slovenie

Theo Bless

Rookie
11 mei 2014
8
0
Heemskerk
wie o wie hebben route's in Slovenië of wie heeft er mooie tips . We komen 15 augustus aan in Koper. Wie weet nog pensions / B&B in dit land.
We horen graag. gr Theo
 
Loacanda Mario in Draga Trieste Italie is een fijn hotelletje met goeie keuken. Niet Slovenie maar wel daar in de buurt.

Verder kan ik je er niks over vertellen.
 
wij gaan met een groepje in September naar slovenie..

overnachten in Kranskja Gora bij hotel kompas. Half pension voor 6 nachten 200 euro :')

van daaruit gaan we allerlei routes rijden die ik in mapsource beetje in elkaar flans maar de passen die adventuregirl genoemd heeft staan er ook al in :)
 
wij gaan met een groepje in September naar slovenie..

overnachten in Kranskja Gora bij hotel kompas. Half pension voor 6 nachten 200 euro :')

van daaruit gaan we allerlei routes rijden die ik in mapsource beetje in elkaar flans maar de passen die adventuregirl genoemd heeft staan er ook al in :)

Er ligt heel veel onverhard in de buurt en heel veel kleine weggetjes.
Ook al lijken de wegen wat meer doorgaand... toch zijn die weggetjes al klein.
Dat is wel iets waar je rekening mee kan houden.
 
wij gaan met een groepje in September naar slovenie..

overnachten in Kranskja Gora bij hotel kompas. Half pension voor 6 nachten 200 euro :')

van daaruit gaan we allerlei routes rijden die ik in mapsource beetje in elkaar flans maar de passen die adventuregirl genoemd heeft staan er ook al in :)

+1

Wurzpass tussen Villach en KG is een aanrader (was dicht toen ik er over wilde..), en
probeer dan van Kranska Gora naar Bovec te rijden

noordwesten van Slo is waarachijnlijk het leukst, dus je zit goed.
Piran is aanrader, maar wel touristisch.

verder heb ik dit in Mei gereden, aan te raden route:
route_25th_may.jpg


je kan evenuteel ook een dagje Croatia doen: ga via Rijeka (mooi) maar Melnice (google..)

Veel Plezier!
 
Laatst bewerkt:
Slovenië is erg leuk rijden, ik vind het leuker als Oostenrijk. Veel kleine wegen stampvol mooie bochten en minder druk als Oostenrijk. Vooral rond de al eerder genoemde plaatsen is het leuk rijden, mijn tip is om de SP76 net over de grens in Italië ook mee te pakken.
 
ik reed erdoorheen vorig jaar richting Roemenië, mooie land ( lijkt erg op CH en AT ). Goede wegen ( mooi brede bochten, goed asvalt ) goed eten ook !italianen gaan er vaak op vakantie, dat zegt wat :P

ps als je een bakkertje ziet probeer eens een Borek, erg lekker .
 
Wurzpass tussen Villach en KG is een aanrader
Dus echt niet he... heb hem gister met de motor gereden, nou tis omdat je anders een eind omrijdt. Stuk van de pas wat in Oostenrijk ligt is echt bizar slecht asfalt, zodra je Slovenie inrijdt wordt het wel een stuk prettiger :) Ik vind persoonlijk slovenie echt geweldig om te rijden, wel voorzichtig want gevaarlijke en knijpende bochten worden lang niet zo goed aangegeven als dat ze in Duitsland worden. Have fun! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan