Speedweek 2012

Zwiebertje

MF'er
28 okt 2002
83
1
Asten
Dit jaar ben ik van de partij bij de Speedweek in Almeria.
Ik heb er gruwelijk veel zin in, maar vraag me af wat nou WEL verstandig is om mee te nemen en wat nou net NIET.
Dus vooral dingen waar je normaal niet aan denkt maar die daar verrekte handig blijken te zijn.

Ik hoor het graag :)
 
Dit jaar ben ik van de partij bij de Speedweek in Almeria.
Ik heb er gruwelijk veel zin in, maar vraag me af wat nou WEL verstandig is om mee te nemen en wat nou net NIET.
Dus vooral dingen waar je normaal niet aan denkt maar die daar verrekte handig blijken te zijn.

Ik hoor het graag :)


zonnebril 8-)
 
Neem banden mee, VEEL banden :P

Slijten als een malle daar en je wil ze daar niet ter plekke kopen... :X

Verder zo min mogelijk zooi meenemen, scheelt een hoop gesleep. Houd er rekening mee dat je zaterdagmiddag de hele boel weer moet inpakken omdat het circuit zondag waarschijnlijk weer verhuurd is.

Regenbanden hoeven ook niet mee, er wordt toch niet gereden als het nat is. En gewoon niet crashen, want het "grind" lijkt wel bouwpuin en is erg scherp.
 
Laatst bewerkt:
De perfecte vakantie precies :-) Nemen daar ook echte amateurs aan deel of is dit meer voor de ONK rijders onder ons?
 
Hé Frans, bedankt voor het advies, maar welke banden adviseer jij voor daar. Rijd nu Pirelli's SC2.
Neem banden mee, VEEL banden :P

Slijten als een malle daar en je wil ze daar niet ter plekke kopen... :X

Verder zo min mogelijk zooi meenemen, scheelt een hoop gesleep. Houd er rekening mee dat je zaterdagmiddag de hele boel weer moet inpakken omdat het circuit zondag waarschijnlijk weer verhuurd is.

Regenbanden hoeven ook niet mee, er wordt toch niet gereden als het nat is. En gewoon niet crashen, want het "grind" lijkt wel bouwpuin en is erg scherp.
 
Hé Frans, bedankt voor het advies, maar welke banden adviseer jij voor daar. Rijd nu Pirelli's SC2.

SC2's zijn prima, temperaturen waren vorig jaar niet heel hoog.

Als het erg heet wordt zou je ook SC1's kunnen rijden, maar dat zal wel loslopen...
 
tijd klok voor de banden warmers.
zonne bril maar ook een muts.
zwembroek.
Gr Ling

Dit jaar ben ik van de partij bij de Speedweek in Almeria.
Ik heb er gruwelijk veel zin in, maar vraag me af wat nou WEL verstandig is om mee te nemen en wat nou net NIET.
Dus vooral dingen waar je normaal niet aan denkt maar die daar verrekte handig blijken te zijn.

Ik hoor het graag :)
 
Extra set wielen als je geen sessie wilt missen
Banden (reken, afhankelijk van je tempo, op 1 set per dag)
Tijdklok voor je bandenwarmers
Gereedschap om wielen te wisselen en remblokken

En een tip; bestel aan de bar minimaal 3 bier, krijg je er een gratis en dan
Geef je die aan Tjalling ;)
 
Banden zijn dus belangrijk. Hoeveel sets kun je nog in zo'n krat stoppen? Volgens De Buuk zou je er toch 4 extra sets mee moeten nemen?
 
Een set of 2 à 3 op het krat en de andere sets evt. in een kuubskrat voor de losse spullen.

Of aan Piet vragen of hij wat banden naast je krat wil schuiven bij het inladen in de vrachtwagen. Passen er nog wel een aantal tussen krat en wand namelijk. Set extra velgen is ook een goeie tip trouwens, scheelt wat stress tussendoor.

Merk trouwens al je spullen en banden!
 
Bedacht ik me ook net...

Wat ze ook zeggen...neem daar een een huurauto!

Tenzij je graag bijna 2 uur per dag in een touringcar zit. Van hotel naar circuit is bijna een uur rijden met de bus. Had er echt spijt van dat ik geen auto had gehuurd...
 
Ik had er opzich niet zo`n moeite mee in de bus.
Beetje slap ouwehoeren en filmpie kijken,dan ben je er ook zo. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan