Slecht wegdek anno 2021 - Brabant

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.030
2.579
Ik heb gezien dat er al Topics bestonden over dit onderwerp; zijn echter allemaal van 2006 of ouder.

Zelf rijd ik elke dag rond in de omgeving van (onder andere) Oirschot (Een gat ergens tussen Eindhoven en Tilburg).
Wat mij opvalt is dat het wegdek op sommige plaatsen en op de doorgaande wegen (bijv. richting Beers) echt heel erg slecht is.
Kuilen in de middengeleider/strook op de N wegen (welke je kruist met inhalen), Stukken asfalt die weggevallen zijn bij de rotondes en zeer diepe spoorvorming op de rotondes zelf.

Kan me niet voorstellen dat al het bovenstaande veilig is; het is gewoon wachten op ongelukken met motorrijders.

Bij wie moet je nu anno 2021 terecht voor dit soort dingen?, zal vrijdag eens aan de wandel/ het rijden gaan en wat foto's maken van de wegen.
 
Is meestal na een winter met vorst, sneeuw en pekel.
Je kunt ook gewoon bij de betreffende gemeente of Rijkswaterstaat (bij N-weg) een melding maken.
 
moet je bij ons in 020 komen, zeker bij ons in de wijk...
hier is net eea opengegooid voor de glasvezel, daarvoor voor andere bekabeling, twee jaar geleden om een nieuwbouwwijk verderop van warm water te voorzien, nu zijn de riolen weer afgetekend wellicht wordt dit weer aangepast op de nieuwe wijken in de buurt...

ach, als er windgeneratoren staan hebben we en leuke afleiding..
dan hoor je toch niets meer...

🤬😠😡

gelukkig heb ik een enduro dus kom ik overal wel langs..
 
Wegen slecht of zijn de motoren te sportief geveerd met korte veerwegen en maximale demping vanwege het sportieve?
Zal ook meespelen in de belevenis. Met de 2cv nergens last van 😎
 
Bij wie moet je nu anno 2021 terecht voor dit soort dingen?
Bij de wegbeheerder. Alle A of N wegen met één of twee cijfers zijn van het rijk, beheerder is Rijkswaterstaat. Alle A of N wegen met meer dan twee cijfers zijn van de Provincie. Lokale wegen zijn van de gemeente. Dijkwegen zijn vaak van het Waterschap. Dan zijn er ook nog wegen van particulieren of van Defensie, maar dan staat er een bord bij.
 
Wat een geklaag zeg, bij ons is het zo erg dat alle bochten eruit zijn gereden en alle wegen langs een liniaal gelegd kunnen worden.
 
Is meestal na een winter met vorst, sneeuw en pekel.
Je kunt ook gewoon bij de betreffende gemeente of Rijkswaterstaat (bij N-weg) een melding maken.
Ik heb één brief gestuurd naar RWS en de hele A4 wordt gerenoveerd, een mailtje over drukte als ik naar de vuilstort moet en de Victory Boogie Woogie tunnel werd aangelegd. Nu heb ik er een telefoontje over de Ypenburgse Landingslaan aan gewaagd en die wordt volgende week geasfalteerd. Over de A80 bij Hilversum heb ik gezegd "jongens, daar kom ik helemaal nooit" dus die is gecancelled...

Het werkt dus wel. :+
 
Ik heb gezien dat er al Topics bestonden over dit onderwerp; zijn echter allemaal van 2006 of ouder.

Zelf rijd ik elke dag rond in de omgeving van (onder andere) Oirschot (Een gat ergens tussen Eindhoven en Tilburg).
Wat mij opvalt is dat het wegdek op sommige plaatsen en op de doorgaande wegen (bijv. richting Beers) echt heel erg slecht is.
Kuilen in de middengeleider/strook op de N wegen (welke je kruist met inhalen), Stukken asfalt die weggevallen zijn bij de rotondes en zeer diepe spoorvorming op de rotondes zelf.

Kan me niet voorstellen dat al het bovenstaande veilig is; het is gewoon wachten op ongelukken met motorrijders.

Bij wie moet je nu anno 2021 terecht voor dit soort dingen?, zal vrijdag eens aan de wandel/ het rijden gaan en wat foto's maken van de wegen.

Dat merkte ik van de week ook tussen Oirschot en Beers. Ook het leuke stuurweggetje tussen Haghorst en Moergestel begint zoetjes aan achteruit te gaan. Nog geen Belgie taferelen... maar toch
 
Terug
Bovenaan Onderaan