Show hier je tent naast de motor

Ik was nu gedwongen te stoppen. Roemenië maakte op mij een heel goede indruk.
Ik verwachtte in RO slechte wegen. Viel erg mee. Beetje vergelijkbaar met Frankrijk. (dus beter dan B of I)
Tijdens deze trip was de weg in SK en H ook vaak niet zo best. CZ vond ik wel erg leuk.

Wil zeker nog wel eens terug.
Dan ga ik niet touristisch maar rechtstreeks naar midden Roemenië. (waar ik nu ben geëindigd)

O ja, dat dan weer wel. (fatsoenlijke) campings heb ik niet gezien.
Dat heb ik in die paar dagen al wel geleerd.
Niet zoeken naar camping maar een pension pakken. Prijs zelfde als in andere landen op de camping.
 
Jawel, ze doen hun best hip mee te doen maar authentieke zooi is er ook... Wel jammer dat het volk zo onzindelijk is en overal afval ligt.. Het bijzonderste wat ik daar heb gezien was een paard wat een macdonalds-hamburger at..

Wat/waar vond je leuk aan CZ? (Naast het bier?)
 
Onlangs in CZ door het Bohemer Woud gereden.
In mei was ik aan de noordkant in het Ertsgebergte.
Voor beide is het prachtige omgeving. Geweldig motorrijden op rustige en goede wegen.
Natuurlijk komt het met het bier daar ook wel goed.
 
Jawel, ze doen hun best hip mee te doen maar authentieke zooi is er ook... Wel jammer dat het volk zo onzindelijk is en overal afval ligt.. Het bijzonderste wat ik daar heb gezien was een paard wat een macdonalds-hamburger at..

Wat/waar vond je leuk aan CZ? (Naast het bier?)
Volgens mij zijn Nederlanders niet zindelijker hoor, wij geven alleen meer geld uit aan het opruimen van de teringzooi...
 
Is jou motor die bij Munsters motoren in Erp te koop stond voor deze zomer??
Yes dat is hem inderdaad. Beetje een gok om deze te kopen, maar doet het tot nu toe vrij goed. Alleen gaat nu wel wat ondergoud nodig hebben aan de voorkant waar eigenlijk iets te weinig van bekend is, dus als je weet wie de vorige eigenaar was hou ik mij aangeraden
 
Yes dat is hem inderdaad. Beetje een gok om deze te kopen, maar doet het tot nu toe vrij goed. Alleen gaat nu wel wat ondergoud nodig hebben aan de voorkant waar eigenlijk iets te weinig van bekend is, dus als je weet wie de vorige eigenaar was hou ik mij aangeraden
Nee ik zou het helaas niet weten.
Zag hem staan bij hun in de zaak, heeft ook best lang te koop gestaan viel me op. Hij vroeg er naar mijn idee ook een stevige prijs voor.
Ik vond het best een uitzonderlijk ding om te zien, echt wel voor serieus offroad aangepast.
Hoe rijd het?

Maar je bedoeld vering onderhoud?
Misschien kunnen ze er iets mee bij J&J Suspension in Mill?
 
Yes dat is hem inderdaad. Beetje een gok om deze te kopen, maar doet het tot nu toe vrij goed. Alleen gaat nu wel wat ondergoud nodig hebben aan de voorkant waar eigenlijk iets te weinig van bekend is, dus als je weet wie de vorige eigenaar was hou ik mij aangeraden
Beetje offtopic, maar dit lijkt op een F800GS met een enkele remschijf als ik het goed zie? In de 800GS zit origineel een heel karige versie van de 45mm Marzocchi Shiver. Mogelijk heeft de vorige eigenaar het binnenwerk van de vork laten aanpassen. Bas van Hyperpro doet dit onder andere. Deze aanpassing kun je eenvoudig controleren door de onderkant van de vorkpoten te bekijken. Als daar een messingkleurige stelschroef zit (mogelijk met een rubber dopje erop) dan is de vork niet meer origineel en zit er een verbeterd binnenwerk in. Origineel zat daar een inbusschroef.
 
Wel echt heel jaloers :X

Ben je vanaf NL onderweg? Flink eind!
Ja, via de TET Zweden naar Finland gereden. Daar een stuk TET gepakt langs de Russische grens. Toen dus bij het reservoir. Van daaruit naar de noordkaap en inmiddels op de Lofoten. Veel kilometers inderdaad, maar valt niet tegen. Het is nu onze 13e dag.

Nee ik zou het helaas niet weten.
Zag hem staan bij hun in de zaak, heeft ook best lang te koop gestaan viel me op. Hij vroeg er naar mijn idee ook een stevige prijs voor.
Ik vond het best een uitzonderlijk ding om te zien, echt wel voor serieus offroad aangepast.
Hoe rijd het?

Maar je bedoeld vering onderhoud?
Misschien kunnen ze er iets mee bij J&J Suspension in Mill?
Rijdt echt goed over de gravel paden die ik tot nu toe heb hehad. Zowel met als zonder bepakking is de vering wel echt goed offroad. Vraagprijs was inderdaad redelijk aan de hoge kant voor de kilometerstand, maar aan de andere kant is er ook serieus geld in gestopt om hem te maken zoals die is (Touratech tank, vering voor en achter compleet aangepast, goeie bashplate, velgen). Kreeg ook een mooie inruilprijs dus toch maar besloten de gok te wagen.

De remschijf voor is niet meer helemaal recht. Weet eigenlijk niet wat daarmee gebeurt is, was niet zo toen ik hem kocht. Daarnaast klopt er iets niet in de voorpoten, waardoor ze een beetje plakken. Eens dezer dagen eens alle boutjes los draaien en kijken of alles een beetje wil zetten. Anders vrees ik voor de glijbussen. Weet wel dat het een ktm 690 enduro r voorvork is, maar binnenwerk kan niet standaard zijn gezien het verschil in gewicht.

Heb er overigens wel een hoop tijd in kunnen stoppen om hem voor mij een beetje bruikbaar te maken, maar dat is niet zo erg. Nu al zo'n 6k km gereden en op bovenstaande na geen problemen gehad. Vooral die Touratech tank was een hoop gedoe.
 
Met mijn vrouw trekken we door Frankrijk, gisteren bij motocamping Dordogne. Nu alweer kamp opgemaakt bij Route99… waait stevig. Maar voor de giga bui regen stond de tent gelukkig.
IMG_2002.jpeg
 
Waar heb je dat plekje gevonden?
In de omgeving van Thurso, Schotland.
Inderdaad...waar? Een plek met vuurplaats mogelijkheid is altijd super.
Vuurplaats zelf gemaakt met wat stenen, grond was erg nat.
"Vuurplaats".. Ik zie vooral veel lang gras dat misschien als windscherm (of vuurvanger..) kan dienen 😅
Alles was zeiknat, veel regen in de week en zelfs kort hiervoor nog. Moest stenen neerleggen om uberhaupt vuur te kunnen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan