lionofjudah
MF veteraan
Vandaag besloten te gaan rijden, omdat het nauwelijks sneeuwde. Dan op de snelweg ging het iets meer sneeuwen. Temperateur was rond 3~4 graden. Het vroor niet de gehele ochtend. Na 10 km gereden te hebben sneeuwde het opeens wat harder. Er was bij een bekende bocht weer file. En auto's reden en stopten. tussen de auto's door raakte ik de grond aan met mijn motorlaars, maar ondanks er een papje natte sneeuw lag in het midden, was het niet glad. Na 10 km en Ik was er bijna en dacht, laat ik dan dat laatste stukje ook gewoon doorrijden maar het ging opeens heel hard sneeuwen. De linker rijstrook had langzamerhand een laagje natte sneeuw. En de rechter werd ook voller en voller. En niet lang daarna sleed ik onderuit. Mijn richtingaanwijzer kapot. opgehaald en weggebracht. Gelukkig wordt een motor / auto bij ongeluk schade
gratis weggebracht van de weg naar een opstal plek, en vanuit een opstal plek naar een locatie die je kiest. moest wel de alarmcentrale bellen. Mijn verzekering tussenpersoon wist niet de juiste protocol, en vertelde mij in eerste instantie verkeerde info: ik mag niet gratis van opstal naar een bepaalde plek gratis laten vervoeren.
Bij wet is het zo geregeld dat bij ongeluk en schade de voertuig gratis vervoerd wordt. Al heeft mijn tussenpersoon daarop wel weer een max: iets van 1000 euro.
mijn motor wordt een dezer dagen voorzien van nieuwe richting aanwijzers. Mag niet rijden. Door goede motorkleding, Japanse 4 seizoenen, ben ik zonder enig schaafwond eraf gekomen. Was een 2de hands koopje. --- Japanse buiging--- voor Japanse kwaliteit. HAI! So desu!
Wat ik geleerd heb: wat sneeuw is ok als de temperatuur aardig in de plus is, maar teveel natte sneeuw is funest. Deze keer was ik toch wel verrast door opeens een sneeuwstorm mee te maken. moest bijna continue mijn vizier afvegen. volgende keer toch maar meteen bij een benzinetank even rustig wachten, misschien een frikandel uit de muur trekken, en een kop thee erbij.
Offtopic: ik heb nu "veel" ervaring met glijden van motorfiets. Ben langzamerhand een gevorderde in. Als iemand ook wilt glijden, kan ik wat tips geven.
gratis weggebracht van de weg naar een opstal plek, en vanuit een opstal plek naar een locatie die je kiest. moest wel de alarmcentrale bellen. Mijn verzekering tussenpersoon wist niet de juiste protocol, en vertelde mij in eerste instantie verkeerde info: ik mag niet gratis van opstal naar een bepaalde plek gratis laten vervoeren.
Bij wet is het zo geregeld dat bij ongeluk en schade de voertuig gratis vervoerd wordt. Al heeft mijn tussenpersoon daarop wel weer een max: iets van 1000 euro.
mijn motor wordt een dezer dagen voorzien van nieuwe richting aanwijzers. Mag niet rijden. Door goede motorkleding, Japanse 4 seizoenen, ben ik zonder enig schaafwond eraf gekomen. Was een 2de hands koopje. --- Japanse buiging--- voor Japanse kwaliteit. HAI! So desu!
Wat ik geleerd heb: wat sneeuw is ok als de temperatuur aardig in de plus is, maar teveel natte sneeuw is funest. Deze keer was ik toch wel verrast door opeens een sneeuwstorm mee te maken. moest bijna continue mijn vizier afvegen. volgende keer toch maar meteen bij een benzinetank even rustig wachten, misschien een frikandel uit de muur trekken, en een kop thee erbij.
Offtopic: ik heb nu "veel" ervaring met glijden van motorfiets. Ben langzamerhand een gevorderde in. Als iemand ook wilt glijden, kan ik wat tips geven.
Laatst bewerkt: