Spee heeft politiebewaking

Dat van die kampers was volgens mij een actie die niet geheel geweldloos verliep, wat dus maar een voorbeeld geeft van hoe het niet moet. Een actie hou je om de publieke opinie naar je hand te zetten niet om hem tegen je te krijgen.

Grijs kenteken is jarenlang misbruikt door mensen die het niet mochten gebruiken, was namelijk vanaf het begin bedoelt voor de middenstand en niet voor elke jan jurk die goedkoop zijn meubels wou vervoeren o.id. Mensen denken dat wanneer iets niet gecontroleerd wordt dat het dan ineens mag en wanneer ze dan wordt verteld dat het niet meer mag denken ze er recht op te hebben. Ze hebben er van kunnen profiteren en dat is nu gewoon afgelopen, zuur maar helaas.

Er zijn ook voorbeelden te geven van acties die wel resultaat hebben gehad. Verschillende acties van de MAG (denk aan de motorvriendelijke geleiderail) bijvoorbeeld

Tot nu toe heb ik alleen nog nooit een actie gezien die het verkeersbeleid aan de kaak stelt. Alleen de TTC maar die zorgden er zelf vrij snel voor dat ze door de relevante personen niet serieus werden genomen.

Zeggen dat iets toch niet helpt is te makkelijk.

Off topic...dank u? voor de aanspreektitel jurk....als de regering gewild had dat de partikulier geen grijs reed hadden ze meteen er wat aan moeten doen..ik ben blij dat ik 6 jaar gelden mijn Dodge Ramvan kocht en niet nu want als je nu net voor dat die regerings scam bekend werd een nieuwe gekocht hebt, legaal gekocht!, dan zit je nu of met een hele hoge wegenbelasting en een auto waar je nog steeds met z'n tweeen in kan rijden...dubbele cabines zijn eigenlijk gewone auto's denk ik trouwens en zou gewoon wegenbelasting voor betaald moeten worden...of je hebt een auto die op slag een fikse waardevermindering heeft! Nee lekker...regering bedankt! Had dan een uitsterfbeleid gehanteerd...maar nee dat levert te weinig op :r ....off topic...
Spee...stuur maar naar de aivd! Goh..dat rijmt...moi dan kan ik het dalijk ook bij mijn suprises...
 
ttc waren bikkels..in mijn ogen...waren eerlijk..hadden gelijk...en wat is gebeurd...spee en zijn vriendjes hebben een politiek spel gespeeld en zo lang gezocht totdat ttc bezweek....gewoon zonder geweld...iemand het nekje omdraaien.

spee is gewoon een boef"je" met geld, middelen, en politieke kracht waardoor hij met zijn "macht" je heel makkelijk klem kan zetten....

Even voor de duidelijkheid, ik probeer hier niet Spee's beleid of dat van het kabinet te verdedigen. Ik vind ook dat de prioriteiten verkeerd liggen. Wat ik wel zeg is dat er een hoop geklaagd wordt maar weinig ondernomen.

De TTC werd door een hoop mensen beschouwd als de spreekbuis voor hard rijdend nederland. Alleen wilde niemand die een verschil uit kon maken er iets mee te maken hebben, simpelweg vanwege de manier waarop ze zich profileerden.

Een politiek spel is nooit nodig geweest omdat ze het niet politiek speelden. Ze hebben op een gegeven moment Spee en de zijnen zoveel stokken gegeven waarmee ze vervolgens zelf geslagen werden dat ze niet anders konden dan opgeven. Hebben ze IMHO volledig aan zichzelf te danken. Ze hebben de confrontatie gezocht en verloren.

en wat betreft die goeie acties van de mag, die 2km veilige vangrail die er is in nederland brengt TOTAAL GEEN zoden aan de dijk...
als dat nou echt impact zou hebben zou half nederland al bezaaid moeten zijn...met veilige vangrail...

v&w denkt...het kost bakken met geld en die paar motorrijders die zich kapotrijden t zal v&w een zorg zijn...zonder dat ze dat zeggen...(ze maken een afweging...wat levert het op? en wat kost...het levert een paar mensen levens op ...ut kost miljoenen om nederland veilig te maken...)kortom ...het gebeurt niet/of nauwelijks...

toch?

Ik denk dat je de MAG en zijn inspanningen hier ontzettend te kort doet. Je kunt niet verwachten dat mensen als een blad aan de boom omdraaien na een aantal acties en plotseling volledig je "zaak"gaan steunen. Niemand zal ook ontkennen dat er nog een hoop werk is te doen. Maar met het plaatsen van de 2 km geleiderail is wel een eerste stap gezet en zonder de grote inspanning van de MAG was dit uberhaupt niet gebeurt (BTW, ben jij al lid ;) ).

Kijk eens naar de dingen die de MAG al heeft klaargespeeld, zij hadden ook kunnen zeggen "het helpt toch niet".

Dat V&W de kille afweging maakt is niet meer dan begrijpelijk, voor hun zijn het gewoon cijfers en getallen, niets meer en niets minder.
Het is aan ons (als motorijders) om hun het gezicht achter de statistieken te laten zien.
 
Off topic...dank u? voor de aanspreektitel jurk....

Graag gedaan.

Jan Lul had ook gekund maar vond ik iets te.... ;)

als de regering gewild had dat de partikulier geen grijs reed hadden ze meteen er wat aan moeten doen..ik ben blij dat ik 6 jaar gelden mijn Dodge Ramvan kocht en niet nu want als je nu net voor dat die regerings scam bekend werd een nieuwe gekocht hebt, legaal gekocht!, dan zit je nu of met een hele hoge wegenbelasting en een auto waar je nog steeds met z'n tweeen in kan rijden...dubbele cabines zijn eigenlijk gewone auto's denk ik trouwens en zou gewoon wegenbelasting voor betaald moeten worden...of je hebt een auto die op slag een fikse waardevermindering heeft! Nee lekker...regering bedankt! Had dan een uitsterfbeleid gehanteerd...maar nee dat levert te weinig op :r ....off topic...

Dit is dan weer die vreemde spagaatstelling.

De regering moet de dingen maar regelen, maar als ze dat doen is het niet goed.

Precies hetzelfde zie je nu gebeuren met wonen in duitsland.

Mensen gaan daar wonen, kopen een goedkope duitse auto, sturen hun kinderen naar een nederlandse school (die daar geen geld voor krijgt want de kinderen staan niet in Nederland ingeschreven), trekken de hypotheekrente af in Nederland (ja dat kan) en krijgen van de duitse regering voor ieder kind (tot het achtste jaar ) een soort van kindertoeslag omdat ze een koophuis hebben.

Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen (ja ik kom uit het oosten :P ) dat dit een keer fout gaat en wedden dat er dan hele volkstammem naar de regering gaan wijzen. Want zij hadden het moeten regelen en zij hadden dit... en hadden dat... enz. enz.

Is IMHO een kwestie van je eigen verantwoordelijkheid.

Wanneer je er dan toch gebruik van maakt en daardoor kom je in de problemen, moet je bij jezelf zijn, niet bij een ander
 
Tja...als er mazen zijn zijn ze er...jij bent wel een erg heilig boontje? , had je ook anders kunnen noemen, doe jij precies alles zoals het moet? Dan wordt je waarschijnlijk later O-) verklaard...maar als ze eerst zoveel jaar iets hebben laten gebeuren moet je niet opeens om je heen gaan slaan als er geld nodig is of stemmen Denk niet dat ze hier veel stemmen mee winnen maar goed) gewonnen moeten worden...of de aandacht van iets anders afgeleid moet worden 8-) !
Zullen we nu weer gaan schelden op Spee?
 
Tja...als er mazen zijn zijn ze er...jij bent wel een erg heilig boontje? , had je ook anders kunnen noemen, doe jij precies alles zoals het moet? Dan wordt je waarschijnlijk later O-) verklaard...maar als ze eerst zoveel jaar iets hebben laten gebeuren moet je niet opeens om je heen gaan slaan als er geld nodig is of stemmen Denk niet dat ze hier veel stemmen mee winnen maar goed) gewonnen moeten worden...of de aandacht van iets anders afgeleid moet worden 8-) !
Zullen we nu weer gaan schelden op Spee?


Ben absoluut geen heilige, ben ook maar een mens ;)

Kijk wel altijd eerst naar mijn eigen rol en invloed op dingen.

Wijzen is makkelijk, zolang het maar niet naar jezelf is ;)
 
Ben absoluut geen heilige, ben ook maar een mens ;)

Kijk wel altijd eerst naar mijn eigen rol en invloed op dingen.

Wijzen is makkelijk, zolang het maar niet naar jezelf is ;)


Zolang jij maar denk dat je invloed hebt is het goed ;) ...ik ben die illusie zo langzamer hand aan het verliezen...en toch blijf ik *D
En wijzen? Ach...ik ben ook maar een mens...
 
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik meer medelijden heb met een winkelier, particulier, etc. Gewone mensen zogezegd, die met geweld of vernieling oid geconfronteerd worden dan met één of andere politicus die zoiezo alleen maar bezig is met graaien, zakken vullen, proberen zichzelf zoveel mogelijk op TV te krijgen en in het algemeen alleen maar met zijn eigen agenda bezig is.

Ik zie nog steeds het verschil niet... :?

Of het nou een enorme eikel is, of een fantastische vent. Het maakt geen moer uit, de dadendrang van die man is nog geen reden geweld te gebruiken tegen hem... |(

Ik mag hem en zijn beleid ook niet, baal van de boetes die ik krijg, al ben ik zelf de veroorzaker van die boetes, tenslotte ken ik de regels. Maar nergens in mijn kop komt het idee op om geweld te gaan gebruiken... :X

Stel dat ik net zo simplistisch zou denken als jij (naar mijn mening) hierboven doet, dan had jij (en- of andere crewleden) nu een ietwat andere inrichting thuis, dan nu het geval is. Simpelweg omdat ik het niet eens ben, met bepaalde regels, stellingen en zaken tijdens mijn gedwongen afwezigheid... ;)



Ps, ik wil die zaken helemaal niet ter discussie brengen hier, het gaat enkel om het vergelijk. Jij bent het niet eens met Spee en kennelijk mag je dan met brandbommen gooien, of geweld gebruiken. Als iedereen dat doet bij de dingen waar we het niet mee eens zijn, dan hebben we hier binnenkort een heerlijke burgeroorlog, waarbij het recht van de sterkste zeker geldt... :(
 
Ik zie nog steeds het verschil niet... :?

Of het nou een enorme eikel is, of een fantastische vent. Het maakt geen moer uit, de dadendrang van die man is nog geen reden geweld te gebruiken tegen hem... |(

Ik mag hem en zijn beleid ook niet, baal van de boetes die ik krijg, al ben ik zelf de veroorzaker van die boetes, tenslotte ken ik de regels. Maar nergens in mijn kop komt het idee op om geweld te gaan gebruiken... :X

Stel dat ik net zo simplistisch zou denken als jij (naar mijn mening) hierboven doet, dan had jij (en- of andere crewleden) nu een ietwat andere inrichting thuis, dan nu het geval is. Simpelweg omdat ik het niet eens ben, met bepaalde regels, stellingen en zaken tijdens mijn gedwongen afwezigheid... ;)



Ps, ik wil die zaken helemaal niet ter discussie brengen hier, het gaat enkel om het vergelijk. Jij bent het niet eens met Spee en kennelijk mag je dan met brandbommen gooien, of geweld gebruiken. Als iedereen dat doet bij de dingen waar we het niet mee eens zijn, dan hebben we hier binnenkort een heerlijke burgeroorlog, waarbij het recht van de sterkste zeker geldt... :(

Als je gelijk hebt krijg je het ook van mij...bij deze dus!
 
Ps, ik wil die zaken helemaal niet ter discussie brengen hier, het gaat enkel om het vergelijk. Jij bent het niet eens met Spee en kennelijk mag je dan met brandbommen gooien, of geweld gebruiken. Als iedereen dat doet bij de dingen waar we het niet mee eens zijn, dan hebben we hier binnenkort een heerlijke burgeroorlog, waarbij het recht van de sterkste zeker geldt... :(
Je trekt delen van mijn posts volledig uit hun verband... Lekker simpel om zo je gelijk proberen te halen. :Z Magoed, dat je dat op een dergelijke manier probeert was inmiddels al wel bekend. :z

Een paar posts terug heb ik al gezegd dat ik het helemaal niet goedkeur. Maar dat ik alleen constateer dat dit te verwachten is omdat ie zich niet populair maakt bij heel veel mensen en het klimaat hier zodanig is dat dat steeds vaker tot geweld leidt.

DAARNAAST zeg ik dat het ernstiger vind als gewone mensen willekeurig slachtoffer worden van zoiets. Al was het maar omdat het tegenwoordig bij een figuur als Spee min of meer ter verwachten valt dat zoiets een keer gebeurt.
 
Je trekt delen van mijn posts volledig uit hun verband... Lekker simpel om zo je gelijk proberen te halen. :Z Magoed, dat je dat op een dergelijke manier probeert was inmiddels al wel bekend. :z

Een paar posts terug heb ik al gezegd dat ik het helemaal niet goedkeur. Maar dat ik alleen constateer dat dit te verwachten is omdat ie zich niet populair maakt bij heel veel mensen en het klimaat hier zodanig is dat dat steeds vaker tot geweld leidt.

DAARNAAST zeg ik dat het ernstiger vind als gewone mensen willekeurig slachtoffer worden van zoiets. Al was het maar omdat het tegenwoordig bij een figuur als Spee min of meer ter verwachten valt dat zoiets een keer gebeurt.

Aaaahhhh, tuurlijk er is een verschil tussen Spee en gewone mensen... Mmmm... :?

En tuurlijk, ik trek alles uit z'n verband, u heeft gelijk hoor... :z ...
U keurt het af, maar vind de gedachte wel begrijpelijk... :X

Ik vind de gedachte dat u het begrijpelijk vindt, al verwerpelijk. Je kan in een dergelijke situatie geen begrip opbrengen voor geweld. Geweld onstaat omdat mensen het vermogen niet hebben om te relativeren, het vermogen niet hebben om dingen te bepraten en al helemaal geen vermogen hebben om dingen te accepteren.

Jij mag dus wel met je vinger naar mij wijzen en zeggen dat ik de dingen uit zijn verband haal en altijd zo probeer mijn gelijk te halen, maar owee als ik iets terug zeg! Da's fout hoor... :z ...

Dat wij het niet eens zijn met de verkeersregels is dagelijks te zien, maar ga dan niet zeiken dat mensen daar wat aan willen doen. Wil je andere regels, ga dan de politiek in, demonstreer, haal handtekeningen op, whatever...maar gebruik geen geweld!


Ps, tussen niet goedkeuren en begrip ervoor hebben, zit een wereld van verschil. Begrip hebben is het (gedeeltelijk) accepteren en dus eigenlijk toch goedkeuren. Noem dat maar uit z'n verband gerukt... :Z
 
Je trekt delen van mijn posts volledig uit hun verband... Lekker simpel om zo je gelijk proberen te halen. :Z Magoed, dat je dat op een dergelijke manier probeert was inmiddels al wel bekend. :z

Een paar posts terug heb ik al gezegd dat ik het helemaal niet goedkeur. Maar dat ik alleen constateer dat dit te verwachten is omdat ie zich niet populair maakt bij heel veel mensen en het klimaat hier zodanig is dat dat steeds vaker tot geweld leidt.

DAARNAAST zeg ik dat het ernstiger vind als gewone mensen willekeurig slachtoffer worden van zoiets. Al was het maar omdat het tegenwoordig bij een figuur als Spee min of meer ter verwachten valt dat zoiets een keer gebeurt.

Tja Orph...als ik zo vrij mag zijn...daar gaan we nu naar toe: valt te verwachten dat zoiets ooit gebeurd...
En da's fout! Ik heb al verschillende keren iets van een mening geventileerd maar het lijkt wel of we hier grenzen verleggen met gewelddadigheden die we gewoon gaan vinden...dan zou ik ook een brandbom bij het ministerie van verkeer binnen moeten gaan gooien ivm met mijn grijze kenteken? Of je legt je er bij neer...of je zoekt andere wegen 8-) ...eh..ik dwaal af ( zoals gewoonlijk)...komt erop neer dat we iets niet gewoon moeten gaan vinden en zeggen ach..het is spee maar...wie is er dalijk aan de beurt en dan is het wel...shit...en staan ze weer op de Dam op allerlei potten herie te maken...
Maar ik blijf *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan