Smelly good - Cagiva ala verde SST 359

Inmiddels juiste as en spacer gevonden, nieuwe banden eronder (MITAS)
Maar ze mag door naar iemand die er verder mee wil.

Bij serieuze interesse graag PB.



20220416_173806_copy_1036x807.thumb.jpg.f1f843cc131367e66f659324618ba16d.jpg


20220827_124739.thumb.jpg.c9bd89f0718d5bf8eae6f6a179436db0.jpg



20220827_124503.thumb.jpg.4db33edbcaa6ed5f4dac596c2bb7c885.jpg



20220827_124418.thumb.jpg.a952a0c0dbd9cb266356e585adbf405d.jpg



20220827_124337.thumb.jpg.4440ccc4fb846269e406515f564907ef.jpg
 
Jammer dat je ma al het werk wat er in hebt gestoken er mee stopt voor die klaar is .
Nee geen interesse voor het kopen ervan mijn werkplaatsje is al vol genoeg en tweetact heb ik voor het laatst gereden in de jaren 70 van de vorige eeuw
 
Is nog niet verkocht hè :)

Maar ik ben wel serieus geïnteresseerd.
Ben al een tijdje op zoek naar iets klassieks, simpels, ééncilinder, met kickstarter en geen hele grote drama's in het verschiet.
Deze zou in dat plaatje kunnen passen.
 
Na 2 maanden on backlog zei de leverancier in Dld doodleuk dat ie de uitlaat pakking niet ging leveren.
Was vorige week bij Bram Motoren en heb in een aantal laatjes lopen neuzen...

Wel ff iets Dremelen, maar nu past ie perfect
20220828_122421_copy_2156x2880.jpg

Meteen maar ff schoongemaakt.


Vd week maar eens met die rooie kat afspreken. 8-)
 
Vraag me af waarom die 2 steuntjes op het frame zitten links en rechts naast de uitlaat,
bevestiging voor een onderspoiler of carterplaat?
PS:weet het al,is bevestiging voor valbeugels,
1661758742599.png
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag begonnen met verkennen en troubleshooten.

Een kleine lekkage aan de benzineslang had ik zo verholpen.

Vervolgens begonnen met troubleshooten van de excessieve rookproductie.
Met hulp van Dutchy vastgesteld dat de juiste benzine in de benzinetank zit en de juiste 2T olie in de 'mengtank'.

Ook de afstelling van de oliepomp gecontroleerd en die is goed. Dat wil zeggen: de merktekens voor het afstellen van minimale en maximale toevoer staan goed. De werking van de oliepomp zelf verder (nog) niey gecontroleerd.

Ook het stationairmengsel van de carburateur wat beter afgesteld.

Er is dus iets anders niet in orde.
Morgen maar eens verder kijken.
 
Motoren uit die tijd staan nog afgesteld op de olie uit die tijd,moderne 2 takt olie kan
aardig wat schraler afgesteld worden,dat heb ik toen ook met m,n GT750 gedaan,
die zette de hele straat blauw achter me,de koude start was zo erg dat de buren naar binnen vluchtte
als ze in de tuin zaten.🤧:Y
Maaaar ook kan er een krukaskeerring lek zijn,dan kan er bakolie aangezogen worden en krijg je ook extra rook,
alleen is die rook niet wit maar meer wit/zwart en stinkt ook anders dan 2takt olie,het is ook te merken aan het
oliepeil in de bak dat zakt,ook is de bougie dan olieachtig zwart en stinkt naar bakolie.
Overigens moet je wel pas naar het roken kijken als de motor goed warm is en na een flinke rit met hogere snelheid,
want koud roken 2 takten allemaal meer dan bij een goed schoongebrande warme motor,
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Waarschijnlijk vandaag verder kijken.

Deze motor rook niet, hij legt een rookgordijn. Het is echt heel erg.

De oliepomp kan niet armer afgesteld worden.

Mijn andere tweetakt, mijn Beta Rev3 270 trialmotor, rookt totaal niet. Die krijgt zelfgemaakte 1.5% mengsmering, hij heeft geen oliepomp.

Heel moeilijk kan het niet zijn, gewoon een kwestie van goed onderzoeken en elimineren. Ik vind het wel een interessant probleem.
 
Kan zijn dat het carter nog vol staat met olie, ga er eens een eind mee rijden, dan raak je dat waarschijnlijk wel kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan