sl1000 falco, rsv mille tuono of een sv1000s????

Daniel-San

Rookie
13 sep 2001
24
0
Sint Pancras
Wil een nieuwe fiets kopen, maar wil eff van formummers weten, die ervaring met de Aprillia SL1000 Falco hebben en of eventueel al met de RSV Tuono wat ze van deze motoren vinden??

Als je mocht kiezen welke zou je dan nemen?? sv1000s, sl1000 falco of RSVmille tuono??

En waarom???

Ik heb Napo al gehoord over z'n SV1000S. *D dit is in ierdergeval een kandidaat, voor de koop gezien prijs en performance.

Maar ik ga zowiezo op alle drie rijden, om een definitieve keuze te maken.


Graag jullie menining :]
 
laat ik het zo zeggen: ik heb zeeer slechte ervaring met de "service" van aprilia nederland. en dit niet een keer, maar 3 keer! :(
kostte me slechts 2500 euro, terwijl de fiets nog in de garantie periode was.

vandaar dus m'n bijschrift hier links
<--

dus ik zou zeggen: SV1000!
 
Ik heb nooit problemen gehad met Aprilia. Kheb wel proefgereden op de Tuono, makkelijk fietsje, rij je zo op weg. Maar ik denk dat dat bij de SV ook wel zo is.
 
Vin de SL het mooist. De tuono heb ik gereden (viel toch tegen qua prestaties)

sowieso een 2 cilinder zal het bij mij niet worden. zit je bij de +/- 9000 toeren p/m denk je dat de 4 cilinder boost komt..........slaat de begrenzer erin.

kan ik nie hebben he mensen.......los motoros moet JANKEN.

(moest ik toch kiezen kocht ik zeker de soes.....betrouwbaar/betaalbaar en wellicht de krachtigste
 
sv weet ik eigenlijk niets vanaf (behalve dat ik ze niet mooi vind :+ )
Qua looks en eigen ervaring met het super blok zou ik voor de falco of tuono gaan (ook in die volgorde!!). Mijn ervaring met aprilia is trouwens erg goed (ligt denk ik ook aan de dealer!!)
 
ff voor de duidelijkheid
8.jpg

de SL 1000 FALCO

9.jpg

de TUONO

post-4-1055450102.jpg

de sv1000s zonder lelijk achterspatbord :)
 
Ik ben natuurlijk bevooroordeelt, maar ondanks dat die nu compleet in de poeier ligt koop ik toch dezelfde weer terug. Heb niet op de Tuono gereden (vind ik niet mooi), maar wel op de Falco. De SV was wat mij betreft duidelijk de betere.
 
Aprilia is in mijn ervaring zeer betrouwbaar, hoor ook overal elders dat het zo goed als probleemloze fietsen zijn. Over Suzuki kan ik niet teveel zeggen, maar houdt het erop dat ik Suzuki's ken waarvan de bedrading eens onder het rijden in de fik is gevlogen. Is al een aantal jaren geleden, maar toch... Overigens is het vooral Honda wat de reputatie van betrouwbare Japanse motoren hooghoudt, niet Suzuki of Kawasaki of zo. En sinds Honda's nieuwe inspuiting is de winst van Shell c.s. flink gestegen. En Suzuki had in het begin ook wel problemen met de betrouwbaarheid van de inspuiting.

Het enige wat mij met mijn Mille is overkomen is dat de snelheidsmeter er heel eventjes mee ophield (nee, ik maakte geen wheelies; bovendien zit de meter in het achterwiel). Voor de rest probleemloos gereden, altijd starten enz. Maar over de importeur hoor ik af en toe wel eens wat nare geluidjes, ken ook 1 handelaar die met Aprilia is gestopt. Niets dan lof over de motoren, goed en probleemloos rijden, maar volgens hen viel met de importeur niet te werken. Is overigens maar de mening van 1 handelaar, en zonder wederhoor ga ik niet oordelen...

En natuurlijk blijven het prachtig sturende motoren. Is alleen wel even wennen als je van een viercilinder afkomt, tweepitters klinken zo laagtoerig in vergelijking. Je kunt je wel eens vergissen in waar de toerenbegrenzer zit.
 
prijzen zijn:
suus: 10.999,-
tuono: 13.499,-
falco: 11.999,-
 
Laatst bewerkt:
Overigens is het vooral Honda wat de reputatie van betrouwbare Japanse motoren hooghoudt, niet Suzuki of Kawasaki of zo. En sinds Honda's nieuwe inspuiting is de winst van Shell c.s. flink gestegen. En Suzuki had in het begin ook wel problemen met de betrouwbaarheid van de inspuiting.
Als je zulke uitspraken doet, dan moet je natuurlijk ook het bewijs erbij zetten ;)
 
Qua zithouding, die van de Tuono is behoorlijk anders dan die van de SV. De Falco heb ik nooit op gezeten.
ik heb een abm stuur op me sv en dat zit nu hetzelfde als de tuono... :)
stuurt wel 100x beter als een stuur onder de kroonplaat.

full

hier kan je dat stuur zien...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de slechte leverbaarheid van Aprillia onderdelen beamen.
Maar ik zou als ik zou moeten kiezen tussen deze 3 zeker voor de Falco gaan.
Dat ding (wel even de restrictie verwijderen) is echt een BEEST. Het inlaatgeluid is dan werkelijk als een drilhamer.
Ruim inzetbaar, volledig instelbare vering. En zit er 10x zo vet uit als die Sv.
Check het frame! Daarbij heeft ie een heel mooi dashboard.
Tuono lijkt me meer leuk voor der bij...in mijn ogen valt de SV hier in het niets.

Design is het woord hier.
 
Ik kan de slechte leverbaarheid van Aprillia onderdelen beamen.
Maar ik zou als ik zou moeten kiezen tussen deze 3 zeker voor de Falco gaan.
Dat ding (wel even de restrictie verwijderen) is echt een BEEST. Het inlaatgeluid is dan werkelijk als een drilhamer.
Ruim inzetbaar, volledig instelbare vering. En zit er 10x zo vet uit als die Sv.
Check het frame! Daarbij heeft ie een heel mooi dashboard.
Tuono lijkt me meer leuk voor der bij...in mijn ogen valt de SV hier in het niets.

Design is het woord hier.
als je de falco motorisch een beest vind heb je nog niet op de sv gereden...
95nm koppel 7k tpm voor de falco en 102nm 7.2ktpm voor de suus...en di 7nm voel je duidelijk.
 
als je de falco motorisch een beest vind heb je nog niet op de sv gereden...
95nm koppel 7k tpm voor de falco en 102nm 7.2ktpm voor de suus...en di 7nm voel je duidelijk.

Zijn die cijfers hetzelfde voor de falco zonder restrictie? Ok zal niet veel schelen. Toch zoals ik al zei, design is het verschil, zeker als je alle stickers van de Falco verwijderd dan is dat ding echt een meesterwerkje. Het is gewoon een stuk exclusiever allemaal.
 
Maarum wat zijn die restricties dan van de Falco???
ik geloof in de luchtfilter zitten kamers met schotten of verdikkingen en die houden aanzuiglucht tegen. en de eeprom die injectie aanstuurt staat op standje easy zeg maar.

door een andere eeprom te plaatsen en de luchtfilterhuisrestricties weg te halen neemt het vermogen en koppel iets toe. vooral het dipje in het middengebied schijnt er mee weg te gaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan