Sluiting bobine Harley FXS '82

Kas

MF'er
23 okt 2005
72
0
Na demontage en schoonmaken bobines, heb ik sluiting wanneer ik de plusdraad aansluit op de bobine. Het zijn 2 dubbele bobines. Single fire Dyna ontsteking met 2 bougies per cilinder. Ik heb de weerstand primair en secundair doorgemeten. Die lijken in orde. Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik test op sluiting met mijn multimeter op de plus en min van de bobine, er een signaal is. Hoort dit? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Of zijn de bobines overleden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Kas
 
Nee, geen sluiting. Wel tegelijkertijd bedrading door stuur getrokken. Maar daar kan het niet aan liggen. De plusdraad komt van de dodemansknop. Wanneer je die uitzet is er niets aan de hand. En wanneer ik deze draad van de bobine losschroef, ook geen sluiting meer.
 
Laatst bewerkt:
Na demontage en schoonmaken bobines, heb ik sluiting wanneer ik de plusdraad aansluit op de bobine. Het zijn 2 dubbele bobines. Single fire Dyna ontsteking met 2 bougies per cilinder. Ik heb de weerstand primair en secundair doorgemeten. Die lijken in orde. Wat ik wel vreemd vind is dat wanneer ik test op sluiting met mijn multimeter op de plus en min van de bobine, er een signaal is. Hoort dit? Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Of zijn de bobines overleden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Kas
Dat je een piepsignaaltje te horen krijgt van je multimeter kan kloppen. De primaire weerstand van de bobines is erg laag, een paar Ohm.

Wat voor waarde geeft het display aan als weerstand tussen de twee aansluitingen. Meet verder eens de weerstand tussen de aansluitingen en massa.
 
De weerstand is 4,7 ohm op de aansluitingen en massa. Moet rond de 5 zitten. Lijkt mij oke. De weerstand tussen de bougiekabelaansluitingen is ook volgens het boekje. Bij deze metingen geeft hij geen piepje. Dat gebeurt als ik de plus en de min met de multimeter op stand 'sluiting' zet.
 
Na de vier draden van de ontstekingsmodule naar de 2 bobines te hebben blootgelegd, loopt hij weer :) :) :) . Er zal wel ergens sluiting in hebben gezeten. Zo met blote oog niet te zien. Krimpkousje eroverheen en gaan met die shovel!
Bedankt voor de hulp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan