sl1000 falco, rsv mille tuono of een sv1000s????

ik vind persoonlijk die tuono een van de betere fietsen
heb onlangs op een gereden...
de soes vind ik niet mooi, en ik zou persoonlijk nooit een soes kopen(eigen mening)
vind hem trouwens niet mooi, rond het motorblok en het achterste
van de falco is me niets bekent, maar moest ik jou centjes hebben, zou ik effe wachten en gaan voor de nieuwe rsv mille
ja toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Er zit een plastic plaatje in de luchtinlaat. Als je die weg haalt is het al gelijk feest. Net wat goedkoper als een powercommander ;)
(zit er geloof ik wanwege emissie wetten)

Ach, in een vergelijking als deze maakt die 7nm weinig uit. Je moet naar de gehele bike kijken. Maak op beide een proefrit en laat ff weten wat je vind.
Ik ben benieuwd.

Edit: Nieuwe Mille is denk ik iets duurder.
 
Qua zithouding, die van de Tuono is behoorlijk anders dan die van de SV. De Falco heb ik nooit op gezeten.

De Tuono zit meer rechtop, maar misschien zit je op een SV met zo'n superbike stuur wel precies zo. Ik heb de Falco altijd een erg mooie motor gevonden en zou, als ik puur op het uiterlijk af ging deze kopen. Echter: bij de duurtest van Moto73 schijnt deze bovenaan te staan kwa onkosten. Ik weet niet waarom omdat ik het verhaal niet gelezen heb, maar misschien zou je kunnen proberen deze verslagen te krijgen. Op de Tuono kreeg ik blauwe ballen omdat ik vond dat het zadel te scheef stond waardoor ik constant tegen de tank aan gleed. Ook moest ik dat blok op toeren houden, terwijl de SV zelfs onder de 3000 toeren nog doorliep. Maar zo'n Tuono stuurt wel messcherp. Zoals al gezegd rijd je er zo op weg, terwijl ik op de SV toch echt een paar uur heb moeten rijden voordat ik er wat harder de bochten mee durfde te nemen.
Het blok van de Suzuki vond ik veel lekkerder lopen, alleen stuurde de Tuono daarentegen wel erg goed vergeleken met de SV. Het gekke is wel dat toen ik de SV gereden heb toen hij nog nieuw was, dat het blok toen erg trillingsarm liep, echt super, maar toen ik dezelfde motor vorige week een dag huurde trilde het veel erger, eigenlijk wel wat te veel. Er werd toen gezegd dat het misschien wel kwam doordat er een grote beurt aan zat te komen, maar het lijkt me sterk dat je daarmee die trillingen verhelpt.

Dus EdwinO blijft lekker doorrijden met z'n Thundercat en is erg benieuwd naar de update van de Honda VTR1000 (alstie dit jaar nog komt).
 
natuurlijk is hij ietsje duurder maar wat krijg je er voor terug
een spiksplinter nieuwe fiets , die lekker oogt, u nog exclusief is, en zoals aangekondigt toch wel enorm veel peekaatjes en koppel zal hebben
ik zou het weten, nog beetje meer sparen..... ;)
 
meten is weten.
aprilia_tuono_vc.gif

grafiek van tuono

suzuki_sv1000s_vc.gif

grafiek van de sv1000s

helaas geen grafiek van de falco...wel een test op motormaniacs...trouwens van de tuono en de sv1000s staan daar ook.
http://www.motormaniacs.nl/nld/motortest/tour_bike/aprilia/sl1000/aprilia_sl1000_tr.htm
 
Puur op het uiterlijk zou ik voor de Falco gaan :} .

Cijfers zeggen me niet zoveel en over de stuureigenschappen kan ik ook niet meepraten. Maar een zilveren Falco is in het echt waanzinnig mooi :9~ .
 
Als je zulke uitspraken doet, dan moet je natuurlijk ook het bewijs erbij zetten ;)
Zoek eens in dit forum op "F1 melding" of iets dergelijks. Dat moest zijn FI (Fuel Injection) maar sommigen lazen het als F1. Maar de laatste tijd hoor ik er weinig meer over, vandaar dat ik het in de verleden tijd schreef. :P
 
Daniel-San... ga af op je gevoel.
Als je een test rit heb gamaakt op alle 3 de fietsen en dan een keuze maakt welke het voor jou het best bij je past.

Ik geef persoonlijk geen voorkeur aan een Italiaanse fiets... vind de prijs gewoon te... wel mooi uiterlijk hebben die italiaanse fietsen.
Ik rij zelf nog een Suzuki GS500 en hij gaat maar niet stuk... als mijn lichte rijbewijs vervalt dan ga ik voor een sv650s. (sv1000s kan ik nog niet betalen)
 
He Daniel-San,

Zit zelf ook te denken een Falco aan te schaffen. Ga binnenkort maar eens een stukkie op de fiets sturen. De "oude soes TL1000s" ken ik wel een beetje en stuurt waanzinnig goed en dat blok heeft volgens mij altijd vermogen. Persoonlijk vind ik de SV niet zo mooi qua styling. Op dat punt spreekt de Falco veel meer aan. Op de site van motormaniacs staat ook een test van de Falco, erg leuk om eens te lezen.

Succes bij je keuze.
 
Ik heb zelf een Falco uit 2000, waanzinnig fijne fiets, zelf restrictie verwijderd en kn luchtfilter geplaatst. hij loop dan al een heel stuk vlotter.

Volgende week krijg ik eindelijk mijn carbon race uitlaten + chip, dan is ook de dip bij 5000 toeren verdwenen, en loopt 'ie nog soepeler :) Wat je wel moet laten doen na de inlaatrestritie verwijderd te hebben (lullige ring in het inlaatgat van de airbox, in 5 minuten losgeschroeft), en 't draadje van 't motormanagementsysteem te hebben verwijderd, is de motor door een goede specialist een keer opnieuw laten afstellen dmv. een viergas meting. dat scheelt ook stukken in koppel en vermogen..., daarvoor kan ik je motor2000 aanraden. top zaak...

een mede clublid van me heeft een falco, met race-uitlaten, chip, zonder restrcitie en die had 122pk op het achterwiel en 108nm koppel. ik verzeker je, dat blaast :)

Tuono vindt ik zelf niks, rijdt voor geen meter als je harder dan 100 wilt, dan wapper als een vlag achter je motor aan, totaal geen windbescherming. bescherming van de falco is prima, je moet pas achter het ruitje duiken bij 180+, en dan heb je nauwlijks last van wind.

Aprilia is inderdaad traag met leveren van reserve onderdelen, maar de standaard dingen die stuk gaan zijn gemakkelijk bij de dealer te krijgen. wil je race uitlaten, nieuwe kuipdelen, of andere exotische dingen, dan moet je een maandje of wat geduld hebben, die dingen worden zo ongeveer op bestelling gemaakt.

Het zij zo, maar je hebt er een prachtige bike aan, met hele eigenwijze looks, en een net zo eigenwijs karakter... Ik wil de mijne niet meer kwijt.


Teun
 
Wil een nieuwe fiets kopen, maar wil eff van formummers weten, die ervaring met de Aprillia SL1000 Falco hebben en of eventueel al met de RSV Tuono wat ze van deze motoren vinden??

Als je mocht kiezen welke zou je dan nemen?? sv1000s, sl1000 falco of RSVmille tuono??

En waarom???

Ik heb Napo al gehoord over z'n SV1000S. *D dit is in ierdergeval een kandidaat, voor de koop gezien prijs en performance.

Maar ik ga zowiezo op alle drie rijden, om een definitieve keuze te maken.


Graag jullie menining :]

ik zal het je makkelijk maken.........S4R :X





tenminste als je gaat voor de combinatie motor en rijgedrag. Maar als je een poserfiets zoekt dan moet je een van de andere 3 nemen ;)
 
Ik zit nog te twijfelen tussen de tuono en de SV. Ik vind de tuono echt een mooie stuntbike uitstraling hebben. hoog recht stuur etc. Maar de SV daar in tegen, ziet er weer uit als een bochtenvreter.

Als je geld hebt voor vervangings dempers, zou ik waarschijnlijk toch voor de SV1000 gaan, die is trouwens een stuk mooier dan de 650 vind ik. :9~
 
Ik zit nog te twijfelen tussen de tuono en de SV. Ik vind de tuono echt een mooie stuntbike uitstraling hebben. hoog recht stuur etc. Maar de SV daar in tegen, ziet er weer uit als een bochtenvreter.

Als je geld hebt voor vervangings dempers, zou ik waarschijnlijk toch voor de SV1000 gaan, die is trouwens een stuk mooier dan de 650 vind ik. :9~
door een abm stuur te monteren...zit je precies hetzelfde als de tuono
full
foto van afgelopen zaterdag op lelystad.
 
ik zal het je makkelijk maken.........S4R :X





tenminste als je gaat voor de combinatie motor en rijgedrag. Maar als je een poserfiets zoekt dan moet je een van de andere 3 nemen ;)
Wat klopt er hier niet?
SV, Falco ,Tuono : voor posers
Duc S4R : niet voor posers ? :z
 
Die heb ik ook eens zien staan op motoroccasion.nl, maar dan in het zilver. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet... is het eigenlijk niet de voorloper van de Tuono? Ik denk dat ik eerder zou kiezen voor een 'normale' falco ( :9~ ) met een superbike stuurtje er op.
Maar on-topic, van de voorgestelde drie: de Falco, absoluut. De Tuono vind ik niet mooi om te zien, hoewel het de enige is waar ik op gereden heb van het rijtje (juist, dankzij die prijsvraag uiteraard). De SV1000 vind ik technisch een leuk ding, maar het uiterlijk... Tja ik weet niet, voor de 650 is het prima, maar het is net of ze de 1000 een wat eigenzinniger uiterlijk mee hadden moeten geven.
 
Laatst bewerkt:
als ik die falco dan zo weer zie...vind ik m wel weer een beetje jammer.
GetImageMain.asp
 
en dit is een model 2003 een nieuwe...bij e.o.a. dealer:
GetImageMain.asp


ik vind het jammer dat je die uitlaatbocht zo ziet...
 
bij klein motoren...
de streetfighter uitvoering voor 13.990,- voor dat geld hebbie een tuono met mille blok!
GetImageMain.asp

die schijfremcover is echt :r voor de rest is ie wel mooi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan