Sponsering hoe pak je dit aan?

snelle-meid

MF veteraan
7 mrt 2009
2.361
0
IJzendoorn
Beste mederacers,

Momenteel is de winter weer in aantocht en dus hoog tijd om orde op zaken te stellen voor het nieuwe race seizoen. Nu is het voor de meesten van ons natuurlijk het punt om de financiële zaken weer rond te krijgen.

Nu is mijn vraag: hoe pakken jullie de sponsoring aan?
Tips, trucs, hoe te benaderen, wie benaderen, sponsormap, wat te bieden, enz!
 
Een dosis geluk een durf. Jij hebt zowiezo een voordeel omdat je vrouw bent. zijn maar weing racende vrouwen dus het is dan interesanter voor de sponsor.
 
Sponsering (op ons niveau) is gunnen.
Niemand zal je sponsoren omdat hij denkt met die reclame geld te verdienen.
Men sponsort omdat het een sympathiek idee lijkt.

Doe er je voordeel mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Doe ook je toekomstige sponsoren persoonlijk benaderen, contact via mail of telefoon zal niets opleveren ..

Zorg dat je een plan in je hooft hebt, weet waarvoor je naar de sponsor toe gaat, en maak het niet te zakelijk *D
 
Zorg dat je ook iets kunt bieden. Ik werd eens gevraagd om een raceteam te sponsoren met een goedkope uitlaat. Toen ik vroeg wat er tegenover stond, werd het stil.

"Nou, gewoon, sponsoring."

Maar ik krijg er toch wel wat voor terug?

"Waar dacht u dan aan?"

Betrokkene vroeg dus niet om sponsoring maar om een gift.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het op dit moment voor iedereen moeilijk is om sponsors te vinden.
En maakt dus niet uit man of vrouw. Magoed...ik mag niet klagen :)
Het meeste is zo op mijn pad gekomen en ik heb dus nog nooit hiervoor bij een wildvreemd bedrijf aangeklopt.
Momenteel heb ik wel een paar bedrijven op het oog en zelfs wat uitnodigingen...nu nog een goed verhaal. (Aan enthousiasme ontbreekt het iig niet!) Ook wil ik niet met lege handen aankomen en ik dacht er zelf aan een soort sponsormapje te maken. Daarin mijn doelen, ervaring, motor, mogelijkheden betr sponsoring en wat ervoor terug, enz.
 
Sponsoren op ons nivo is inderdaad gunnen. Toch kun je best veel voor elkaar krijgen.

Denk eens na over wat de toegevoegde waarde voor je sponsor zou kunnen zijn. Denk daarbij aan artikelen in het lokale weekkrantje (zelf schrijven, foto erbij, heel vaak zitten dit soort krantjes om artikelen verlegen en plaatsten ze alles integraal), het rondsturen van een nieuwsbrief, klanten van het bedrijf ontvangen in een pitbox op racedag en ga zo maar door.

Zet een goed sponsorplan op papier. Bereid je voor voordat je in gesprek gaat, leef je in in wat voor jouw potentiële sponsor belangrijk is.
Laat je sponsoren in goederen ipv geld. Het lokale tankstation voor benzine, een lokale bandenboer om gratis je banden op de velgen te leggen en ga zo maar door.
 
Die kalender is wel n tof plan maar ik denk dan aan 12 snelle meiden? Waar haal ik de rest vandaan want zoveel snelle dames zijn er niet in Nederland. En zeker niet in competitie verband!?
 
Ik wil wel twaalf foto's van je maken hoor. O-)

Maar even serieus, vaak werkt een netwerk alias kruiwagen goed om een directeur - eigenaar over te halen om wat te sponsoren. Stel inderdaad een plan op en regel ook een evenement op een racedag en/of teampresentatie met een hapje en drankje.
Nodig in ieder geval alle potentiële sponsoren uit ter kennismaking.
En probeer er achter te komen wat zij belangrijk vinden om te belichten, is het persoonlijk interesse in racesport, of zou het een bijdrage aan het bedrijfs imago kunnen zijn.
Wellicht ook iets in combinatie met een reclame slogan, doorlinken van website, etc.

Overigens pas een helm gewonnen bij de KNMV en met de directeur van Nolan Nederland gesproken. Die wil vast ook wel sponsoren als ik hem zo hoorde. :Y
 
Ik denk dat het op dit moment voor iedereen moeilijk is om sponsors te vinden.
En maakt dus niet uit man of vrouw. Magoed...ik mag niet klagen :)
Het meeste is zo op mijn pad gekomen en ik heb dus nog nooit hiervoor bij een wildvreemd bedrijf aangeklopt.
Momenteel heb ik wel een paar bedrijven op het oog en zelfs wat uitnodigingen...nu nog een goed verhaal. (Aan enthousiasme ontbreekt het iig niet!) Ook wil ik niet met lege handen aankomen en ik dacht er zelf aan een soort sponsormapje te maken. Daarin mijn doelen, ervaring, motor, mogelijkheden betr sponsoring en wat ervoor terug, enz.

Ons viel het afgelopen winter ook aardig tegen.
Paar keer met een map op stap gegaan, in de map zat vooral 1 document, met uitleg, wie we zijn, wat we doen en wat we voor hen konden betekenen.
Bijna overal kregen we te horen dat ze het zelf ook moeilijk hadden, geen geld, bijna failliet etc etc etc, als je dan over zo'n industrieterrein heen rijdt zie je eigenlijk wel hoe hetmet de economie gesteld is, overal gesloten panden, onrkuid 3 mtr hoog voor de deur.

Wij moeten er ook weer eens achteraan maar...blijft lastig
 
Die kalender is wel n tof plan maar ik denk dan aan 12 snelle meiden? Waar haal ik de rest vandaan want zoveel snelle dames zijn er niet in Nederland. En zeker niet in competitie verband!?

Hoeven écht niet allemaal coureurs te zijn hoor!
Als het er een beetje lekker uit ziet is het al gauw goed.Dat verschil zie je toch niet Als
Ze geen motorpak (of wat voor kleding Dan ook) aan hebben ...
Of was dat niet de bedoeling? O-) :) :j
 
Die kalender is wel n tof plan maar ik denk dan aan 12 snelle meiden? Waar haal ik de rest vandaan want zoveel snelle dames zijn er niet in Nederland. En zeker niet in competitie verband!?


je kan ook een wat eenvoudige kalender doen en dan 1 hele mooie foto van jou ,met daaronder de kalender ;)
 
je kan ook een wat eenvoudige kalender doen en dan 1 hele mooie foto van jou ,met daaronder de kalender ;)

Of een weekkalender met 52 foto`s :Y ;)

Het is dat ik zelf al rondjes probeer te rijden,maar anders had ik misschien wel wat willen sponsoren.
Aan je enthousiasme ligt het zeker niet. :)
Denk dat als jij hier en daar naar binnen loopt,zoals het lokale pompstation,bandenhandel zoals tr@x al zei,met wat leuke info en enthousiasme dat ze wel wat willen sponsoren.
Laat ze ook je inhaalracefilmpje zien,kunnen ze meteen zien dat je aardig stukje kan sturen ;)
 
Of een weekkalender met 52 foto`s :Y ;)

Het is dat ik zelf al rondjes probeer te rijden,maar anders had ik misschien wel wat willen sponsoren.
Aan je enthousiasme ligt het zeker niet. :)
Denk dat als jij hier en daar naar binnen loopt,zoals het lokale pompstation,bandenhandel zoals tr@x al zei,met wat leuke info en enthousiasme dat ze wel wat willen sponsoren.
Laat ze ook je inhaalracefilmpje zien,kunnen ze meteen zien dat je aardig stukje kan sturen ;)


:^ :Y :}

wij sponseren mekaar al beetje indirect ;)
 
Je hebt een prima USP..... Je bent een vrouw in een door mannen gedomineerde sport! Nut dat gegeven uit! Is er niet een stoer vrouwen merk/bedrijf dat jou wil omarmen als sponsor?
 
Laatst bewerkt:
Sponsering is idd een kwestie van gunnen, maar een goed verhaal kan uiteraard wel helpen!
Voor mijzelf geld dat ik niet vraag om sponsoring maar de mensen het meestal zelf aanbieden of het bespreekbaar maken. Hiervoor plak ik een sticker op motor en nodig ze uit voor een dag op het circuit incl eten/drinken/bbq e.d.

Heb afgelopen jaar financieel in kaart gebracht, en zoek toch ook wel een paar sponsoren voor volgend jaar.... :+
 
Sponsering is idd een kwestie van gunnen, maar een goed verhaal kan uiteraard wel helpen!
Voor mijzelf geld dat ik niet vraag om sponsoring maar de mensen het meestal zelf aanbieden of het bespreekbaar maken. Hiervoor plak ik een sticker op motor en nodig ze uit voor een dag op het circuit incl eten/drinken/bbq e.d.

Heb afgelopen jaar financieel in kaart gebracht, en zoek toch ook wel een paar sponsoren voor volgend jaar.... :+

Fout nummer 1,nooit je uitgaves optellen van een seizoen,daar schrik je van :X
;)
 
Jolanda, het is veel lastiger dan je misschien denkt. Wil je allemaal kleine bedragen of juist een paar grote? Het mooiste is om bedrijven te benaderen die iets met techniek te maken hebben of waarvan de eigenaar ook motorliefhebber is. Misschien is er een motorclub waar je woont en waar mensen lid zijn die ook een eigen zaak hebben of ergens directeur zijn. Je kunt er ook voor kiezen door met een mooi fotoboek, het benodigde budget, je raceklasse en andere info van jezelf en van de motor gewoon de bedrijven op een industriepark bij langs gaan. Vergeet echter niet dat je bijna altijd een negatief antwoord gaat krijgen. Daar moet je tegen kunnen en dan toch maar weer naar de volgende te gaan.
En je moet op een of andere manier iets te bieden hebben. Hun info op je website, de naam op de kuip, op een trailer, e.d.
Ik wens je heel veel geluk bij het vinden van je sponsoren.
Gr. Roel
 
Laatst bewerkt:
Met name zijn het bij mij bekende en een enkele onbekende, zoals de spuiter. Gemaild met mijn verhaaltje etc en gevraagd of hij open stond voor sponsoring. Blijft gunnen, want meer dan reclame op de motor, website en in de verslagen is niet te doen. Ja een bbq op een circuitdag, maar ookdat kost weer geld. Club van50 oid wil ook wel helpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan