SP370 ombouw naar cafe(achtig)

Dat Eikmanplein neem ik ook nog wel eens 'sportief', ik zal er op letten. Wel heel erg balen dat soort valpartijen, maar (hoe clichématig dan ook), beter de motor die er wat beschadigd af komt dan de rijder.

Ik woon overigens ook vlak bij waar je me gezien hebt.
 
Ik had het gezien, ik wilde alleen even goed uitzoeken wat ik precies nodig heb voort ik allemaal dubbele verzendkosten ga betalen :)

Heb je (of iemand anders) heel toevallig een dradenschema van een dr500 of enig idee of ik de kabelboom voor de SP kan gebruiken? Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de SP geen echte cdi?!? (electra is echt niet mijn ding)

Edit: maar als je daaraan doet zou ik iig heel graag die remhendel met kabel/sensor en die kickstarter willen reserveren!
De DR500s heeft in ieder geval een CDI.........wel alles op 6V ;)
 
Apart, ik kan hier geen cdi op vinden:

scannen0001r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, wat druk geweest de laatste tijd, tentamenweek, gisteren en vandaag eindelijk weer aan de Suzuki kunnen werken. Naar de Kwik Fit geweest en daar wat oude uitlaatpijpen uit de afvalbak mogen plukken en de kont maar aangevallen. Daar was ik namelijk niet teverden mee, ik vond hem te makkelijk/te simpel.

img7041x.jpg


Ik hoef denk ik niet uit te leggen waar de uitlaat uit gaat komen...

Wat verder, let niet op de kleur:

img3126j.jpg



Ik vind het al wat beter.
 
Hierbij de beloofde foto's van t wiel. T is een Yamaha wiel, ik denk van een XT oid. Helaas ontbreken dus de remankerplaat en kettingdrager.
De velg is een Takasago (als ik t goed lees) 18x1.85"
 
En weer ietsje verder:

img3242o.jpg


Op de planning staan nu:
- voorvork inkorten
- uitlaat afmaken
- beginnen aan bellypan


heeft iemand toevallig nog een setje veren liggen(achter) van +/- 40cm lang? (dit is een setje van een SS50, zit er alleen op voor het bepalen van de hoogte en het verplaatsen van de motor).

Verder: Iemand die toevallig ongeveer weet hoe een rectifier/gelijkrichter voor een SP370 (6v, contactpunten, geen cdi) eruit ziet zodat ik op de beursen en markplaats e.d. kan zoeken naar zo'n ding?
 
En weer ietsje verder:

[afbeelding]

Op de planning staan nu:
- voorvork inkorten
- uitlaat afmaken
- beginnen aan bellypan


heeft iemand toevallig nog een setje veren liggen(achter) van +/- 40cm lang? (dit is een setje van een SS50, zit er alleen op voor het bepalen van de hoogte en het verplaatsen van de motor).

Verder: Iemand die toevallig ongeveer weet hoe een rectifier/gelijkrichter voor een SP370 (6v, contactpunten, geen cdi) eruit ziet zodat ik op de beursen en markplaats e.d. kan zoeken naar zo'n ding?
Kan mis zijn maar dacht dat je deze bedoeld.

full
 
Hmm, zou kunnen, maar die komt van jouw motor af, of niet? Ik weet niet of de aanwezigheid van een cdi uitmaakt voor de regelaar.
 
Wat ik in zo'n geval doe is even bij CMS kijken of de onderdeelnummers hetzelfde zijn, dan zijn het ook diezelfde onderdelen ;) Deze komt van een DR350 dacht ik.
 
weer wat stapjes verder:

img3859h.jpg



Ik ben nu vooral op zoek naar een setje achterveren. Hoe langer hoe beter en het liefst niet te slap. Heeft iemand nog wta liggen?

@ Motorfreak: ik kreeg van iemand een linkje naar CSML en daar bleek ene nieuwe rectifier niet veel (12,-) te kosten. Dus die ga ik nieuw bestellen.
 
Merci.

Stuurtje is nu af, op de koppelingskabel na.

IMG_3871.JPG


Ik was even vergeten dat er ook een voorremsensor op moet :X . Vandaag eens een automaterialenzaak ondersteboven gezet en iets gevonden dat ik wel kan gebruiken: de deursensor van een auto. Ook een gelijkrichter besteld (zou maar 12,- moeten zijn).
 
wat voor bizar mooie koplamp is dit eigenlijk?

heb twee fotoos van je geplaats op buble visor :)


Dat ben jij? Rete goeie blog! Ik had hem niet voor niets bij mijn links gezet :).

Anyway. Lampje jaren geleden op ebay.de gezien en ik kon het gewoon niet laten liggen. Dus (veel t) veel geboden en gekocht en nooit een fiets gevonden wara hij bij paste. Tot deze.

p1221591.jpg
 
Super coole lampjes. Is die onderste een rallylamp voor een auto?
Ik heb zelf een ouwe Hella gescoord voor mijn monkeyprojectje:
11gk76p.jpg


(Ik heb RSS feed van allebei jullie blogjes :) )
 
Die groene is zeker cool. Die Hella lamp zit nog plastik voor ;)

En deze hier zit op ons Viragoproject:

dsc00935.jpg



Schijnt van een tractor te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan