Show hier je tent naast de motor

Ik wilde eerst naar Camping de la Condamine in Pontaix tussen Crest en Die. Ben ik vaker geweest maar het enige schaduwplekje dat hij nog had was onder een boom naast de jeu-de-boule baan. Met 32 graden zocht ik toch wat anders, dus even in Die getankt en de Col du Rousset opgereden.

Nu op Camping Les Pins in Vassieux-en-Vercors op 1200 meter hoog. Tent in de schaduw met als ik het goed heb gegokt morgenochtend even wat zon er op.

Nu nog 23 graden, dat voelt een stuk beter. Waarschijnlijk vanavond wel een lange broek aan.
20230907_174747.jpg
 
Camping Les Pins ligt nogal een eind van de doorgaande weg af. Eerst kwam ik bij een boerderij met een bord Camping. Terwijl ik daar keek kwam er een oude dame naar buiten die me vertelde dat ik het grindpaadje moest nemen en dat ik dan in het bos werd ontvangen door Dominique.

Voordat ze me liet gaan wilde ze me nog wel even vertellen dat ik een hele mooie motor heb 😁
 
Zag op maps dat het idd iets van het dorp af ligt.
We waren met 3 motoren na de Col de Rousset in Vassieux, en zijn toen aanvankelijk de verkeerde kant opgereden.
Moet haast in de buurt van deze camping zijn geweest???
 
Vandaag weer verkast naast camping Air Naturelle de l'Issole in Saint-André-les-Alpes. Ook zo'n camping die ik jaren terug bij toeval heb ontdekt. Een mooi uitgangspunt in wat Alpenpassen te rijden. Maandag doe ik La Bonette, daar is het me morgen te druk.

De camping ligt op 900 meter met ten oosten en ten westen een hoge berg. De zon is dus al vroeg weg en komt laat over de berg heen. Ik heb hier in september wel eens tot 9.00 in mijn slaapzak gelegen tot de zon op de tent kwam en het buiten nog 5 graden was. Dat is nu niet het geval, de tent staat juist in de schaduw voor in de morgen, even zien of dat bevalt. Hoewel bij lange na niet vol, is het hier wel een stuk drukker dan ik gewend ben, zal ook iets met het weer te maken hebben.

20230909_174233.jpg


En de was ook nog maar een keer gedaan 😁

20230909_174300.jpg
 
Vercors is schitterend, ik rij daar echter altijd door naar le Camping Moto. Als ik aanspraak wil is die er, als ik rust wil ook en er is een goede hap te krijgen en niet onbelangrijk een koud biertje van de tap.
 
Een flinke ruk naar het noorden gemaakt via cols de Vars, Izoard (afgesloten dus weer terug naar Guillestre), de Lauteret en een stukje snelweg langs Grenoble. De tent staat nu op de niet erg rustieke camping Arc-en-Ciel in Entre-Deux-Guiers. Mooi startpunt voor een mooie rit naar de Jura morgen.

Ik had eigenlijk 5km zuidelijker naar de municipal in Saint-Laurent-du-Pont gewild maar die is al dicht, zoals ik van de week al had gezien. Die camping is wel veel relaxter, deze is best vol en midden in een dorpje. Maar voor een nachtje prima te doen en de douche is goed!
20230912_181832.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan