Dat 'voet niet aan de grond zetten' is ook erg twijfelachtig: 1) als het mislukt val je 2)bij rotondes (en kruisingen) laat je met je voet aan de grond zien dat je voorrang verleent. Zelf wordt ik altijd een beetje nerveus van wielrenners die een sur place doen in zo'n situatie, dat gaat soms gewoon mis.Doe niet zo flauw joh, gewoon een lesje boeken bij instructeur Snorremans. Die weet alles, door een proces van influentie.
Er is meestal meer mis met de rijstijl dan de motor.Ik had ook een SLR650, een van de gemakkelijks beheersbare motoren ter wereld. Misschien was er wat mis met de jouwe.
Plus dat zo'n defect typisch tijdens je vakantie zal optreden.Complete koppeling set zit al gauw op 150 euro aan materiaal en dan nog 3 uurtjes werk a 65euro ex btw. Pakking erbij en gelijk maar verse olie en filter en je bent zo 500 euro verder.
Dure tip over de koppeling laten slippen
Vooral in het terrein rijden gebruik ik het met mijn grote twin veel om tot acceptabele snelheden weg te trimmen.
Kom je met 200+ kg (waar deze XT660 ook onder valt dacht ik) over een zandweg gestoven op aardige snelheid en je draait het gas in ene dicht als het te mul wordt heb je in 1x al het gewicht naar voren en wil het heel graag om.
Dan knijp ik de koppeling wel vaak volledig in, maar kom ik op dat erg mulle stuk dan ga ik vaak met een slippende koppeling omdat hij dan wat subtieler is dan gewoon aan het gas draaien.
De kwaliteit van koppelingsplaten is in de 21e eeuw (die al 21 jaar bezig is) aardig beter dan toen sommigen van hier in de jaren 80/90 hun rijbewijs haalden, die koppelingen kunnen gewoon veel meer hebben nu. Vandaar dat het met rijles al meer dan 10 jaar zo gegeven wordt dat je stapvoets op een stoplicht af rijdt, eventueel met slippende koppeling.
Ontopic: Het hoort er een beetje bij, maar je hebt ook een all/off-road motor. Die zijn niet perse gemaakt om in de stad subtiel te zijn. Waar jij nu last van hebt kan zomaar eens de perfect spontane gasreactie zijn die je in het terrein nodig hebt.
Een All/off-roader van dit kaliber moet je eigenlijk rijden voor het all/off-road deel, niet omdat je hem er wel leuk uit vindt zien
Ik zie lessers soms dingen doen die ik zelf niet durf.Waarmee de stelling dat je je na het slagen voor je rijexamen vooral moet concentreren op het afleren van alle foute poppenkast weer bewaarheid wordt
De eerste dealer die er 3 uur over doet om een setje koppelingsplaten te vervangen op een XT moet zich de ogen uit de kop schamenComplete koppeling set zit al gauw op 150 euro aan materiaal en dan nog 3 uurtjes werk a 65euro ex btw. Pakking erbij en gelijk maar verse olie en filter en je bent zo 500 euro verder.
Dure tip over de koppeling laten slippen
Dat je je naam eer aan doetEn daarmee bedoel je?
ik vrees het ook maar de dealer kon er niks aan doen, dus terug gegevenIk had ook een SLR650, een van de gemakkelijks beheersbare motoren ter wereld. Misschien was er wat mis met de jouwe.
In het zand met slippende koppeling?
Gas op die lollie. Zeker bij zo'n slome voorspelbare lobbes van een viertakt.
Dat is wel iets om eens te checken inderdaad, die transmissiedempers zijn wel een bekend slijtagepuntje bij de XT's, zeker omdat er met een XTX ook niet altijd even subtiel gereden wordt. Hoewel zoiets niet direct hele heftige klachten zal opleveren, maar het kan natuurlijk ook een combinatie van factoren zijn.Ik weet niet wat de km stand is,maar het kan ook zijn dat de kettingwielhouderrubbers te veel
speling hebben of de dempingsveren in je koppelingshuis niet goed meer zijn.