Sponsering hoe pak je dit aan?

Die kalender is wel n tof plan maar ik denk dan aan 12 snelle meiden? Waar haal ik de rest vandaan want zoveel snelle dames zijn er niet in Nederland. En zeker niet in competitie verband!?
In de ZAC rijden ook wel een paar dames mee !
En nog ff een tip van jip: nooit mailen of bellen naar een potentiele sponsor, dat komt heel afstandelijk over. sponsoring is inderdaad vaak een kwestie van gunnen en dat bereik je beter dmv persoonlijk contact
 
Sponsoring is alleen een kwestie van gunnen van mensen en bedrijven binnen je netwerk.
Op ons nivo levert het de sponsor never nooit niet geld op!
Zelfs niet als je Ned kampioen bent of denkt te worden.

Ik ben zelf actief geweest in de Rally-sport en ook Ned Kampioen geweest in een van de A-groep klasses
Er ging dus een hoop geld ,tijd materiaal, en goodwill van mensen in om.
Alleen door dienst en wederdienst lukte het om 5 seisoenen te rallyrijden


Dus nogmaals niet met mappen gaan lopen leuren langs deuren!

Gebruik je netwerk voor je sponsoring en leg je oor te luisteren bij mensen die de sponsoring voor elkaar hebben zoals jij het ook zou willen.

Patrick
 
Zomaar hardop gedacht:

Waarom Team Green niet officieel maken? Gezamenlijke website, onder een gezicht naar buiten treden? Vervolgens iedereen zijn netwerk van vrienden en bekenden gebruiken om spullen/sponsorgeld/diensten beschikbaar te laten stellen. Op deze wijze wordt het rendement/bereik voor de sponsor ook vergroot: groter bereik, bedrijfsnaam op 3 motoren ipv 1 etc. etc.

Zoek een Kawa dealer die jullie kan/wil helpen... Daarnaast heb jij misschien al iemand die je kuipen spuit en wil diegene wellicht ook de kuipen van je teammaten spuiten... Zo hebben je teammaten wellicht ook wat sponsoring waar het team van kan profiteren. Het is makkelijker om een sponsor "iets extra's te laten doen" dan een compleet nieuwe sponsor te vinden...

Daarnaast is de tip van Zoeperman ook erg sterk: ga op zoek naar dat ene merk dat jij perfect kan vertegenwoordigen. Gericht schieten ipv met hagel heeft meer effect!
Succes!
 
Sponsoring in combinatie met een goed doel combineren in je plan.je ziet het in de topsport ook en daardoor word de gunningsfactor hoger.
Gewoon een ideetje
Gr.
 
Meerdere ideeën wordt al aan gewerkt... Bedankt voor de tips t/m nu!

Teamopzet wordt aan gewerkt. Alleen team green wordt wat lastig ivm eventueel lager pitje of niet rijden v Arnold. Echter zit ik inmiddels al in een soort team met Wim Theunissen (superbike ONK) dus komt goed ;)

Goede doel is ook al langsgekomen en dat is top natuurlijk maar komt ook veel bij kijken. Aangezien ik het monteurswerk ook al zelf doe kan ik er echt niets meer bij hebben. Dan rijd ik ook nog een belabberd?!

Het damesmerk of bedrijf ben ik nog naar op jacht. Vrouwelijke ondernemers, vrouwelijke carrière tijgers, of vrouw gerichte ondernemingen...
Iemand nog ideeën? Ik heb er een paar op het oog maar je weet nooit waar iemand mee komt...
 
Zowiezo eens kijken om een stichting op te zetten. Dit scheelt je ook al 21%.

Verder is het makkelijker om bedrijven te enthousiasmeren als je een stichting hiervoor opricht. Professioneel en je laat gewoon een factuur sturen door de stichting zelf. Zo kom je al snel aan een mooi bedrag.

Verder de tips van de mensen hier boven ter harte nemen. Ik word bijvoorbeeld gesponsord door de lokale tankexploitant. Brandstof is gratis het hele seizoen. Verder een hoop lokale ondernemers. Deze kunnen sponsoren vanaf 250 euro tot maximaal 2000

Afhankelijk van hoeveel naamsbekendheid ze willen het bedrag hoger maken. Zo heb ik al snel 70% van een seizoen supercup gedekt.

Daarnaast je enthousiasme en het onderscheidend vermogen aanstippen. Ondernemers willen altijd onderscheidend zijn. Door het sponsoren van een locale motorcoureur ipv een seizoensaboo bij de lokale voetbalclub ( dat doet iedereen namelijk al ).

Zorg dat ze de verslagen van je races in een nieuwsbrief ontvangen, vermelding op je motor, pak, aanhanger, website etc dmv logo. En zo doe je al best veel terug voor ze. Een advertentie in een lokaal blaadje is ook al gauw 1000,- Daarnaast is sponsoring allemaal aftrekbaar voor ondernemers. Hoeven ze ook weer minder belasting te betalen.
 
@ Soulraver,

Kun je wat meer uitleg geven rondom de voor- en nadelen van een stichting? Voor zover ik weet mag een stichting geen btw verrekenen. Dit kan ik overigens zo snel niet terug vinden op de site van de belastingdienst. Daarnaast moet een stichting volgens mij een bestuur ed. hebben, kun je daar ook een toelichting op geven?
 
@ Soulraver,

Kun je wat meer uitleg geven rondom de voor- en nadelen van een stichting? Voor zover ik weet mag een stichting geen btw verrekenen. Dit kan ik overigens zo snel niet terug vinden op de site van de belastingdienst. Daarnaast moet een stichting volgens mij een bestuur ed. hebben, kun je daar ook een toelichting op geven?


wat ik heb begrepen van onze fiscaal juridisch adviseur is dat je dit slim moet aanpakken. ;-)

De stichting is er 1 ten bevordering van lokale sportteams. Er zit bijvoorbeeld ook nog een mountainbike team bij aangesloten. De stichting dient minimaal 2 leden te hebben. een voorzitter en penningmeester. Dit zijn mensen die los staan vd stichting zelf. Zo heb ik het begrepen namelijk.

Je dient bij de fiscus aan te geven en ze ervan te overtuigen dat deze stichting een maatschappelijk doel dient: Bij ons is dat het bevorderen van sport en plezier. Zo wordt je dus ook btw plichtig en kan je btw verrekenen.

Wij hebben een website, een logo en eens per jaar hebben wij een sponsordag. Dit om aan te tonen dat wij een maatschappelijk doel ondersteunen en samenwerken met het lokale bedrijfsleven. En om onze stichting bestaansrecht te geven
 
Laatst bewerkt:
Zowiezo eens kijken om een stichting op te zetten. Dit scheelt je ook al 21%.

Verder is het makkelijker om bedrijven te enthousiasmeren als je een stichting hiervoor opricht. Professioneel en je laat gewoon een factuur sturen door de stichting zelf. Zo kom je al snel aan een mooi bedrag.

Verder de tips van de mensen hier boven ter harte nemen. Ik word bijvoorbeeld gesponsord door de lokale tankexploitant. Brandstof is gratis het hele seizoen. Verder een hoop lokale ondernemers. Deze kunnen sponsoren vanaf 250 euro tot maximaal 2000

Afhankelijk van hoeveel naamsbekendheid ze willen het bedrag hoger maken. Zo heb ik al snel 70% van een seizoen supercup gedekt.

Daarnaast je enthousiasme en het onderscheidend vermogen aanstippen. Ondernemers willen altijd onderscheidend zijn. Door het sponsoren van een locale motorcoureur ipv een seizoensaboo bij de lokale voetbalclub ( dat doet iedereen namelijk al ).

Zorg dat ze de verslagen van je races in een nieuwsbrief ontvangen, vermelding op je motor, pak, aanhanger, website etc dmv logo. En zo doe je al best veel terug voor ze. Een advertentie in een lokaal blaadje is ook al gauw 1000,- Daarnaast is sponsoring allemaal aftrekbaar voor ondernemers. Hoeven ze ook weer minder belasting te betalen.
Ik mis het inzetten van Social Media bij het geven van publiciteit aan de sponsor.
Ik ben bezig met het sponsoren van een Dakar coureur, en aandacht via Facebook en Twitter helpt om mijn domeinnaam hoger in de zoekresultaten te krijgen. Hij heeft dat goed geregeld.
 
Ik mis het inzetten van Social Media bij het geven van publiciteit aan de sponsor.
Ik ben bezig met het sponsoren van een Dakar coureur, en aandacht via Facebook en Twitter helpt om mijn domeinnaam hoger in de zoekresultaten te krijgen. Hij heeft dat goed geregeld.

is inderdaad een hele goede :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan