Speciale status voor de techneuten?

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.949
4.196
De Betuwe
In navolging van Beleid in Techniek hebben we nog een idee. Een idee waar we al heel lang mee spelen...een speciale status voor de meer technisch onderlegde bezoekers.

Het idee is om de banner te gebruiken die de crew ook heeft maar dan zo:
tech.png



Ik gooi er een poll tegenaan, vul die in! Hoe meer stemmen hoe beter.

Het gaat echter nog lastig worden als er "Ja" uit gaat komen want wie krijgt dan die status? Zelf heeft de crew wel wat ideeën maar we horen het ook graag van jullie.

We hopen dat hiermee topicstarters in /TECH wat makkelijker het zelf een conclusie kunnen trekken als ook techneuten reageren.


Disclaimer: De crew beslist rond 1 april wie die status krijgt als het merendeel "Ja" kiest. De crew heeft hierin ook het laatste woord.
 
Het gaat niet om de benaming.
Het gaat niet om speciaal te zijn.
Het gaat er om dat in het techniek deel gewoon met verstand van zaken een diagnose wordt gesteld.
Met juiste vragen en antwoorden.
Daarna volgt een tip over hoe het aan te pakken.
Dit werkt op vele fora prima. Dat gaat dus hier ook werken. Linksom of rechtsom.


Juistem!

Voor mezelf sprekend; als ik niet heel erg zeker van mijn diagnose ben, of al veel vaker met een relevant bijltje gehakt heb, dan hou ik in Techniek gewoon mijn mond. Omdat ik liever geen mensen die er misschien nog minder verstand van hebben dan ik op het verkeerde been zet. Maar niet in de laatste plaats omdat ik zie hoe mensen elkaar hier regelmatig behandelen, en daar wil ik niks mee te maken hebben.

Techniek is in potentie echt wel een schitterend en krachtig gedeelte van het M-F. En met de inzet van de juiste middelen kan het naar een hoger niveau worden getild.

Ik denk dat als er een Techniek2 naast het gewone Techniek gedeelte in het leven wordt geroepen (waar je post dus pas naartoe wordt verplaatst als het daar ‘recht op heeft’) en dat dat gedeelte dan aan strengere normen mag gaan voldoen, dat dat werk voor de mods gaat schelen in plaats van werk gaat opleveren. En dat de kwaliteit van dat gedeelte daardoor ook een stuk hoger kan komen te liggen.

Ook wat de tip van @RoyalClub betreft (na een vastgestelde tijd automatisch TS mailen met de vraag om terugkoppeling te geven) denk ik dat dit best veel meerwaarde kan hebben. Levert éénmalig werk op en ontlast de mods daarna.

Maar eigenlijk wilde ik helemaal niet vanuit mijn positie mee gaan roeptoeteren … kut. Sorry. :$ *D
 
Dat mogen we hopen ;) Er zijn genoeg TSers die nooit meer wat van zich laten horen,laat staan dat
ze de moeite nemen om aan te geven wat het beste antwoord was.
Wanneer je vanuit het systeem automatisch om terugkoppeling vraagt aan TS, en die blijft vervolgens uit, dan mag je op een represaille rekenen; niet meer posten in Techniek bijvoorbeeld, totdat er een normaal antwoord wordt gegeven. Wanneer je meer biedt als M-F, dan mag je ook best meer verwachten.
 
euh, euh denk daar nog eens over na alsjeblieft
Heb ik al gedaan voordat ik het zei, duh, ik denk dat je het verkeerd begrijpt.

Ik bedoel dat wanneer je als forum méér functionaliteit gaat aanbieden door een apart gedeelte met een hoger niveau, en bijbehorend eisenpakket, in het leven te roepen, dat je dan van de gebruiker ook meer terug mag verwachten.

Of begrijp ik jou verkeerd? Zou ook niet voor het eerst zijn. ;) :t
 
Heb ik al gedaan voordat ik het zei, duh, ik denk dat je het verkeerd begrijpt.

Ik bedoel dat wanneer je als forum méér functionaliteit gaat aanbieden door een apart gedeelte met een hoger niveau, en bijbehorend eisenpakket, in het leven te roepen, dat je dan van de gebruiker ook meer terug mag verwachten.

Of begrijp ik jou verkeerd? Zou ook niet voor het eerst zijn. ;) :t
M-F is niets zonder gebruikers. Wat biedt M-F? op 1 gebruikers. Dus op basis van gebruikers (misschien deel) ga je eisen stellen. Deze gebruiker vind dat er in ieder geval op basis van zijn inbreng niets geëist mag worden. Ook al is die inbreng 0.0001265%
 
Mooi onderwerp en in mijn ogen niet haalbaar. Wie beslist?
Als voorbeeld:
Als @mario-welder een lasje legt en 1 leg er 1 dan kunnen ze er ongeveer het zelfde uit zien. Als ik zijn las leg dan is het per ongeluk en als Mario de mijne legt is ie z’n baan kwijt. En het zit allebei echt wel vast. De factor is enkel anders
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet er dan ook een aparte topic Techniek komen waarin de echte techneuten kunnen discussiëren over allerhande technische zaken en waarin dus de nitwits niet de mogelijk hebben om te kunnen reageren. Ben benieuwd hoelang dat goed gaat👍
 
ls je ziet hoe er met techniek omgegaan wordt in dit topic vind ik wel dat we heeeeel erg sneu bezig zijn...

Dit is onder andere een reden dat ik me helemaal niet meer in techniek laat zien...



FUBAR
 
Ik heb mijn stem van "ja doen" naar "Nee, liever niet" omdat die staus een soort bevestiging van een godheid schijnt te worden en de grootste hufters in mijn ogen geen staus van godheid verdienen, moge degene die deze schoen....
 
M-F is niets zonder gebruikers. Wat biedt M-F? op 1 gebruikers. Dus op basis van gebruikers (misschien deel) ga je eisen stellen. Deze gebruiker vind dat er in ieder geval op basis van zijn inbreng niets geëist mag worden. Ook al is die inbreng 0.0001265%
OK, we zijn het dus gewoon heel erg oneens. Ik voel me ergens te gast en dan mag er van mij verwacht worden dat ik me aan de regels houd.

En ik weet zeker dat die regels bij jou in je toko ook gelden, en terecht overigens, maar je zegt nu letterlijk dat jij je boven de regels van het M-F verheven voelt.

Het is nog wel steeds zo dat de eigenaar van het M-F bepaalt, en niemand anders, alhoewel de besluiteloosheid in de praktijk vaak anders doet vermoeden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan