Speed Triple 955i '02 - stotteren bij laag toerental

PingMe

Rookie
25 mrt 2009
20
0
Hi,

Mijn motorfiets heeft een probleem bij lage toerentallen. De motor houdt in tot ongeveer 3500 - 4000 toeren. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is.
De volgende zaken hebben we al gecontroleerd/vervangen:
- dynamo gecontroleerd
- spanningsregelaar vervangen
- bougies vervangen
- benzinefilter vervangen
- ont-/beluchtingsslang gecontroleerd
- bobines doorgemeten

Vandaag hebben we met behulp van TuneECU de TPS sensor gereset, alhoewel deze geen "groene status" terug gaf na de reset (ook niet na 20 minute idle laten draaien zonder aan de gashendel te komen). De motor heeft een SAGEM ECU.

Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren of heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Dank alvast!
 
Beste, Slakky

Ik heb net weer gereden, maar het probleem van het stotteren is er nog steeds bij het weg rijden, wanneer ik dan meer gas geeft spurt de motor weg, dit is nooit geweest.
Heb de motor begin Januari buiten gestald, daarna na 3 maanden weer gestart dit ging goed, maar direct na het wegrijden het stotter probleem.
Ik las dat het probleem verholpen zou zijn door de bobines te vernieuwen en stappenmotor slangen en een boutje aan te draaien, welk boutje zou dit dan zijn.
Ik heb in het najaar nog wel enkele boutjes vernieuwd, ook die van het cool systeem.
 
Beste, Slakky

Ik heb net weer gereden, maar het probleem van het stotteren is er nog steeds bij het weg rijden, wanneer ik dan meer gas geeft spurt de motor weg, dit is nooit geweest.
Heb de motor begin Januari buiten gestald, daarna na 3 maanden weer gestart dit ging goed, maar direct na het wegrijden het stotter probleem.
Ik las dat het probleem verholpen zou zijn door de bobines te vernieuwen en stappenmotor slangen en een boutje aan te draaien, welk boutje zou dit dan zijn.
Ik heb in het najaar nog wel enkele boutjes vernieuwd, ook die van het cool systeem.
Dag Joop. Na de bobine deze was ook echt stuk was het grootste probleem dat de slangen vanaf de stappenmotor poreus waren en deze slamgenklemmen zaten ook niet goed vast. Dit zou ik eerst controleren. Ook benzine filter vervangen kan zeker helpen.
 
Dag Joop. Na de bobine deze was ook echt stuk was het grootste probleem dat de slangen vanaf de stappenmotor poreus waren en deze slamgenklemmen zaten ook niet goed vast. Dit zou ik eerst controleren. Ook benzine filter vervangen kan zeker helpen.
Bedankt Slakky

Ik zal dit zeker allemaal uitvoeren, ik laat je weten wat het resultaat is, alvast hartelijk dank voor de tips!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan