Snelheidsboete ontvangen uit Oostenrijk

Wat een bangmakerij zeg. De meeste zijn zeker van hetzelfde slag dat netjes een bestuurdersverklaring voorziet van krabbel + dna, omdat ze denken dat je later voor de rechter dan een flinke 'foei' krijgt omdat ze zo eerlijk waren. Goeiemorgen, of je even wil bukken zodat ze je niet 1 maar 2x kunnen naaien.
 
Als je de brief terugstuurt naar Oostenrijk omdat je geen Duits verstaat, denk er om dat je het begeleidende briefje dan wel in het Nederlands, en niet in het Duits opstelt. Dus gewoon "lieve vrienden, hier snap ik geen reet van" en niet "Liebe Freunde, hier bekomme ich keinen Arsch".

:)
 
Laatst bewerkt:
Waar gaat dit heen...

"Wie hard wil rijden mag op de blaren zitten."
"Niet janken maar betalen."
"Als je mans genoeg bent om te hard te rijden moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties te aanvaarden."
 
Je kan beter een brief terug sturen met :

SORRY, ik zal het niet meer doen.

Wie weet kunnen ze er wel om lachen.

Maar waarom zou je er zoveel energie in steken?
Dokken moet je toch.
 
Waar gaat dit heen...

"Wie hard wil rijden mag op de blaren zitten."
"Niet janken maar betalen."
"Als je mans genoeg bent om te hard te rijden moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties te aanvaarden."

nop... sommigen nemen niet de moeite de op en de directe vraag van de TS goed te lezen.

oa het gedeelte 'en ik wil in de toekomst ook nog terug naar oostenrijk'.

z'n vraag was; wat kan er gebeuren? wat er zou kunnen gebeuren in oostenrijk specifiek, heeft ie antwoord op gekregen.

of ik akkoord ben met laseren/flitsen en torenhoge boetes, is een HEEL ander verhaal. ik heb door de (pakweg 20) jaren heen een collectie waarmee je een klein gezin een half jaar van de 'opbrengst' kan onderhouden, dus ik moet m'n mening erover niet eens uitleggen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
of ik akkoord ben met laseren/flitsen en torenhoge boetes, is een HEEL ander verhaal. ik heb door de (pakweg 20) jaren heen een collectie waarmee je een klein gezin een half jaar van de 'opbrengst' kan onderhouden, dus ik moet m'n mening erover niet eens uitleggen denk ik.

Toch zijn wij je wel dankbaar ... anders was er in de tussentijd wel een andere belasting verhoogd :+
 
Voorkomen is beter dan genezen.

Er zijn nog steeds manieren om relaxed te kunnen motorrijden...... :]

Maar daar willen mensen vaak pas in investeren als ooit echt de pineut zijn geweest.

In het Fireblade topic zijn er 2 die 2x in hun vakantie deze week de Sjors zijn geweest in Oostenrijk. En meteen moesten aftikken.

De helft van de aanschaf zou al betaald zijn van effectief anti meetmeuk spul.
Maar nu hebben ze alleen maar een vette kater.

Kosten gaan voor de baat :]
 
Voorkomen is beter dan genezen.

Er zijn nog steeds manieren om relaxed te kunnen motorrijden...... :]

Maar daar willen mensen vaak pas in investeren als ooit echt de pineut zijn geweest.

In het Fireblade topic zijn er 2 die 2x in hun vakantie deze week de Sjors zijn geweest in Oostenrijk. En meteen moesten aftikken.

De helft van de aanschaf zou al betaald zijn van effectief anti meetmeuk spul.
Maar nu hebben ze alleen maar een vette kater.

Kosten gaan voor de baat :]

blijft natuurlijk nog dat het meest effectieve spul vaak illegaal is, en je nog 'ns de sjaak bent als je er mee gesnapt wordt.... weet ik ook al alles van.. :')
 
Ze hebben de mond vol van een EU (zie APK actie), maar toch worden verkeersovertredingen voor Muldervergrijpen hier wel ontzettend zwaar bestraft. Gewoon buiten alle proportie. Na de extreme verhogingen eerder nu weer een inflatoecorrectie.

Leuk 130 op de snelweg, maar erbuiten waart het 60 virus waardoor boetes ook niet van de lucht zijn.

Goed, ik zou Siegfried een Nederlands briefje sturen met de vertaling. Niet uitgaande van vormfouten zou ik daarna betalen.
 
3 dagen cel is 'gratis'? ik zou dat doen ze, lijkt me een ervaring, gratis eten en eens 't gevang vanbinnen zien. overigens wel spijtig dat het toch nog eindje rijden is. zou komisch zijn, evne op en neer met de moto nr t gevang, de bike op de parking 3 dagen binnen en terug
 
Ze hebben de mond vol van een EU (zie APK actie), maar toch worden verkeersovertredingen voor Muldervergrijpen hier wel ontzettend zwaar bestraft. Gewoon buiten alle proportie. Na de extreme verhogingen eerder nu weer een inflatoecorrectie.
Tja, boetes zijn nu eenmaal een nationale zaak. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Of ben je er voor dat de EU voortaan de boetebedragen gaat vaststellen?
 
Nix betalen en de brieven weggooien en weg blijven gooien. Houdt vanzelf een keer op.
 
Halllo heren (en dames),

na een vakantie te motor in oa Oostenrijk paar weken geleden post gekregen uit het land. Helaas geen ansichtkaart, maar een snelheidsboete. 36 te hard; of ik even 170 euro wil overmaken (of 3 dagen cel '( ).

Ik wil het liefst proberen om er onder uit te komen en ben daarom ook op zoek naar jullie tips. De brief zelf komt direct uit Oostenrijk en is niet via het CJIB gestuurd zoals ik dat hier vaker lees. Tevens kan ik geen uiterste betaaldatum vinden.

Wat ik als eerste wil doen is een (handgeschreven?) brief terug sturen met de boodschap dat ik geen Oostenrijks (;)) spreek. Mocht ik hierna een keurige brief in het Nederlands terugkrijgen weet ik nog niet wat mijn volgende stap is. Anyone?

Oh ja, ik ben van plan om ooit in de toekomst nog in Oostenrijk op vakantie te gaan ;)

Bij voorbaat dank!

Sjoerd

Hey Sjoerd,

Ik ben zelf vorige week van de weg gehaald in Oostenrijk. ( Snelweg, wegwerkzaamheden, max 80 en ik reed 111) Dacht daar gaat mijn vakantie budget maar ik kreeg maar een boete van 35 euro. Contant te voldoen :s dat is nogal een verschil met jou boete. Ben ik gematst of wordt jij genaaid? ;-)...
 
Voor 170 euro ben ik te lui om een correspondentie te beginnen.
Overmaken die pieken en elke nacht lekker slapen...
 
Voorkomen is beter dan genezen.

Er zijn nog steeds manieren om relaxed te kunnen motorrijden...... :]

Maar daar willen mensen vaak pas in investeren als ooit echt de pineut zijn geweest.

In het Fireblade topic zijn er 2 die 2x in hun vakantie deze week de Sjors zijn geweest in Oostenrijk. En meteen moesten aftikken.

De helft van de aanschaf zou al betaald zijn van effectief anti meetmeuk spul.
Maar nu hebben ze alleen maar een vette kater.

Kosten gaan voor de baat :]


Een van die twee was ik dus. Alleen de tweede boete was met electronische tegenmaatregelen misschien te voorkomen geweest. De eerste keer zagen ze ons blijkbaar erg vlot voorbij komen en hebben zonder dat wij het in de gaten hadden de achtervolging ingezet. Alleen doordat verkeer ons ophield hebben ze ons aan kunnen houden zeiden ze. (zat ineens een met zijn koplampen flitsende politie auto acher me). Ze hadden geen meting kunnen doen. Tweede keer waren we gelaserd terwijl we erg rustig aan het rijden waren. Was ook erg verbaast dat we aangehouden werden. Leek doorgaande weg en we reden 68 terwijl er blijkbaar ergens een bordje 50 had gestaan.

Beide boetes waren 25 euro de man dus als ik bij jou voor 100 euro die anti meetmeuk kan ophalen dan graag. ;)

Eerste boete van 25 euro was geen kater maar opluchting omdat 110 door 60 gebied wel vlot was en we verwachte aan de hoogste boom opgeknoopt te zullen worden. Gelukkig geen meeting toen.

Tweede was wel een kater omdat we bewust rustig aan het rijden waren, je weet wel rechtop met twee vingers aan het gas en een hand op je dijbeen.

6eac07dc658f2ac0681cd262a45c4140


full
 
Laatst bewerkt:
Uitstel van executie.
Je kunt terug schrijven dat je geen Duits spreekt, maar daar hebben ze in Oostenrijk poep aan.
Je krijgt nog een paar brieven uit Oostenrijk met wat verhogingen en dan een tijdje niets.
Tegen de tijd dat jij het hele voorval vergeten bent komt justitie Nederland de boete +verhogingen +rente +administratiekosten namens justitie Oostenrijk innen.
Flauwekul. Je hebt het RECHT om in je eigen taal te corresponderen. Een simpel handgeschreven briefje met "sorry, ik versta geen Duits, dit is het correspondentienummer" is voldoende. Dikke kans uiteraard dat je daarna in het NL's alsnog mag dokken, maar indien je reageert mogen ze niet verhogen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan