Show hier je tent naast de motor

Haha had maar half in de gaten dat er 2 tenten opstaan. Ik heb de bruin/groene. Gaat inmiddels alweer meer dan 20 jaar mee en voldoet nog steeds.

Inderdaad niet heel klein qua pakmaat vooral door de stokken. Maar inderdaad alles in het zijspan en gas erop (alhoewel LPG en Frankrijk was deze keer echt een hell)

Die groene met schoorsteen is van Gijs van de motorschuur, die had een aanhanger achter de Zeus.
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen; ik ben Gijs en mag in februari op voor mijn a2 rijbewijs (ik heb nu nog a1). Ik ben helaas nog niet wezen kamperen omdat ik mijn motor daar iets te klein voor vond.. Echter heb ik vandaag op mijn nieuwe motor een bagagerekje gezet ter voorbereiding van volgend jaar! Ik heb echt al enorm veel zin in komend jaar!! :D Het is een suzuki gs500 en hoop er veel kilometers mee te mogen maken :)
Ben er nu erg enthousiast over en wilde het even delen haha
1703266790625.jpeg
1703266883888.jpeg
1703266804060.jpeg
 
Welkom Gijs, wat Detox zegt de voorpret is al de helft van de lol. En een mooie motor staat dus al klaar. Mocht je nog wat willen plannen,
kijk dan bijvoorbeeld eens op mmc72.nl als je eens een leuk weekend wilt motorkamperen met een diverse groep motorrijders.
 
Hoi Gijs,

Welkom hier, ik ben dit jaar met een honda cb500 ook op vakantie geweest met de tent. 10 dagen door Duitsland gereden. Dat gaat prima hoor.

En als je niet kan wachten, ze gaan half januari op winterkamperen. Meer info kan je vragen aan @Tmanneke . Die regelt het een beetje. Is in fort Everdingen als ik het goed heb. Ik hoop ook te gaan maar druk op het werk.
 
Hey @superrobke , met de gs500 zal ook prima gaan ja, maar rijd op dit moment op een kleine suzuki gn125 met 8 kw. Wat trouwens hartstikke leuk is! Maar ik wist niet zeker of ik met dat motortje bepakt en bezakt op grote reis wilde ;)
1703278795962.jpeg

Ik zal zeker een kijkje nemen op het gs500 topic, dankjewel :P
 
Hey @superrobke , met de gs500 zal ook prima gaan ja, maar rijd op dit moment op een kleine suzuki gn125 met 8 kw. Wat trouwens hartstikke leuk is! Maar ik wist niet zeker of ik met dat motortje bepakt en bezakt op grote reis wilde ;)
Bekijk bijlage 1955120
Ik zal zeker een kijkje nemen op het gs500 topic, dankjewel :P
gewoon gaan, en zo ver is Everdingen ook niet, van uit Venlo, waar ik ook in de buurt woon overigens :+
 
Ik ben helaas nog niet wezen kamperen omdat ik mijn motor daar iets te klein voor vond.. Echter heb ik vandaag op mijn nieuwe motor een bagagerekje gezet ter voorbereiding van volgend jaar! Ik heb echt al enorm veel zin in komend jaar!! :D Het is een suzuki gs500 en hoop er veel kilometers mee te mogen maken :)
Ben er nu erg enthousiast over en wilde het even delen haha
Hé Gijs,

Deze motor is er te klein voor?
Ik ben ooit met mijn damesbrommertje op vakantie gegaan. 49cc en bijna 50kmh.
Dat ging ook prima. (oke, in de Ardennen ging 't niet heel snel omhoog)

En nu bijna 50jr later herinner ik het me nog steeds als erg leuk geweest!
 
Ik zeg ook zeker niet dat het niet kan @mean-machine ;)
Maar ik heb toch graag net iets meer dan 11 pk onder mijn kont haha. Bovendien is mijn lengte ook een dingetje.. Ik pas anzich prima op mijn 125cc, maar na 2 of 3 uurtjes rijden voel ik dat toch wel door de houding die ik aan moet nemen.
Ik ben echt geen hardrijder, maar ik heb wel mijn motorrijbewijs gehaald om motor te rijden, en dan voelt (en vooral klinkt 😬 ) een 125cc soms toch echt teveel als een opgevoerde brommer :P
 
Ja, je hebt gelijk.
500cc is motor, 125cc is idd opgevoerde bromfiets.

Trouwens in de auto vergis ik me wel eens met dit soort 'brommers'.
Je denkt dat er dan een echte 45km-bromfiets aankomt, blijkt het een 125-brommer te zijn.
Je ziet nauwelijks verschil.
 
Ik dacht: laat ik ook eens mijn tent posten. Ik zat al tijden te genieten van alle reisverhalen van solo motorkampeerders en vorig jaar de knoop doorgehakt en een makkelijk op te zetten tent met stahoogte aangeschaft.
Ik had oud kampeerspul over en ben eerst maar eens een nachtje wezen proefkamperen bij fort Everdingen om er achter te komen dat ik de borden vergeten was mee te nemen en iets om in af te wassen ook handig is. Evengoed smaakte dat naar meer dus het eerste weekend in oktober nog een weekend weg gegaan Deze keer naar Westerwolde op de Veluwe. ook mooi en zeer goed bevallen, echter mijn zelf opblaasbare slaapmat was lek gegaan.
Het leuke van deze ontdekkingsreis is wel dat je weer wat weet te vragen voor verjaardagen en dat je op dit forum en op Ubuis genoeg inspiratie en informatie ophaalt. Mooi om te lezen.
Volgend jaar een paar dagen achter elkaar weg met een rondje Haarlem, Limburg, Luxemburg, Sauerland, Haarlem. Tripje memory lane.
Twee a driehonderd kilometer op een dag vind ik wel mooi.

vrgr
Kees
 

Bijlagen

  • IMG-20231007-WA0006.jpeg
    IMG-20231007-WA0006.jpeg
    275,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20231007-WA0001.jpg
    IMG-20231007-WA0001.jpg
    441 KB · Weergaven: 0
.............................. echter mijn zelf opblaasbare slaapmat was lek gegaan.
Dan ben je niet de eerste.
Na 3x problemen met 3x self-inflatables ben ik weer terug gegaan naar een gewoon luchtbed.
In 40jr kamperen nooit problemen met een luchtbed gehad, en nu de laatste jaren ook nog niet.
Dus weer terug bij een ouderwets luchtbed. Dat slaapt trouwens ook nog een stuk beter.
Oke, nadeel is wel dat je een pomp moet meenemen. (of je moet zelf een kwartier blazen)
 
Ik dacht: laat ik ook eens mijn tent posten. Ik zat al tijden te genieten van alle reisverhalen van solo motorkampeerders en vorig jaar de knoop doorgehakt en een makkelijk op te zetten tent met stahoogte aangeschaft.
Ik had oud kampeerspul over en ben eerst maar eens een nachtje wezen proefkamperen bij fort Everdingen om er achter te komen dat ik de borden vergeten was mee te nemen en iets om in af te wassen ook handig is. Evengoed smaakte dat naar meer dus het eerste weekend in oktober nog een weekend weg gegaan Deze keer naar Westerwolde op de Veluwe. ook mooi en zeer goed bevallen, echter mijn zelf opblaasbare slaapmat was lek gegaan.
Het leuke van deze ontdekkingsreis is wel dat je weer wat weet te vragen voor verjaardagen en dat je op dit forum en op Ubuis genoeg inspiratie en informatie ophaalt. Mooi om te lezen.
Volgend jaar een paar dagen achter elkaar weg met een rondje Haarlem, Limburg, Luxemburg, Sauerland, Haarlem. Tripje memory lane.
Twee a driehonderd kilometer op een dag vind ik wel mooi.

vrgr
Kees
Hoi Kees,

Je hebt een hele fijne tent, maar ik zou toch als ik jou was dit jaar een paar dagen achter elkaar weg gaan. :+

Oja wat bedoel je met Ubuis

20230915_175502.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan