijft. :9
Sorry.
Leek net een enkeldaks-tentje. Vlgde keer moet ik beter kijken.
Tentje wel erg minimaal bemeten. Natuurlijk wel heeeel weinig pakvolume.

Het tentje zal nooit van 1 op andere moment ineens helemaal uit elkaar vallen.
Net als ik hierboven beschreef, is beste om tent na 1e keer beetje lekkage gewoon weg te gooien. (mijn koepeltje was maar €25)
Nee, dan niet wachten tot de volgende grote onweersbui dat tent half vol met water staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Sorry.
Leek net een enkeldaks-tentje. Vlgde keer moet ik beter kijken.
Tentje wel erg minimaal bemeten. Natuurlijk wel heeeel weinig pakvolume.

Het tentje zal nooit van 1 op andere moment ineens helemaal uit elkaar vallen.
Net als ik hierboven beschreef, is beste om tent na 1e keer beetje lekkage gewoon weg te gooien. (mijn koepeltje was maar €25)
Nee, dan niet wachten tot de volgende grote onweersbui dat tent half vol met water staat.
Pas er met mijn lengte net in, qua breedte is het een 1,5 persoon tent. Mijn spul past er allemaal in maar het houdt idd niet over. :)

Iets grotere tent en een slaapmat met kleiner pakvolume zou wel zijn fijn voor de volgende keer
 
Voorheen had ik zo'n simpel koepeltentje (€25) van Bristol(schoenen) van 2.10x2.10m
Prima tentje, zeer snel opzetten en net iets meer ruimte dan die van jou. Toen had deze nog een luifeltje bij de ingang.
Mijn klacht bij dit tentje was, dat 2.10m voor mij (1.90) eigenlijk aan korte kant is. Zeker met slecht weer het natte doek raken.
Na meerdere jaren kamperen met soms heftige regen of ook storm was 't dan toch een keer over.

Eigenlijk wilde ik toch wel weer een nieuwe, lekker compacte pakmaat, weinig gewicht en simpel opzetten.
Maar inmiddels was prijs verhoogd (oke) maar erger was dat er geen luifeltje meer op zit. Komt de regen zo naar binnen. :X
Toen zag ik aanbieding van Coolblue 😳 met Vango Alpha 300 voor 5 tientjes.
Deze heeft voorportaal, dat is wel heel prettig. Kookspul, laarzen ect blijven mooi droog.
Je hebt ietsje meer werk met opzetten, maar nog steeds snel te doen.
 
Laatst bewerkt:
1657543228550.png

Camping Split, in Split.
1657543283703.png


Mooi uitzicht als je de tent openritst in de vroege ochtend.
 
Ik heb echt respect voor jou, en andere, die alleen op pad gaan. Ik heb dit nu een week en n paar dagen gedaan, maar denk niet dat ik hiervoor gemaakt ben. Het rijden was wel heerlijk. Maar het dag in dag uit alleen, mwah dat is toch niet helemaal mijn ding.
Je moet er tegen kunnen denk ik, de een kan het en de ander niet. Bij mij is het precies andersom eigenlijk, een paar dagen weg met een groepje vind ik leuk, maar laat me daarna maar weer lekker mijn eigen gang gaan
 
Voor het eerst van mijn leven [59 jr] een prachtige indrukwekkende trip gemaakt van Nederland naar Italië, aan het zuid westen van het Gardameer.
Mijn jongste dochter had daar haar stage adres.
Dit was mijn accommodatie voor 4 dagen.
Ik in een tentje, dan SiWi ook in een tentje 😏
Ik ben 4 dagen heen gereden en in 22 uur relaxed terug naar Nederland. Total 2.900 km. Dit ga ik zeker nog een keer doen, maar dan slaap ik zeker niet meer in een tentje 😏
Fijn weekend allemaal en Stay Safe ✌🏼🙏🏼
 

Bijlagen

  • IMG_20220607_072806.jpg
    IMG_20220607_072806.jpg
    542,6 KB · Weergaven: 79
Wat is er zo verkeerd aan een tentje?
Mijn voorkeur is nog steeds te overnachten in een tent.
Ik kampeer al (zelf) sinds mijn 15e en sindsdien heeft dat nog steeds mijn voorkeur, en dat dus nu al voor meer dan 50 jr.
Mijn leeftijd dus enige jaren hoger is dan vorige schrijver. Piepen over de ouderdom, dat doe ik niet. Wil ik ook niet!
Kamperen heeft niet veel van doen met leeftijd, maar meer met je instelling. Ik hoop 't nog te kunnen doen tot ver in de 90.

Wat ik wel op de foto constateer is, dat je een echt ini-mini tentje hebt. Dat maakt 't wel erg spartaans.
Mss is dat dan de enige concessie die ik doe met het stijgen van mijn leeftijd.
Een iets grotere tent (nee, nog steeds geen joekel) zorgt voor aanmerkelijk meer leefbaarheid.
Veel meer gewicht is dat niet, maar maakt een verblijf op de camping een heel stuk prettiger.

O ja, de motor die moet z'n plek weten. Maw mag die gewoon buiten in de regen!
 
Voor het eerst van mijn leven [59 jr] een prachtige indrukwekkende trip gemaakt van Nederland naar Italië, aan het zuid westen van het Gardameer.
Mijn jongste dochter had daar haar stage adres.
Dit was mijn accommodatie voor 4 dagen.
Ik in een tentje, dan SiWi ook in een tentje 😏
Ik ben 4 dagen heen gereden en in 22 uur relaxed terug naar Nederland. Total 2.900 km. Dit ga ik zeker nog een keer doen, maar dan slaap ik zeker niet meer in een tentje 😏
Fijn weekend allemaal en Stay Safe ✌🏼🙏🏼
lekkere hagelbuien gehad zeker ;)
 
Ik zit hier.
Waar zat jij dan?
Bekijk bijlage 1786023

Van dat plaatje kan ik net even te weinig lezen.

Op onderstaand adres kan je die camping van mijn foto terugvinden. Volgens mij moest ik vanaf "Les Vignes Village" aan de Tarn slingerend de berg op om er te komen.

"Camping Municipal Aux Portes du Sauveterre"
Le village, 48500 Massegros Causses Gorges, Frankrijk

Mocht jij of iemand anders nog langs deze camping komen. Vanaf tentplek 5 of 6 kon je via een klein paadje naar een verstopt balkon klimmen met een mooi uitzicht op de vallei.

20220715_195811.jpg
 
We hebben 3 weken met motor en zijspan gereden en zeker op 15 verschillende campings gestaan. Grofweg zijn we door de wijnstreken naar het zuiden gereden (Champagne, Bourgogne en Beaujolais). Om Lyon gereden naar Vercors en via Mont Ventoux naar de Route des grande Alpes die we genomen hebben richting het noorden. Door de Jura, Vogezen, Luxemburg en België weer naar NL. Hierbij de foto's van een paar van deze campings.
Eerste camping in Aywaille België:
IMG_6437.JPEG


Municipal camping in de buurt van Reims
IMG_6576.JPEG


Le Camping Moto dichtij de Vercors
IMG_6604.JPEG


Camping in het dal ten zuiden van Col de l'Izeran
IMG_6717.JPEG


Mooie rustige camping 10km ten noorden van Annecy
IMG_6729.JPEG


Was een prachtige vakantie :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie plekjes! 🤩
Als ik de foto's zie, dan zou ik bijna mijn vakantie voor dit jaar gaan omboeken!

Zowel de heentrip naar de Ventoux als de terugtrip (RDGA) heb ik wel eens gereden. (in 2 verschillende vakanties)
Erg mooi, maar om dat dan ieder jaar weer te gaan doen:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan